Informacja o zasadach zgłaszania się mieszkańców do udziału w debacie nad Raportem o stanie gminy Leżajsk za 2020 rok.
Na podstawie art. 28aa ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 713) wójt co roku do dnia 31 maja przedstawia radzie gminy raport o stanie gminy. Raport obejmuje podsumowanie działalności wójta w roku poprzednim, w szczególności realizację polityk, programów i strategii, uchwał rady gminy i budżetu obywatelskiego. - Raport o stanie gminy Leżajsk za 2020 rok stanowi załącznik nr 1 do niniejszej informacji.
Rada rozpatruje raport podczas sesji, na której podejmowana jest Uchwała Rady Gminy w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium wójtowi. Raport rozpatrywany jest w pierwszej kolejności. Nad przedstawionym raportem o stanie gminy przeprowadza się debatę.
W debacie nad raportem o stanie gminy mieszkańcy gminy mogą zabierać głos. Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos, składa do przewodniczącego rady pisemne zgłoszenie, poparte podpisami: – co najmniej 50 osób.
Sesja, podczas której zostanie przeprowadzona debata nad raportem o stanie gminy odbędzie się 7 czerwca 2021 roku o godz. 17.00 Zgłoszenie składa się najpóźniej w dniu roboczym poprzedzającym dzień sesji, na który zwołana jest sesja, podczas której ma być przedstawiony raport o stanie gminy tj. do 4.06.2021 r. Zgłoszenia przyjmowane będą w Urzędzie Gminy w Leżajsku, ul. Łukasza Opalińskiego 2, 37-300 Leżajsk w Punkcie Obsługi Interesantów (p. nr 6 – parter)
W zgłoszeniu powinno znaleźć się imię i nazwisko oraz adres zamieszkania mieszkańca gminy zamierzającego wziąć udział w debacie oraz co najmniej 50 podpisów osób udzielających poparcia – wzór zgłoszenia stanowi załącznik nr 2 do niniejszej informacji.
Mieszkańcy są dopuszczani do głosu według kolejności otrzymania zgłoszenia przez przewodniczącego rady. Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi 15, chyba że rada postanowi o zwiększeniu tej liczby.
Zgłoszenia mieszkańców dokonane po 4 czerwca 2021 r. nie będą rozpatrywane.
Niniejsza informacja wraz ze wzorem zgłoszenia mieszkańca w debacie zamieszczona zostaje w Biuletynie Informacji Publicznej, na stronie internetowej Urzędu Gminy oraz w sposób zwyczajowo przyjęty, tj. na tablicy ogłoszeń w budynku Urzędu Gminy.
UWAGA: Z uwagi na zalecenia Ministerstwa Zdrowia i Głównego Inspektoratu Sanitarnego, związane z trwającą pandemią koronawirusa SARS-Cov-2 o szczegółach technicznych wystąpienia na sesji mieszkańcy, którzy zgłosili się do debaty, zostaną powiadomieni telefonicznie lub e-mailowo.
Materiały
Raport o stanie gminy za 2020 rokzw_Raport_2020.pdf 3.53MB Wzór zgłoszenia do udziału w debacie nad Raportem o stanie gminy Leżajsk za 2020 rok
Wzór_zgłoszenia_do_udziału_w_debacie_nad_Raportem_o_stanie_gminy_Leżajsk_za_2020_rok.pdf 0.39MB