Usuwanie i unieszkodliwianie azbestu na terenie gminy Brańszczyk w 2023 r. (1)
W 2023 r. Gmina Brańszczyk złożyła wniosek do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie o dofinansowanie, w formie dotacji, zadania pn. „Usuwanie i unieszkodliwianie azbestu na terenie gminy Brańszczyk”.
Uchwałą Zarządu WFOŚiGW w Warszawie z dnia 16 maja br. przyznano dofinansowanie w formie dotacji w wysokości 35.000,00 zł.
Po wyłonieniu Wykonawcy, zgodnie z ustawą o zamówieniach publicznych, w dniu 19.07.2023 r. podpisano umowę z firmą, która zaoferowała najniższą cenę za zebranie, transport i utylizację azbestu – Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o. o. w Zambrowie, 18-300 Zambrów ul. Polna 19.
Zgodnie z umową, zadanie to zostało zakończone w dniu 16.10.2023 r.
Koszt całkowity zadania wyniósł 35.023,36 zł, z czego:
-
dofinansowanie z WFOŚiGW w Warszawie 32.592,00 zł,
-
ze środków własnych budżetu gminy 2.431,36 zł.
W wyniku realizacji zadania osiągnięto efekt rzeczowy i ekologiczny polegający na unieszkodliwieniu 81,48 Mg odpadów zawierających azbest.
W 2024 r. Urząd Gminy w Brańszczyku planuje również złożyć wniosek do WFOŚiGW w Warszawie na dofinansowanie do utylizacji azbestu i przyjmuje wnioski na ten cel od osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej.