Ogłoszenie Starosty Zambrowskiego o naborze kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze
Zambrów, 14.09.2022 r.
OR.2110.1.2022
Ogłoszenie Starosty Zambrowskiego o naborze kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze
-
Nazwa i adres jednostki: Starostwo Powiatowe w Zambrowie, 18-300 Zambrów, ul. Fabryczna 3.
-
Określenie stanowiska: Podinspektor w Wydziale Infrastruktury i Rozwoju.
-
Wymagania niezbędne – konieczne do podjęcia pracy na danym stanowisku:
-
obywatelstwo polskie;
-
pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
-
brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
-
nieposzlakowana opinia;
-
wykształcenie: wyższe lub średnie – minimum 3 lata stażu pracy;
-
umiejętność obsługi komputera – pakiet Microsoft Office
-
prawo jazdy kat. B
-
Wymagania dodatkowe – pozostałe wymagania, pozwalające na optymalne wykonywanie zadań na danym stanowisku:
-
wykształcenie wyższe o kierunku ochrona środowiska, leśnictwo,
-
doświadczenie w pracy na stanowisku urzędniczym,
-
znajomość obowiązujących aktów prawnych:
-
ustawa o lasach;
-
ustawa o odpadach;
-
prawo geologiczne i górnicze;
-
ustawa o ochronie przyrody;
-
prawo łowieckie;
-
ustawa o rybactwie śródlądowym;
-
ustaw Prawo zamówień publicznych;
-
ustawa Prawo wodne;
-
ustawy o samorządzie powiatowym;
-
Kodeksu postępowania administracyjnego;
-
Statutu Powiatu Zambrowskiego;
-
Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Zambrowie;
-
ustawa o rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m
-
obsługa urządzeń kopiujących: kserokopiarki, skanera.
-
Wskazanie zakresu zadań wykonywanych na stanowisku:
-
prowadzenie spraw w zakresie gospodarki leśnej:
-
przygotowywanie decyzji o wykonaniu na koszt nadleśnictw zabiegów zwalczających i ochronnych w lasach nie stanowiących własności Skarbu Państwa, gdy wystąpią w nich organizmy szkodliwe w stopniu grożących trwałości tych lasów;
-
prowadzenie spraw dotyczących przyznania środków z budżetu państwa na finansowanie kosztów przebudowy lub odnowienia drzewostanu lasów niestanowiących własności Skarbu Państwa, w których wystąpiły szkody spowodowane pyłami lub gazami przemysłowymi bez możliwości ustalenia winnego, względnie szkody spowodowane klęskami żywiołowymi;
-
przygotowywanie propozycji o przyznaniu dotacji na częściowe lub całkowite pokrycie kosztów zalesienia gruntów niestanowiących własności Skarbu Państwa;
-
podejmowanie stosownych działań w celu przekwalifikowania z urzędu zalesionych gruntów ornych na grunty leśne po wydaniu pierwszej udatności upraw;
-
przygotowywanie decyzji wyrażających zgodę na zmianę gruntu leśnego na użytek rolny;
-
przygotowywanie zaświadczeń dla celów notarialnych w sprawie działek ujętych w UPUL;
-
przygotowywanie decyzji administracyjnych z art. 19 ust. 1 i art. 24 ustawy o lasach;
-
cechowanie drewna w lasach niestanowiących własność Skarbu Państwa.
2) prowadzenie spraw w zakresie gospodarki odpadami:
-
opiniowanie projektu wojewódzkiego planu gospodarki odpadami;
-
prowadzenie spraw dotyczących wydawania pozwoleń na wytwarzanie odpadów, a w przypadkach naruszeń przepisów ustawy podejmowanie działań wstrzymujących działalność wytwórcy odpadami;
-
prowadzenie spraw dotyczących wydawania zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie przetwarzania odpadów;
-
prowadzenie spraw dotyczących wydawania zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie zbierania lub transportu odpadów;
-
podejmowanie działań wstrzymujących działalność wytwórcy odpadami w przypadkach naruszeń przez niego obowiązujących przepisów ustawy lub działań niezgodnych z planami gospodarki odpadami;
3) prowadzenie spraw w zakresie ochrony środowiska:
-
przygotowanie projektu powiatowego programu ochrony środowiska;
-
sporządzanie raportów z wykonania programu ochrony środowiska;
-
prowadzenie publicznie dostępnych baz danych w zakresie informacji o środowisku;
-
przygotowywanie i udostępnianie informacji o środowisku i jego ochronie;
-
opiniowanie programów ochrony powietrza określonych w drodze rozporządzeń wojewody dla określonych substancji w stosunku do stref, w których poziom tych substancji przekracza dopuszczalny poziom substancji powiększony o margines tolerancji;
-
opiniowanie działań krótkoterminowych określonych w drodze rozporządzeń wojewody w przypadku wystąpienia przekroczeń dopuszczalnych lub alarmowych poziomów substancji w powietrzu w danej strefie;
-
prowadzenie działań dotyczących jakości gleby i ziemi, czystości powietrza i wód, hałasu (okresowe badania, sporządzanie map akustycznych);
-
prowadzenie rejestru informacji o terenach, na których stwierdzono przekroczenie standardów jakości gleby i ziemi, czystości powietrza i wód, hałasu;
-
przygotowywanie projektów uchwał dotyczących ochrony środowiska;
-
przygotowywanie udzieleń, odmów wydania, wygaszeń, cofnięć oraz ograniczeń pozwoleń zintegrowanych dla instalacji;
-
wydawanie decyzji o dopuszczalnym poziomie hałasu emitowanego do środowiska dla instalacji przekraczających dopuszczalne poziomy hałasu;
-
sprawowanie kontroli przestrzegania i stosowania przepisów o ochronie środowiska;
-
prowadzenie spraw dotyczących nakładania obowiązków na podmiot negatywnie oddziaływujący na środowisko;
-
występowanie w charakterze oskarżyciela publicznego w sprawach o wykroczenie przeciw przepisom o ochronie środowiska;
-
ustalanie wymagań w zakresie ochrony środowiska i przyjmowanie zgłoszeń eksploatacji instalacji, z której emisja nie wymaga pozwolenia, o ile jest to uzasadnione koniecznością ochrony środowiska;
-
prowadzenie spraw w zakresie prawa geologicznego i górniczego:
-
prowadzenie spraw związanych z wydawaniem koncesji na poszukiwanie, rozpoznawanie i wydobywanie kopalin pospolitych na powierzchni udokumentowanego złoża nieprzekraczającej 2ha i przewidywanym rocznym wydobyciu nieprzekraczającym 20.000 m3;
-
przygotowywanie decyzji zatwierdzających projekty prac geologicznych, które nie wymagają uzyskania koncesji;
-
wykonywanie nadzoru i kontroli nad pracami geologicznymi prowadzonymi przy wydobywaniu kopalin pospolitych;
-
zatwierdzanie dokumentacji geologicznych oraz gromadzenie informacji uzyskiwanych w wyniku prowadzenia prac geologicznych;
-
przygotowywanie nakazów przeprowadzania pomiarów oraz sporządzania albo uzupełniania dokumentacji mierniczo – geologicznej;
-
prowadzenie spraw związanych ze sprawowaniem nadzoru i kontroli nad służbą mierniczo – geologiczną w zakresie pomiarów wykonywanych na potrzeby zakładu.
-
prowadzenie spraw w zakresie gospodarki wodnej:
-
nadzór nad utrzymaniem urządzeń melioracji wodnych szczegółowych przez spółki wodne lub właścicieli gruntów;
-
prowadzenie działań dotyczących obszarów bezpośredniego zagrożenia powodzią;
-
prowadzenie spraw związanych z działalnością spółek wodnych, w tym zatwierdzanie statutu, sprawowanie nadzoru i kontroli nad ich działalnością.
-
prowadzenie spraw w zakresie ochrony przyrody:
-
udzielanie zezwoleń na wycinkę drzew na terenach będących własnością gmin;
-
popularyzowanie ochrony przyrody w społeczeństwie;
-
opiniowanie zamierzeń utworzenia parku krajobrazowego;
-
prowadzenie rejestru pomników przyrody, stanowisk dokumentacyjnych, użytków ekologicznych
oraz zespołów przyrodniczo – krajobrazowych;
-
opiniowanie zmian przeznaczenia terenów, na których znajduje się starodrzew;
-
sprawowanie kontroli nad przestrzeganiem przepisów o ochronie przyrody w trakcie gospodarczego wykorzystania jej zasobów i poszczególnych składników przyrody przez jednostki organizacyjne oraz osoby prawne i fizyczne;
-
prowadzenie rejestrów przetrzymywania roślin i zwierząt oraz upraw i hodowli podlegających ograniczeniom na podstawie umów międzynarodowych;
-
prowadzenie spraw dotyczących nadawania osobom fizycznym uprawnień społecznych opiekunów przyrody;
-
prowadzenie spraw dotyczących rybactwa śródlądowego:
-
wydawanie kart wędkarskich i kart łowiectwa podwodnego;
-
wydawanie zezwoleń na ustawianie sieciowych rybackich narzędzi połowowych na wodach śródlądowych żeglownych na szlaku żeglownym lub w bezpośrednim jego sąsiedztwie;
-
rejestracja sprzętu pływającego służącego do połowu ryb;
-
rejestracja jednostek pływających o długości do 24 m.
-
prowadzenie spraw dotyczących rolnictwa: współpraca z jednostkami obsługującymi działalność rolników indywidualnych, w tym z Agencją Rynku Rolnego, Agencją Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, Wojewódzkimi Ośrodkami Doradztwa Rolniczego, Izbą Rolniczą.
-
prowadzenie spraw dotyczących łowiectwa:
-
przygotowywanie zezwoleń na odstępstwa od zakazu płoszenia, chwytania, przetrzymywania, ranienia i zabijania zwierzyny;
-
prowadzenie spraw związanych z wydzierżawianiem polnych obwodów łowieckich na wniosek Polskiego Związku Łowieckiego;
-
przygotowywanie upoważnień do wykonywania polowań indywidualnych na terenie polnych obwodów łowieckich;
-
przygotowywanie zezwoleń na odłów lub odstrzał redukcyjny zwierzyny w przypadkach zagrożenia prawidłowego funkcjonowania obiektów produkcyjnych i użyteczności publicznej;
-
rozliczanie kół łowieckich za dzierżawy terenów łowieckich;
-
Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
-
praca administracyjno-biurowa w siedzibie Starostwa Powiatowego Zambrowie oraz na terenie powiatu zambrowskiego;
-
praca w pełnym wymiarze czasu pracy w godz. od 7.00 do 15.00;
-
praca przy monitorze ekranowym powyżej połowy dobowego czasu pracy;
-
stanowisko pracy znajduje się w lokalu biurowym zlokalizowanym na pierwszym pietrze w budynku administracyjno-biurowym, wyposażonym w meble i urządzenia biurowe;
-
budynek administracyjno-biurowy jest przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych (winda dla osób niepełnosprawnych);
-
praca na stanowisku wymaga:
-
umiejętności interpretacji przepisów prawa;
-
umiejętności analitycznego myślenia;
-
cech osobowych: zdyscyplinowanie, obowiązkowość, odpowiedzialność, wysoka kultura osobista w kontaktach z interesantami, odporność na stres, opanowanie, umiejętność samodzielnego dochodzenia do wiedzy.
-
Wymagane dokumenty:
-
list motywacyjny;
-
CV z informacjami o wykształceniu i opisem dotychczasowego przebiegu pracy zawodowej,
-
oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego;
-
oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych;
-
oświadczenie, że kandydat cieszy się nieposzlakowaną opinią;
-
oświadczenie o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
-
kopie świadectw pracy z dotychczasowych miejsc pracy albo inne dokumenty potwierdzające wymagany staż;
-
kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie;
-
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność, w przypadku gdy kandydat zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych;
-
oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych w ofercie dla potrzeb niezbędnych do celów rekrutacyjnych.
-
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Starostwie Powiatowym w Zambrowie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
Zgodnie z art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych pierwszeństwo w zatrudnieniu na stanowisku urzędniczym przysługuje osobie niepełnosprawnej, o ile znajdzie się w gronie pięciu najlepszych kandydatów, spełniających wymagania niezbędne oraz w największym stopniu spełniających wymagania dodatkowe.
-
Miejsce i termin złożenia dokumentów.
Wymagane dokumenty (z oznaczeniem ich nadawcy) należy:
-
składać w zamkniętych kopertach do dnia 27 września 2022r. do godz. 15.00 w sekretariacie Starostwa Powiatowego w Zambrowie (I piętro, pok. 128), 18-300 Zambrów, ul. Fabryczna 3
lub
-
przesłać pocztą do dnia 27 września 2022r. – (decyduje data wpływu do Starostwa) na adres wymieniony w pkt 1,
z dopiskiem: „Nabór na stanowisko Podinspektor w Wydziale Infrastruktury i Rozwoju – OR.2110.1.2022”.
Dokumenty, które wpłyną po w/w terminie nie będą rozpatrywane. Oferta nie zawierająca kompletu wymaganych dokumentów zostanie uznana za ofertę nie spełniającą wymagań formalnych.
-
Dane osobowe- klauzula informacyjna.
Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
Każdy kandydat przystępujący do naboru podaje swoje dane dobrowolnie. Bez podania wymaganych danych osobowych nie będzie możliwy udział w naborze.
-
Administrator danych i kontakt do niego: Powiat Zambrowski – Starostwo Powiatowe w Zambrowie, ul. Fabryczna 3, 18-300 Zambrów,
-
kontakt do inspektora ochrony danych: Inspektor Ochrony Danych w Starostwie Powiatowym w Zambrowie, ul. Fabryczna 3, 18-300 Zambrów, adres e-mail: iodo@powiatzambrowski.com,
-
cel przetwarzania danych: przeprowadzenie naboru na stanowisko urzędnicze,
-
informacje o odbiorcach danych: podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa, dane nie będą udostępniane podmiotom trzecim,
-
okres przechowywania danych: czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko urzędnicze (z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których pracodawca ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska),
-
uprawnienia:
• prawo żądania od administratora danych dostępu do danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania tych danych, a także prawo do przeniesienia danych; żądanie w tej sprawie można przesłać na adres kontaktowy administratora danych, podany powyżej,
• prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego,
-
podstawa prawna przetwarzania danych: art. 221 Kodeksu pracy oraz ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c RODO,
-
inne informacje: podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji; nie będą też profilowane.
Starosta Zambrowski
Zbigniew Teofil Jach
Materiały
Ogłoszenie Starosty Zambrowskiego o naborze kandydatów na wolne stanowisko urzędniczeogłoszenie_o_naborze_IR.rtf 0.20MB
Informacje o publikacji dokumentu
- Pierwsza publikacja:
- 14.09.2022 13:49 promocja@powiatzambrowski.com
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Anna Sochacka
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Ogłoszenie Starosty Zambrowskiego o naborze kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze | 2.0 | 16.09.2022 09:49 promocja@powiatzambrowski.com |
Ogłoszenie Starosty Zambrowskiego o naborze kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze | 1.0 | 14.09.2022 13:49 promocja@powiatzambrowski.com |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP