W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Od 1 października pracownicy urzędów skarbowych dostępni na jednej ogólnopolskiej infolinii Krajowej Administracji Skarbowej

30.09.2024

Logo Krajowej Administracji Skarbowej. Na białym tle zachodzące na siebie litery KAS. Poniżej napis Krajowa Administracja Skarbowa

Od 1 października br. klienci urzędów skarbowych będą dzwonić na jeden ogólnopolski numer, pod którym uzyskają ogólną informację podatkową i celną. Nowością będzie możliwość uzyskania indywidualnej informacji o swojej sytuacji podatkowej po potwierdzeniu tożsamości telePIN-em.

• Od 1 października pracownicy urzędów skarbowych i Krajowej Informacji Skarbowej (KIS) będą udzielać informacji z wykorzystaniem jednego numeru telefonu do wszystkich urzędów skarbowych w kraju.

• Tak jak dotychczas, dzwoniący uzyskają ogólną informację podatkową i celną.

• Nowością jest możliwość uzyskania informacji dotyczących indywidualnych spraw podatnika objętych tajemnicą skarbową po potwierdzeniu tożsamości kodem telePIN.

– Ogólnokrajowa infolinia KAS zapewni naszym klientom szybką i profesjonalną obsługę, dostarczy rzetelnych i pewnych informacji. Zadbaliśmy o bezpieczeństwo udzielanych informacji. Uwierzytelnienie kodem telePIN zapewni ochronę danych osób korzystających z infolinii – podkreśla wiceminister finansów zastępca szefa KAS Małgorzata Krok.

W ramach infolinii KAS w całej Polsce będzie obowiązywał jeden numer telefonu do wszystkich urzędów skarbowych (bez celno-skarbowych i wyspecjalizowanych):

• 22 330 03 30 (dla połączeń z telefonów komórkowych)

• +48 22 330 03 30 (dla połączeń z zagranicy)

• 801 055 055 (dla połączeń z telefonów stacjonarnych)

Możliwości nowej infolinii

Klient będzie mógł połączyć się z pracownikiem urzędu skarbowego lub pracownikiem Krajowej Informacji Skarbowej. Podczas rozmowy Klient uzyska ogólną informację podatkową i celną, ale również, co stanowi nowość w usłudze, uzyska informację w swojej indywidualnej sprawie, po uwierzytelnieniu bezpiecznym telePINem.

TelePIN nadawany jest samodzielnie przez klienta po zalogowaniu do e-Urzędu Skarbowego.

Pełnomocnik (PPO-1) oraz osoby upoważnione do konta organizacji UKO chcący uzyskać szczegółowe informacje, uwierzytelniają się najpierw swoim telePINem osobistym, a następnie podają dane swego mocodawcy (NIP/PESEL).

W każdym przypadku proces uwierzytelnienia za pomocą telePIN jest realizowany automatycznie przez system, a potwierdzenie tożsamości odbywa się bez udziału pracownika KAS.

Jak to będzie działało w praktyce, pokazują poniższe schematy:

schemat 1 – dzwoniący chce porozmawiać w swojej sprawie

schemat 2 – dzwoniący chce porozmawiać w sprawie mocodawcy (PPO) lub organizacji (UKO)

Zdjęcia (2)

{"register":{"columns":[]}}