Złóż wniosek lub skargę
Masz pomysł na ulepszenie działania naszego urzędu? Każdą taką propozycję możesz złożyć w formie wniosku. Natrafiasz w kontakcie z urzędem, np. podczas załatwiania spraw na trudności? Możesz złożyć skargę. Sprawdź, jak to zrobić.
Czego może dotyczyć wniosek lub skarga?
Wniosek może zawierać na przykład propozycje:
- ulepszenia organizacji urzędu, jednostek organizacyjnych podległych lub nadzorowanych
- wzmocnienia praworządności
- usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom
- ochrony własności
- lepszego zaspokajania potrzeb ludności
Skarga może dotyczyć między innymi:
- zaniedbania lub nienależytego wykonywania zadań
- naruszenia praworządności lub interesów skarżących
- przewlekłego lub biurokratycznego załatwiania spraw
O tym, czy twoje pismo jest wnioskiem czy skargą decyduje jego treść, a nie forma zewnętrzna (np. tytuł).
Jakie informacje musisz zawrzeć we wniosku lub skardze?
- imię i nazwisko (nazwę), adres
- wyraźną informację co do tego, czego dotyczy wniosek lub skarga. Najlepiej będzie, jeśli zawrzesz ją w tytule lub w pierwszym zdaniu swojego wniosku lub skargi
- jak najwięcej szczegółów sprawy, której dotyczy wniosek lub skarga. Jeżeli przedmiot wniosku lub skargi, nie jest związany z zadaniami ministerstwa, przekażemy go do organu właściwego do jego rozpatrzenia
Jeśli składając wniosek lub skargę nie podasz imienia i nazwiska oraz adresu pozostawimy je bez rozpatrzenia.
W przypadku, gdy z treści skargi lub wniosku nie będzie można ustalić ich przedmiotu wezwiemy cię do złożenia, w terminie nie dłuższym niż 7 dni od dnia otrzymania wezwania, uzupełnienia lub wyjaśnienia z pouczeniem, że nieusunięcie tych braków spowoduje pozostawienia skargi lub wniosku bez rozpatrzenia.
Jak złożyć wniosek lub skargę?
Wniosek lub skargę możesz:
- przesłać pocztą elektorniczną na adres ug@lubenia.pl
- przesłać na adres ESP (skrytki ePUAP) Urząd Gminy Lubenia: /9j4ib8re3r/SkrytkaESP
- przesłać na adres:
Urząd Gminy Lubenia
Lubenia 131
36-042 Lubenia
- wniosku ani skargi nie można złożyć telefonicznie. Złożenie wniosku lub skargi nie podlega opłacie skarbowej.
Co nastąpi po złożeniu wniosku lub skargi ?
Twój wniosek lub skargę rozpatrzymy niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu miesiąca. W przypadku braku możliwości rozpatrzenia wniosku lub skargi w w/w terminie zawiadomimy cię:
- w przypadku wniosku – o tym, co zrobiliśmy w celu rozpatrzenia wniosku i wskażemy przewidywany termin jego załatwienia,
- w przypadku skargi – o przyczynach zwłoki, wskażemy nowy termin załatwienia sprawy oraz pouczymy o prawie do wniesienia ponaglenia.
Poinformujemy cię o sposobie załatwienia skargi lub wniosku.
W przypadku, gdy twoja skarga, w wyniku jej rozpatrzenia, została uznana za bezzasadną i jej bezzasadność została wykazana w odpowiedzi na skargę, a ponowisz skargę i nie wskażesz żadnych nowych okoliczności sprawy, możemy podtrzymać swoje poprzednie stanowisko, co odnotujemy w aktach sprawy bez zawiadomienia ciebie o tym.
Jeśli nie rozpatrzymy skargi w terminie miesiąca lub w terminie wskazanym w zawiadomieniu możesz wnieść ponaglenie. Ponaglenie musisz uzasadnić. Skieruj je do nas, rozpatrzymy je w ciągu siedmiu dni od dnia jego otrzymania.
W przypadku, gdy sposób załatwienia wniosku nie będzie dla ciebie zadowalający albo w przypadku, gdy nie rozpatrzymy wniosku w terminie miesiąca lub w terminie wskazanym w zawiadomieniu przysługuje ci prawo wniesienia do nas skargi w trybie postępowania skargowego z art. 227 - 240 Kodeksu postępowania administracyjnego.