W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Usuwanie i unieszkodliwianie azbestu na terenie gminy Brańszczyk w 2023 r. (2)

3 logotypy: Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie, Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz Ministerstwa Klimatu i Środowiska

W 2023 r. Gmina Brańszczyk złożyła wniosek do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie o dofinansowanie, w formie dotacji, zadania pn. „Usuwanie i unieszkodliwianie azbestu na terenie gminy Brańszczyk”.

Uchwałą Zarządu WFOŚiGW w Warszawie z dnia 16 maja br. przyznano dofinansowanie w formie dotacji w wysokości 33.751,04 zł.

Po wyłonieniu Wykonawcy, zgodnie z ustawą o zamówieniach publicznych, w dniu 19.07.2023 r. podpisano umowę z firmą, która zaoferowała najniższą cenę za zebranie, transport i utylizację azbestu – Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o. o. w Zambrowie, 18-300 Zambrów ul. Polna 19.

Zgodnie z umową, zadanie to zostało zakończone w dniu 16.10.2023 r.

Koszt całkowity zadania wyniósł 33.751,04 zł, z czego:

  • dofinansowanie z WFOŚiGW w Warszawie 33.751,04 zł,

  • ze środków własnych budżetu gminy 0,00 zł.

W wyniku realizacji zadania osiągnięto efekt rzeczowy i ekologiczny polegający na unieszkodliwieniu 78,52 Mg odpadów zawierających azbest.

W 2024 r. Urząd Gminy w Brańszczyku planuje również złożyć wniosek do WFOŚiGW w Warszawie na dofinansowanie do utylizacji azbestu i przyjmuje wnioski na ten cel od osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej.

{"register":{"columns":[]}}