Od 1 października pracownicy urzędów skarbowych dostępni na jednej ogólnopolskiej infolinii Krajowej Administracji Skarbowej
30.09.2024
Od 1 października br. klienci urzędów skarbowych będą dzwonić na jeden ogólnopolski numer, pod którym uzyskają ogólną informację podatkową i celną. Nowością będzie możliwość uzyskania indywidualnej informacji o swojej sytuacji podatkowej po potwierdzeniu tożsamości telePIN-em.
• Od 1 października pracownicy urzędów skarbowych i Krajowej Informacji Skarbowej (KIS) będą udzielać informacji z wykorzystaniem jednego numeru telefonu do wszystkich urzędów skarbowych w kraju.
• Tak jak dotychczas, dzwoniący uzyskają ogólną informację podatkową i celną.
• Nowością jest możliwość uzyskania informacji dotyczących indywidualnych spraw podatnika objętych tajemnicą skarbową po potwierdzeniu tożsamości kodem telePIN.
– Ogólnokrajowa infolinia KAS zapewni naszym klientom szybką i profesjonalną obsługę, dostarczy rzetelnych i pewnych informacji. Zadbaliśmy o bezpieczeństwo udzielanych informacji. Uwierzytelnienie kodem telePIN zapewni ochronę danych osób korzystających z infolinii – podkreśla wiceminister finansów zastępca szefa KAS Małgorzata Krok.
W ramach infolinii KAS w całej Polsce będzie obowiązywał jeden numer telefonu do wszystkich urzędów skarbowych (bez celno-skarbowych i wyspecjalizowanych):
• 22 330 03 30 (dla połączeń z telefonów komórkowych)
• +48 22 330 03 30 (dla połączeń z zagranicy)
• 801 055 055 (dla połączeń z telefonów stacjonarnych)
Możliwości nowej infolinii
Klient będzie mógł połączyć się z pracownikiem urzędu skarbowego lub pracownikiem Krajowej Informacji Skarbowej. Podczas rozmowy Klient uzyska ogólną informację podatkową i celną, ale również, co stanowi nowość w usłudze, uzyska informację w swojej indywidualnej sprawie, po uwierzytelnieniu bezpiecznym telePINem.
TelePIN nadawany jest samodzielnie przez klienta po zalogowaniu do e-Urzędu Skarbowego.
Pełnomocnik (PPO-1) oraz osoby upoważnione do konta organizacji UKO chcący uzyskać szczegółowe informacje, uwierzytelniają się najpierw swoim telePINem osobistym, a następnie podają dane swego mocodawcy (NIP/PESEL).
W każdym przypadku proces uwierzytelnienia za pomocą telePIN jest realizowany automatycznie przez system, a potwierdzenie tożsamości odbywa się bez udziału pracownika KAS.
Jak to będzie działało w praktyce, pokazują poniższe schematy:
schemat 1 – dzwoniący chce porozmawiać w swojej sprawie
schemat 2 – dzwoniący chce porozmawiać w sprawie mocodawcy (PPO) lub organizacji (UKO)