W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Sołtysi!

Sołtysi

Wnioski o wydanie zaświadczenia potwierdzającego okres pełnienia funkcji sołtysa

W związku z ustawą z dnia 26 maja 2023r. o świadczeniu pieniężnym z tytułu pełnienia funkcji sołtysa informujemy, że można składać wnioski o wydanie zaświadczenia potwierdzającego okres pełnienia funkcji sołtysa.

Świadczenie przysługuje osobie, która spełnia łącznie następujące warunki:

  1. pełniła funkcję sołtysa na podstawie ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2023 r. poz. 40 i 572) przez okres co najmniej dwóch kadencji nie mniej niż przez 8 lat;
  2. osiągnęła wiek:
  • w przypadku kobiet - 60 lat,
  • w przypadku mężczyzn - 65 lat.
  1.  Przy ustalaniu okresu pełnienia funkcji sołtysa nie jest wymagane zachowanie ciągłości pełnienia tej funkcji.
  2. Do okresu, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, wlicza się również okres pełnienia funkcji sołtysa na podstawie przepisów obowiązujących przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, jeżeli osoba ta następnie pełniła funkcję sołtysa na podstawie przepisów ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym.
  3. Świadczenie nie przysługuje osobie skazanej prawomocnym wyrokiem za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe popełnione w związku z pełnieniem funkcji sołtysa.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem tel: 13 44 601 05 lub osobiście w  Urzędzie Gminy Brzyska w godzinach pracy Urzędu.

Materiały

Wniosek o wydanie zaświadczenia potwierdzającego okres pełnienia funkcji sołtysa
wniosek​_o​_wydanie​_zaswiadczenia-sołtysi.pdf 0.39MB
{"register":{"columns":[]}}