Dodatek węglowy dla gospodarstw domowych
Ministerstwo Klimatu i Środowiska informuje, że w celu zrekompensowania wzrostu kosztów opału, rząd przeznacza w ramach dodatku węglowego 11,5 mld zł na realne wsparcie dla obywateli. Dodatek węglowy przeznaczony jest dla gospodarstw domowych dla których głównym źródłem ciepła są węgiel lub paliwa węglopochodne o zawartości nie mniejszej niż 85% węgla. Warunkiem otrzymania dodatku jest wpis lub zgłoszenie źródła ogrzewania do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków. Nie obowiązuje natomiast kryterium dochodowe.
Na mocy ustawy z dnia 5 sierpnia 2022 r. o dodatku węglowym (Dz. U. 2022 r. poz. 1692) realizacją zadań związanych z przyjmowaniem wniosków i wypłatą dodatku węglowego mieszkańcom będą zajmowały się samorządy. Wnioski o dodatek węglowy mieszkańcy mogą składać w swojej gminie w dowolnym terminie, maksymalnie do 30 listopada 2022 r. Od dnia złożenia prawidłowo wypełnionego wniosku gmina będzie miała 30 dni na wypłatę dodatku węglowego w wysokości 3 tys. zł.
Na obsługę programu gminy dostaną 2 procent wysokości wypłaconej puli środków.
W załączeniu wzór wniosku o wypłatę dodatku węglowego, który znajduje się na stronie internetowej Ministerstwa Klimatu i Środowiska (www.gov.pl/klimat/dodatek-weglowy) wraz z instrukcją wypełnienia oraz materiałami informacyjnymi.
Uwaga Mieszkańcy Gminy Hażlach: wnioski o wypłatę dodatku węglowego przyjmuje Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, znajdujący się w budynku Gminnej Biblioteki Publicznej w Hażlachu, ul. Główna 37, 43-419 Hażlach, tel. 33 8569 495, 33 8569 323, 33 8569 600, e-mail: gops@hazlach.pl
Materiały
Wniosek o wypłatę dodatku węglowegoWniosek_o_dodatek_weglowy.pdf 0.21MB Wniosek o wypłatę dodatku węglowego
Wniosek_o_dodatek_weglowy.doc 0.11MB