W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Wydawanie zaświadczeń z akt ewidencji ludności

Wniosek o wydanie zaświadczenia powinien zawierać:

  • wskazanie osoby, od której pochodzi. Zasadne jest przy tym, aby poza imieniem i nazwiskiem, wniosek uwzględniał również nr PESEL Wnioskodawcy, gdyż daje to pewność właściwej identyfikacji Pytającego w rejestrze i umożliwia wydanie zaświadczenia bez uprzedniego wzywania o dodatkowe dane,
  • Adres Wnioskodawcy,
  • zakres danych, jakie zaświadczenie powinno zawierać ( zaświadczenie może stanowić pełny odpis przetworzonych danych Wnioskodawcy, bądź zawierać jedynie kilka żądanych informacji (załącznik nr 7 - druk wniosku o wydanie poświadczenia zameldowania).


Do wglądu należy przedstawić dowód osobisty lub paszport, a w uzasadnionych przypadkach inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości.

Zaświadczenie może mieć formę wydruku z systemu teleinformatycznego.

Wgląd do danych własnych
Każdej osobie, której dane są przetwarzane w rejestrze PESEL, przysługuje prawo do bezpłatnego i stałego wglądu on-line do danych jej dotyczących. Usługa pozwalająca za realizację tego uprawnienia jest dostępna na platformie e-usług Ministra Spraw Wewnętrznych. Jej uruchomienie i w konsekwencji sprawdzenie danych własnych wymaga jednak uprzedniego potwierdzenia tożsamości Pytającego, za pomocą profilu zaufanego ePUAP. Odpowiedź uzyskana w wyniku skorzystania z usług nie stanowi dokumentu urzędowego, lecz daje możliwość sprawdzenia poprawności i kompletności zgromadzonych w rejestrze PESEL danych dotyczących Jego osoby. W przypadku stwierdzenia niezgodności, wniosek o ich usunięcie, w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego można złożyć w wybranym organie gminy.

Sposób załatwienia sprawy:
Bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu 7 dni.

Opłata skarbowa:
Zaświadczenie podlega opłacie skarbowej 17,00 zł.

Materiały

Załącznik nr 7 - Podanie o poświadczenie zameldowania
podanie​_o​_poswiadczenie​_zameldowania.pdf 0.09MB
{"register":{"columns":[]}}