Ogłoszenie Starosty Zambrowskiego o naborze kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze OR.2110.9.2023
Zambrów, 22 maja 2023 r.
OR.2110.9.2023
OGŁOSZENIE Starosty Zambrowskiego o naborze kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze
- Nazwa i adres jednostki: Starostwo Powiatowe w Zambrowie, 18-300 Zambrów, ul. Fabryczna 3.
- Określenie stanowiska: informatyk.
- Wymagania niezbędne – konieczne do podjęcia pracy na danym stanowisku:
- obywatelstwo polskie;
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
- brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- nieposzlakowana opinia;
- wykształcenie: wyższe o kierunku informatyka
- znajomość zagadnień związanych z sieciami komputerowymi;
- znajomość zagadnień związanych z konfiguracją i pracą serwerów oraz ich monitorowaniem, instalowania, konfigurowania i serwisowania stacji roboczych pracujących w sieci pod kontrolą systemów operacyjnych Windows;
- Wymagania dodatkowe – pozostałe wymagania, pozwalające na optymalne wykonywanie zadań na danym stanowisku:
- umiejętność konfiguracji urządzeń sieciowych Cisco, Fortigate, DELL.
- znajomość rozwiązań macierzowych i serwerowych DELL, QNAP.
- umiejętność administrowania domeną Windows za pomocą Power Shell.
- wiedza z zakresu protokołów routingu, VPN, cyberbezpieczeństwa.
- znajomość programów komputerowych, w szczególności: MS Office, XML Legislator, Windows 10/11, Windows 2019/2022, Windows Hyper-V, Microsoft System Center, Microsoft Data Protection Menager, Microsoft System Center Operations Menager, Microsoft System Center Orchestrator, MicrosoftSystem Center Service Manager, Microsoft System Center Virtual Machine Menager, FineReader, CryptoCard, PodpisGOV, Paint.net.
- znajomość systemu elektronicznego zarządzania dokumentacją EZD PUW, oprogramowania firmy GEOBID oraz podstaw języka SQL;
- znajomość ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne;
- znajomość rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych;
- znajomość ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną;
- znajomość ustawy z dnia 5 lipca 2018 r. o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa;
- znajomość aktów prawnych regulujących ochronę danych osobowych;
- doświadczenie w pracy na stanowisku urzędniczym;
- doświadczenie w pracy na stanowisku informatyka.
- Wskazanie zakresu zadań wykonywanych na stanowisku:
-
-
-
-
-
- administrowanie i zarządzanie systemem informatycznym, w szczególności serwerami i siecią komputerową, a także zapewnienie sprawnego działania tych urządzeń;
- organizacja systemu teleinformatycznego i realizacja zadań z zakresu świadczenia elektronicznych usług publicznych, w szczególności poprzez wdrażanie i koordynację elektronicznego systemu obiegu dokumentów;
- rozpoznawanie potrzeb oraz organizowanie zakupu sprzętu komputerowego i oprogramowania;
- instalowanie sprzętu i oprogramowania oraz zapewnienie sprawnego ich działania, a także zapewnienie nadzoru autorskiego nad programami;
- prowadzenie ewidencji programów komputerowych i licencji;
- wykonywanie drobnych napraw sprzętu komputerowego, a w przypadku większych napraw kierowanie sprzętu do punktów serwisowych;
- udzielanie instruktażu i pomocy pracownikom starostwa w zakresie posługiwania się programami i sprzętem;
- współpraca z jednostkami organizacyjnymi powiatu, w tym w zakresie wspólnych projektów informatycznych;
- zapewnienie prawidłowości realizacji zadań wynikających z ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, w tym m. in.:
-
-
-
-
-
- zapewnienie używania systemów teleinformatycznych spełniających minimalne wymagania dla systemów teleinformatycznych oraz zapewniających interoperacyjność systemów na zasadach określonych w Krajowych Ramach Interoperacyjności;
- obsługa elektronicznej skrzynki podawczej – zapewnienie sprawnego jej funkcjonowania, odbieranie i przesyłanie dokumentów elektronicznych;
- opracowanie i udostępnienie wzorów dokumentów elektronicznych;
- prowadzenie bazy własnych aktów prawnych w postaci elektronicznej;
- koordynowanie wdrażania systemu e-Doręczeń (system rejestrowanych doręczeń elektronicznych);
- w zakresie ochrony danych:
- opracowanie, aktualizacja i prowadzenie dokumentacji opisującej sposób przetwarzania danych osobowych oraz środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzania danych osobowych odpowiednio do zagrożeń oraz kategorii danych objętych ochroną (polityka bezpieczeństwa i instrukcja zarządzania systemem informatycznym służącym do przetwarzania danych osobowych), zgodnie z przepisami ustawy i rozporządzenia – we współpracy z pracownikiem wykonującym inne zadnia administratora danych osobowych i inspektorem ochrony danych,
- przygotowywanie upoważnień do obsługi systemu informatycznego (przydzielanie uprawnień), w tym do przetwarzania danych osobowych,
- prowadzenie ewidencji osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych w systemie informatycznym,
- zapoznanie osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych z przepisami o ochronie danych osobowych,
- zapewnienie środków technicznych i organizacyjnych zapewniających ochronę przetwarzania danych osobowych w systemie informatycznym,
- zabezpieczenie danych osobowych w szczególności przed: działaniem oprogramowania, którego celem jest uzyskanie nieuprawnionego dostępu do systemu informatycznego, utratą danych osobowych spowodowanych awarią zasilania lub zakłóceniami w sieci zasilającej,
- zabezpieczenie danych osobowych przetwarzanych w systemie informatycznym przez wykonywanie kopii zapasowych zbiorów danych osobowych oraz programów służących do przetwarzania danych, a także przechowywanie kopii zapasowych zgodnie z obowiązującą procedurą,
- zgłaszanie naruszenia ochrony danych osobowych Prezesowi Urzędu Ochrony Danych Osobowych (art. 33 ust. 1 RODO),
- dokumentowanie wszelkiego rodzaju naruszenia ochrony danych osobowych (prowadzenie rejestru naruszenia ochrony danych osobowych), w tym okoliczności naruszenia ochrony danych osobowych, jego skutki oraz podjęte działania zaradcze (art. 33 ust. 5 RODO), we współpracy z inspektorem danych osobowych,
- przygotowywanie zawiadomień do osób, których dane dotyczą, o naruszeniu danych osobowych (art. 34 RODO),
- wdrażanie odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych, aby zapewnić stopień bezpieczeństwa odpowiadający ryzyku naruszenia praw i wolności osób fizycznych o różnym prawdopodobieństwie i wadze zagrożenia (art. 32 RODO),
- aktualizacja polityk bezpieczeństwa ADO w dziedzinie ochrony danych osobowych w zakresie przetwarzania danych osobowych w systemach informatycznych, we współpracy z inspektorem ochrony danych,
- przygotowywanie dla osób fizycznych, które mają dostęp do danych osobowych (pracownikom Starostwa, zleceniobiorcom, wykonawcom itp.), upoważnień do przetwarzania danych osobowych wyłącznie na polecenie i z upoważnienia ADO oraz prowadzenie rejestru wydanych upoważnień;
- współpraca Inspektorem Ochrony Danych;
- obsługa techniczna i informatyczna posiedzeń Rady Powiatu (transmisja, nagłośnienie, media).
- przekazywanie aktów prawa miejscowego i innych aktów prawnych do publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego w przypadku nieobecności pracownika, do którego obowiązków należy realizacja tych zadań;
- w zakresie ochrony informacji niejawnych: wykonywanie obowiązków administratora systemu teleinformatycznego, zgodnie z przepisami o ochronie informacji niejawnych;
- prowadzenie postępowań w sprawie udzielania zamówień publicznych w zakresie realizowanych zadań – zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych oraz zarządzeniem Starosty;
- przygotowanie projektów umów i porozumień związanych z realizacją zadań;
- pełnienie zadań osoby odpowiedzialnej za utrzymanie kontaktów z podmiotami krajowego systemu cyberbezpieczeństwa zgodnie z ustawą o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa;
- prowadzenie punktu potwierdzającego profil zaufany;
- realizacja zadań wynikających z zarządzeń Starosty;
- prowadzenie dokumentacji związanej z realizacją zadań;
- wykonywanie innych zadań powierzonych przez Starostę lub Sekretarza Powiatu.
- Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
- praca administracyjno-biurowa w siedzibie Starostwa Powiatowego Zambrowie;
- praca w pełnym wymiarze czasu pracy w godz. od 7.00 do 15.00;
- praca przy monitorze ekranowym powyżej połowy dobowego czasu pracy;
- stanowisko pracy znajduje się w lokalu biurowym zlokalizowanym na pierwszym piętrze w budynku administracyjno-biurowym, wyposażonym w meble i urządzenia biurowe;
- budynek administracyjno-biurowy jest przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych (winda dla osób niepełnosprawnych);
- praca na stanowisku wymaga:
- umiejętności interpretacji przepisów prawa;
- umiejętności analitycznego myślenia;
- cech osobowych: zdyscyplinowanie, obowiązkowość, odpowiedzialność, wysoka kultura osobista w kontaktach z interesantami, odporność na stres, opanowanie, umiejętność samodzielnego dochodzenia do wiedzy.
- Wymagane dokumenty:
- list motywacyjny;
- CV z informacjami o wykształceniu i opisem dotychczasowego przebiegu pracy zawodowej,
- oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego;
- oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych;
- oświadczenie, że kandydat cieszy się nieposzlakowaną opinią;
- oświadczenie o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie;
- kopie świadectw pracy z dotychczasowych miejsc pracy albo inne dokumenty potwierdzające wymagany staż pracy;
- kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność, w przypadku gdy kandydat zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych;
- oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych w ofercie dla potrzeb niezbędnych do celów rekrutacyjnych.
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Starostwie Powiatowym w Zambrowie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
Zgodnie z art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych pierwszeństwo w zatrudnieniu na stanowisku urzędniczym przysługuje osobie niepełnosprawnej, o ile znajdzie się w gronie pięciu najlepszych kandydatów, spełniających wymagania niezbędne oraz w największym stopniu spełniających wymagania dodatkowe.
- Miejsce i termin złożenia dokumentów.
Wymagane dokumenty (z oznaczeniem ich nadawcy) należy:
- składać w zamkniętych kopertach do dnia 5 czerwca 2023 r. do godz. 9.00 w sekretariacie Starostwa Powiatowego w Zambrowie (I piętro, pok. 128), 18-300 Zambrów, ul. Fabryczna 3
lub
- przesłać pocztą do dnia 5 czerwca 2023 r. do godz. 9.00 – (decyduje data wpływu do Starostwa) na adres wymieniony w pkt 1,
z dopiskiem: „Nabór na stanowisko informatyk – OR.2110.9.2023”.
Dokumenty, które wpłyną po w/w terminie nie będą rozpatrywane. Oferta nie zawierająca kompletu wymaganych dokumentów zostanie uznana za ofertę nie spełniającą wymagań formalnych.
- Dane osobowe – klauzula informacyjna.
Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
Każdy kandydat przystępujący do naboru podaje swoje dane dobrowolnie. Bez podania wymaganych danych osobowych nie będzie możliwy udział w naborze.
- Administrator danych i kontakt do niego: Powiat Zambrowski – Starostwo Powiatowe w Zambrowie, ul. Fabryczna 3, 18-300 Zambrów,
- kontakt do inspektora ochrony danych: Inspektor Ochrony Danych w Starostwie Powiatowym w Zambrowie, ul. Fabryczna 3, 18-300 Zambrów, adres e-mail: iodo@powiatzambrowski.com,
- cel przetwarzania danych: przeprowadzenie naboru na stanowisko urzędnicze,
- informacje o odbiorcach danych: podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa, dane nie będą udostępniane podmiotom trzecim,
- okres przechowywania danych: czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko urzędnicze (z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których pracodawca ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska),
- uprawnienia:
• prawo żądania od administratora danych dostępu do danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania tych danych, a także prawo do przeniesienia danych; żądanie w tej sprawie można przesłać na adres kontaktowy administratora danych, podany powyżej,
• prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego,
- podstawa prawna przetwarzania danych: art. 221 Kodeksu pracy oraz ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c RODO,
- inne informacje: podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji; nie będą też profilowane.
Starosta Zambrowski
Zbigniew Teofil Jach
- Pierwsza publikacja:
- 22.05.2023 10:58 promocja@powiatzambrowski.com
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Anna Sochacka
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Ogłoszenie Starosty Zambrowskiego o naborze kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze OR.2110.9.2023 | 2.0 | 22.05.2023 13:37 promocja@powiatzambrowski.com |
Ogłoszenie Starosty Zambrowskiego o naborze kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze OR.2110.9.2023 | 1.0 | 22.05.2023 10:58 promocja@powiatzambrowski.com |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP