Informacja o zakresie działalności w postaci tekstu odczytywalnego maszynowo
Urząd Gminy Hażlach, czyli w skrócie Urząd, znajduje się przy ulicy Głównej 57 w Hażlachu.
Kierownictwo Urzędu stanowią Wójt, Sekretarz Gminy oraz Skarbnik Gminy.
W pracy pomagają im poszczególni pracownicy referatów.
Czym zajmuje się Urząd?
W Urzędzie możesz:
- zameldować się,
- wyrobić dowód osobisty,
- zgłosić, gdy urodzi się dziecko,
- otrzymać akt zgonu i akt urodzenia,
- wziąć ślub cywilny,
- zapłacić podatki i opłaty lokalne,
- zgłosić prowadzenie własnej firmy,
- załatwić sprawy związane z wywozem odpadów oraz nieczystości ciekłych ze zbiorników bezodpływowych,
- zgłosić drzewa do usunięcia,
- nadać numer nieruchomości,
- uzgodnić lokalizację nowego grobu na cmentarzu komunalnym,
- otrzymać dokumenty związane z planowaniem przestrzennym, w tym wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oraz zaświadczenie o rewitalizacji,
- uzyskać bezpłatne porady oraz pomoc w przygotowaniu i złożeniu wniosku w ramach Programu „Czyste Powietrze”.
Urząd ma też inne zadania:
- obsługuje wybory,
- prowadzi spis ludności w gminie,
- zarządza Gminą w trudnych sytuacjach,
- realizuje budżet Gminy na dany rok uchwalony przez Radę Gminy,
- prowadzi Punkt Obsługi Inwestora,
- realizuje zadania związane z oświatą, w tym prawidłowym funkcjonowaniem placówek oświatowych,
- realizuje zadania w zakresie upowszechniania sportu,
- prowadzi sprawy związane z wydawaniem licencji i zezwoleń na transport drogowy osób,
- przeprowadza remonty i buduje nowe potrzebne Gminie budynki,
- buduje i naprawia drogi gminne, chodniki,
- dba o przyrodę i zieleń w gminie,
- zajmuje się wywozem śmieci z terenu Gminy,
- prowadzi zadania związane z opieką nad bezdomnymi zwierzętami,
- pilnuje i dba o czystość i porządek,
- prowadzi sprawy związane z ochroną środowiska,
- realizuje zadania związane z mieniem komunalnym oraz gospodarką mieszkaniową,
- zajmuje się planowaniem przestrzennym,
- dba o zabytki oraz miejsca pamięci narodowej,
- współpracuje z radnymi, sołtysami i organizacjami pozarządowymi.
Urząd jest otwarty od poniedziałku do piątku.
Poniedziałek: 7.00 – 15.00
Wtorek: 7.00 – 15.00
Środa: 7.00 – 17.00
Czwartek: 7.00 – 15.00
Piątek: 7.00 – 13.00
Wtedy możesz przyjść lub zadzwonić do Urzędu.
Jak możesz załatwić sprawy w Urzędzie?
- Możesz napisać pismo i wysłać na adres: ulica Główna 57, 43-419 Hażlach.
- Możesz napisać pismo i przynieść do Sekretariatu (pokój nr 5).
- Możesz napisać pismo i wysłać za pomocą platformy ePUAP, czyli Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej.
Adres skrzynki Urzędu na platformie ePUAP to: /54vb21eqdh/SEKAP
- Możesz zadzwonić na numer: 33 8567 212, 33 8569 479, 33 8569 555.
- Możesz napisać wiadomość i wysłać na adres e-mail: ug@hazlach.pl.
- Możesz przyjść do Urzędu w godzinach pracy Urzędu i spotkać się z pracownikiem.
Jak trafisz do Urzędu?
Możesz przyjechać do nas samochodem. Przy Urzędzie jest bezpłatny parking dla wszystkich.
Wszystkie informacje o gminie można znaleźć na stronach internetowych: hazlach.samorzady.pl; samorzad.gov.pl/web/gmina-hazlach.
Materiały
Informacja o zakresie działalności w postaci tekstu odczytywalnego maszynowoTekst_odczytywalny_maszynowo.docx 0.02MB