Ogłoszenie Starosty Zambrowskiego o naborze kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze OR.2110.7.2023
Zambrów, 19.04.2023 r.
OR.2110.7.2023
Ogłoszenie Starosty Zambrowskiego o naborze kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze
1. Nazwa i adres jednostki: Starostwo Powiatowe w Zambrowie, 18-300 Zambrów, ul. Fabryczna 3.
2. Określenie stanowiska: Inspektor w Wydziale Infrastruktury i Rozwoju.
3. Wymagania niezbędne – konieczne do podjęcia pracy na danym stanowisku:
1) obywatelstwo polskie;
2) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
3) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
4) nieposzlakowana opinia;
5) wykształcenie: wyższe;
6) staż pracy w latach - 3;
7) umiejętność obsługi komputera – pakiet Microsoft Office
4. Wymagania dodatkowe – pozostałe wymagania, pozwalające na optymalne wykonywanie zadań na danym stanowisku:
1) wykształcenie o kierunku ochrona środowiska, leśnictwo,
2) doświadczenie w pracy na stanowisku urzędniczym,
3) znajomość obowiązujących aktów prawnych:
a) ustawa o lasach;
b) ustawa o odpadach;
c) prawo geologiczne i górnicze;
d) ustawa o ochronie przyrody;
e) ustawa prawo ochrony środowiska;
f) prawo łowieckie;
g) ustawa o rybactwie śródlądowym;
h) ustaw Prawo zamówień publicznych;
i) ustawa Prawo wodne;
j) ustawy o samorządzie powiatowym;
k) ustawa o systemie handlu uprawnieniami do emisji gazów cieplarnianych,
l) Kodeksu postępowania administracyjnego;
m) Statutu Powiatu Zambrowskiego;
n) Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Zambrowie;
4) obsługa urządzeń kopiujących: kserokopiarki, skanera.
5. Wskazanie zakresu zadań wykonywanych na stanowisku:
1) prowadzenie spraw w zakresie gospodarki leśnej:
a) przygotowywanie decyzji o wykonaniu na koszt nadleśnictw zabiegów zwalczających i ochronnych w lasach nie stanowiących własności Skarbu Państwa, gdy wystąpią w nich organizmy szkodliwe w stopniu grożących trwałości tych lasów,
b) prowadzenie spraw dotyczących przyznania środków z budżetu państwa na finansowanie kosztów przebudowy lub odnowienia drzewostanu lasów niestanowiących własności Skarbu Państwa, w których wystąpiły szkody spowodowane pyłami lub gazami przemysłowymi bez możliwości ustalenia winnego, względnie szkody spowodowane klęskami żywiołowymi,
c) przygotowywanie propozycji o przyznaniu dotacji na częściowe lub całkowite pokrycie kosztów zalesienia gruntów niestanowiących własności Skarbu Państwa,
a) przygotowywanie decyzji na pozyskiwanie drewna w lasach niestanowiących własności Skarbu Państwa niezgodnie z planem urządzenia lasu lub decyzją starosty wydaną na podstawie inwentaryzacji stanu lasów, na wniosek właściciela lasu w przypadkach losowych,
b) przygotowywanie zleceń wykonania planów urządzenia lasów należących do osób fizycznych i rozpatrywanie zastrzeżeń wnoszonych w stosunku do tych planów po ich wykonaniu,
c) pełnienie nadzoru nad wykonaniem zadań określonych w planach urządzenia lasów niestanowiących własności Skarbu Państwa,
d) podejmowanie stosownych działań w celu przekwalifikowania z urzędu zalesionych gruntów ornych na grunty leśne po wydaniu pierwszej udatności upraw,
e) przygotowywanie decyzji wyrażających zgodę na zmianę gruntu leśnego na użytek rolny,
f) przygotowywanie zaświadczeń dla celów notarialnych w sprawie działek ujętych w UPUL,
g) przygotowywanie decyzji administracyjnych z art. 19 ust. 1 i art. 24 ustawy o lasach.
1) prowadzenie spraw w zakresie gospodarki odpadami:
a) opiniowanie projektu wojewódzkiego planu gospodarki odpadami,
b) prowadzenie spraw dotyczących wydawania pozwoleń na wytwarzanie odpadów, a w przypadkach naruszeń przepisów ustawy podejmowanie działań wstrzymujących działalność wytwórcy odpadami,
c) prowadzenie spraw dotyczących wydawania zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie przetwarzania odpadów,
d) prowadzenie spraw dotyczących wydawania zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie zbierania odpadów,
e) podejmowanie działań wstrzymujących działalność wytwórcy odpadami w przypadkach naruszeń przez niego obowiązujących przepisów ustawy lub działań niezgodnych z planami gospodarki odpadami,
2) prowadzenie spraw w zakresie ochrony środowiska:
a) przygotowanie projektu powiatowego programu ochrony środowiska,
b) sporządzanie raportów z wykonania programu ochrony środowiska,
c) prowadzenie publicznie dostępnych baz danych w zakresie informacji o środowisku,
d) przygotowywanie i udostępnianie informacji o środowisku i jego ochronie,
e) opiniowanie programów ochrony powietrza określonych w drodze rozporządzeń wojewody
dla określonych substancji w stosunku do stref, w których poziom tych substancji przekracza dopuszczalny poziom substancji powiększony o margines tolerancji,
dla określonych substancji w stosunku do stref, w których poziom tych substancji przekracza dopuszczalny poziom substancji powiększony o margines tolerancji,
f) opiniowanie działań krótkoterminowych określonych w drodze rozporządzeń wojewody w przypadku wystąpienia przekroczeń dopuszczalnych lub alarmowych poziomów substancji w powietrzu w danej strefie,
g) prowadzenie działań dotyczących jakości gleby i ziemi, czystości powietrza i wód, hałasu (okresowe badania, sporządzanie map akustycznych),
h) prowadzenie rejestru informacji o terenach, na których stwierdzono przekroczenie standardów jakości gleby i ziemi, czystości powietrza i wód, hałasu,
i) przygotowywanie projektów uchwał dotyczących ochrony środowiska,
j) przygotowywanie udzieleń, odmów wydania, wygaszeń, cofnięć oraz ograniczeń pozwoleń zintegrowanych dla instalacji,
k) wydawanie decyzji o dopuszczalnym poziomie hałasu emitowanego do środowiska dla instalacji przekraczających dopuszczalne poziomy hałasu,
l) sprawowanie kontroli przestrzegania i stosowania przepisów o ochronie środowiska,
m) prowadzenie spraw dotyczących nakładania obowiązków na podmiot negatywnie oddziaływujący na środowisko,
n) występowanie w charakterze oskarżyciela publicznego w sprawach o wykroczenie przeciw przepisom o ochronie środowiska,
o) ustalanie wymagań w zakresie ochrony środowiska i przyjmowanie zgłoszeń eksploatacji instalacji, z której emisja nie wymaga pozwolenia, o ile jest to uzasadnione koniecznością ochrony środowiska,
p) wydawanie zaświadczeń o braku przeciwskazań do eksploatacji instalacji,
q) umieszczanie na stronie BIP przyjętych zmienionych zgłoszeń o eksploatacji instalacji radiokomunikacyjnej, instalacji wytwarzającej pola elektromagnetyczne,
r) wydawanie zaświadczeń o prowadzeniu instalacji spalania paliw powyżej 1 MW poprzedzonej zgłoszeniem.
1) prowadzenie spraw w zakresie prawa geologicznego i górniczego:
a) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem koncesji na poszukiwanie, rozpoznawanie
i wydobywanie kopalin pospolitych na powierzchni udokumentowanego złoża nieprzekraczającej 2 ha i przewidywanym rocznym wydobyciu nieprzekraczającym 20.000 m3,
i wydobywanie kopalin pospolitych na powierzchni udokumentowanego złoża nieprzekraczającej 2 ha i przewidywanym rocznym wydobyciu nieprzekraczającym 20.000 m3,
b) przygotowywanie decyzji zatwierdzających projekty prac geologicznych, które nie wymagają uzyskania koncesji,
c) wykonywanie nadzoru i kontroli nad pracami geologicznymi prowadzonymi przy wydobywaniu kopalin pospolitych,
d) zatwierdzanie dokumentacji geologicznych oraz gromadzenie informacji uzyskiwanych w wyniku prowadzenia prac geologicznych,
e) przygotowywanie nakazów przeprowadzania pomiarów oraz sporządzania albo uzupełniania dokumentacji mierniczo - geologicznej,
f) prowadzenie spraw związanych ze sprawowaniem nadzoru i kontroli nad służbą mierniczo - geologiczną w zakresie pomiarów wykonywanych na potrzeby zakładu.
2) prowadzenie spraw w zakresie gospodarki wodnej:
a) prowadzenie spraw w celu usunięcia w zakładach zaniedbań w zakresie gospodarki wodnej, w wyniku których może powstać stan zagrażający życiu lub zdrowiu ludzi albo zwierząt bądź środowisku,
b) prowadzenie spraw związanych z działalnością spółek wodnych, w tym zatwierdzanie statutu, sprawowanie nadzoru i kontroli nad ich działalnością,
c) udostępnienie na stronie BIP zawiadomień i obwieszczeń PGW Wody Polskie,
3) prowadzenie spraw w zakresie ochrony przyrody:
a) udzielanie zezwoleń na wycinkę drzew na terenach będących własnością gmin.
b) popularyzowanie ochrony przyrody w społeczeństwie,
c) opiniowanie zamierzeń utworzenia parku krajobrazowego,
d) prowadzenie rejestru pomników przyrody, stanowisk dokumentacyjnych, użytków ekologicznych oraz zespołów przyrodniczo - krajobrazowych,
e) opiniowanie zmian przeznaczenia terenów, na których znajduje się starodrzew,
f) sprawowanie kontroli nad przestrzeganiem przepisów o ochronie przyrody w trakcie gospodarczego wykorzystania jej zasobów i poszczególnych składników przyrody przez jednostki organizacyjne oraz osoby prawne i fizyczne,
g) prowadzenie rejestrów przetrzymywania roślin i zwierząt oraz upraw i hodowli podlegających ograniczeniom na podstawie umów międzynarodowych, h) prowadzenie spraw dotyczących nadawania osobom fizycznym uprawnień społecznych opiekunów przyrody,
4) wykonywanie zadań inwestora w zakresie dróg powiatowych, powiatowych obiektów użyteczności publicznej oraz obiektów administracyjnych, w tym w szczególności:
a) przygotowywanie dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia procedury przetargowej zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych oraz zarządzeniem Starosty;
b) przygotowywanie wniosków o dofinansowanie inwestycji i remontów z funduszy krajowych i europejskich;
c) prowadzenie spraw związanych z rozliczaniem środków pozyskanych z funduszy;
d) współpraca z jednostkami samorządowymi, kierownikami jednostek organizacyjnych powiatu i komórkami organizacyjnymi starostwa oraz innymi podmiotami,
1) w zakresie ustawy o systemie handlu usprawnieniami do emisji gazów cieplarnianych:
a) zatwierdzanie zmiana planu monitorowania wielkości emisji,
b) zezwolenia na emisję gazów cieplarnianych.
1. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
1) praca administracyjno-biurowa w siedzibie Starostwa Powiatowego Zambrowie oraz na terenie powiatu zambrowskiego;
2) praca w pełnym wymiarze czasu pracy w godz. od 7.00 do 15.00;
3) praca przy monitorze ekranowym powyżej połowy dobowego czasu pracy;
4) stanowisko pracy znajduje się w lokalu biurowym zlokalizowanym na pierwszym piętrze w budynku administracyjno-biurowym, wyposażonym w meble i urządzenia biurowe;
5) budynek administracyjno-biurowy jest przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych (winda dla osób niepełnosprawnych);
6) praca na stanowisku wymaga:
a) umiejętności interpretacji przepisów prawa;
b) umiejętności analitycznego myślenia;
c) cech osobowych: zdyscyplinowanie, obowiązkowość, odpowiedzialność, wysoka kultura osobista w kontaktach z interesantami, odporność na stres, opanowanie, umiejętność samodzielnego dochodzenia do wiedzy.
2. Wymagane dokumenty:
1) list motywacyjny;
2) CV z informacjami o wykształceniu i opisem dotychczasowego przebiegu pracy zawodowej,
3) oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego;
4) oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych;
5) oświadczenie, że kandydat cieszy się nieposzlakowaną opinią;
6) oświadczenie o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
7) kopie świadectw pracy z dotychczasowych miejsc pracy albo inne dokumenty potwierdzające wymagany staż;
8) kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie;
9) kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność, w przypadku gdy kandydat zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych;
10) oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych w ofercie dla potrzeb niezbędnych do celów rekrutacyjnych.
3. W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Starostwie Powiatowym w Zambrowie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
Zgodnie z art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych pierwszeństwo w zatrudnieniu na stanowisku urzędniczym przysługuje osobie niepełnosprawnej, o ile znajdzie się w gronie pięciu najlepszych kandydatów, spełniających wymagania niezbędne oraz w największym stopniu spełniających wymagania dodatkowe.
4. Miejsce i termin złożenia dokumentów.
Wymagane dokumenty (z oznaczeniem ich nadawcy) należy:
1) składać w zamkniętych kopertach do dnia 4 maja 2023 r. do godz. 15.00 w sekretariacie Starostwa Powiatowego w Zambrowie (I piętro, pok. 128), 18-300 Zambrów, ul. Fabryczna 3 lub
2) przesłać pocztą do dnia 4 maja 2023r. – (decyduje data wpływu do Starostwa) na adres wymieniony w pkt 1, z dopiskiem: „Nabór na stanowisko Inspektor w Wydziale Infrastruktury i Rozwoju – OR.2110.7.2023”.
Dokumenty, które wpłyną po w/w terminie nie będą rozpatrywane. Oferta nie zawierająca kompletu wymaganych dokumentów zostanie uznana za ofertę nie spełniającą wymagań formalnych.
1. Dane osobowe- klauzula informacyjna.
Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
Każdy kandydat przystępujący do naboru podaje swoje dane dobrowolnie. Bez podania wymaganych danych osobowych nie będzie możliwy udział w naborze.
1) Administrator danych i kontakt do niego: Powiat Zambrowski – Starostwo Powiatowe w Zambrowie, ul. Fabryczna 3, 18-300 Zambrów,
2) kontakt do inspektora ochrony danych: Inspektor Ochrony Danych w Starostwie Powiatowym w Zambrowie, ul. Fabryczna 3, 18-300 Zambrów, adres e-mail: iodo@powiatzambrowski.com,
3) cel przetwarzania danych: przeprowadzenie naboru na stanowisko urzędnicze,
4) informacje o odbiorcach danych: podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa, dane nie będą udostępniane podmiotom trzecim,
5) okres przechowywania danych: czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko urzędnicze (z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których pracodawca ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska),
6) uprawnienia:
• prawo żądania od administratora danych dostępu do danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania tych danych, a także prawo do przeniesienia danych; żądanie w tej sprawie można przesłać na adres kontaktowy administratora danych, podany powyżej,
• prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego,
7) podstawa prawna przetwarzania danych: art. 221 Kodeksu pracy oraz ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c RODO,
8) inne informacje: podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji; nie będą też profilowane.
Starosta Zambrowski
Zbigniew Teofil Jach
Materiały
Ogłoszenie Starosty Zambrowskiego o naborze kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze OR.2110.7.2023ogłoszenie_o_naborze_IR_2023.rtf 0.20MB
Informacje o publikacji dokumentu
- Pierwsza publikacja:
- 19.04.2023 14:36 promocja@powiatzambrowski.com
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Anna Sochacka
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Ogłoszenie Starosty Zambrowskiego o naborze kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze OR.2110.7.2023 | 3.0 | 21.04.2023 11:49 promocja@powiatzambrowski.com |
Ogłoszenie Starosty Zambrowskiego o naborze kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze OR.2110.7.2023 | 2.0 | 21.04.2023 11:45 promocja@powiatzambrowski.com |
Ogłoszenie Starosty Zambrowskiego o naborze kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze OR.2110.7.2023 | 1.0 | 19.04.2023 14:36 promocja@powiatzambrowski.com |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP