W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Ogłoszenie Starosty Zambrowskiego o naborze kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze OR.2110.3.2025

Zambrów, 30 stycznia 2025 r.

OR.2110.3.2025

OGŁOSZENIE Starosty Zambrowskiego o naborze kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze

  1. Nazwa i adres jednostki: Starostwo Powiatowe w Zambrowie, 18-300 Zambrów, ul. Fabryczna 3.
  2. Określenie stanowiska: Podinspektor
  3. Wymagania niezbędne – konieczne do podjęcia pracy na danym stanowisku:
    1. obywatelstwo polskie;
    2. pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
    3. brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane
      z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
    4. nieposzlakowana opinia;
    5. wykształcenie wyższe o kierunku leśnictwo lub ochrona środowiska.
  1.  Wymagania dodatkowe – pozostałe wymagania, pozwalające na optymalne wykonywanie zadań na danym stanowisku:
    1. znajomość obowiązujących aktów prawnych:
      1. ustawa o lasach;
      2. ustawa Prawo geologiczne i górnicze;
      3. ustawa Prawo wodne;
      4. ustawa Prawo łowieckie;
      5. ustawa o rybactwie śródlądowym;
      6. ustawa Prawo zamówień publicznych;
      7. ustawa o samorządzie powiatowym;
      8. ustawa Kodeks postępowania administracyjnego;
      9. Statut Powiatu Zambrowskiego;
      10. Regulamin Organizacyjny Starostwa Powiatowego w Zambrowie;
    2. doświadczenie w pracy na stanowisku urzędniczym.
  2. Wskazanie zakresu zadań wykonywanych na stanowisku:

1)  prowadzenie spraw w zakresie gospodarki leśnej:

  1. przygotowywanie decyzji o wykonaniu na koszt nadleśnictw zabiegów zwalczających i ochronnych w lasach nie stanowiących własności Skarbu Państwa, gdy wystąpią w nich organizmy szkodliwe w stopniu grożących trwałości tych lasów,
  2. prowadzenie spraw dotyczących przyznania środków z budżetu państwa na finansowanie kosztów przebudowy lub odnowienia drzewostanu lasów niestanowiących własności Skarbu Państwa, w których wystąpiły szkody spowodowane pyłami lub gazami przemysłowymi bez możliwości ustalenia winnego, względnie szkody spowodowane klęskami żywiołowymi,
  3. przygotowywanie propozycji o przyznaniu dotacji na częściowe lub całkowite pokrycie kosztów zalesienia gruntów niestanowiących własności Skarbu Państwa,
  4. podejmowanie stosownych działań w celu przekwalifikowania z urzędu zalesionych gruntów ornych  na grunty leśne po wydaniu pierwszej udatności upraw,
  5. przygotowywanie decyzji wyrażających zgodę na zmianę gruntu leśnego na użytek rolny,
  6. przygotowywanie zaświadczeń dla celów notarialnych w sprawie działek ujętych w UPUL ,
  7. przygotowywanie decyzji administracyjnych z art. 19 ust. 1 i art. 24 ustawy o lasach.

2) przygotowywanie dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia procedury przetargowej zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych oraz zarządzeniem Starosty tj:

  1. przygotowanie postępowań z zakresu zamówień publicznych zgodnie z Regulaminem udzielania zamówień publicznych o wartości poniżej kwoty 130 tys. zł,
  2. przygotowanie do publikacji ogłoszeń dotyczących zamówień publicznych,
  3. sprawdzanie kompletności dokumentacji przetargowych i ich zgodności z wymaganiami Prawa Zamówień Publicznych,
    1. monitorowanie możliwości pozyskania dofinansowania z funduszy krajowych i europejskich;
    2. przygotowywanie wniosków i niezbędnych dokumentów o dofinansowanie inwestycji, remontów z funduszy krajowych i europejskich;
    3.  prowadzenie spraw związanych z rozliczaniem środków pozyskanych z funduszy;
    4. współpraca z jednostkami samorządowymi, kierownikami jednostek organizacyjnych powiatu i komórkami organizacyjnymi starostwa oraz innymi podmiotami.
    5. prowadzenie spraw związanych z przygotowywaniem inwestycji w zakresie:
  1. zlecania wykonywania map do celów projektowych i dokumentacji projektowej;
  2. uzyskiwania stosownych zezwoleń na wykonanie robót budowlanych;
    1. prowadzenie spraw związanych z realizacją inwestycji:
  1. przygotowanie umów z wykonawcami;
  2. nadzór merytoryczny nad wykonaniem inwestycji;
  3. rozliczanie inwestycji, w tym umów z wykonawcami;
  4. udział w czynnościach odbiorowych.

Wykonywanie zadań w zastępstwie (w przypadku nieobecności innego pracownika):

    1. prowadzenie spraw w zakresie gospodarki odpadami:
  1. opiniowanie projektu wojewódzkiego planu gospodarki odpadami,
  2. prowadzenie spraw dotyczących wydawania pozwoleń na wytwarzanie odpadów, a w przypadkach naruszeń przepisów ustawy podejmowanie działań wstrzymujących działalność wytwórcy odpadami,
  3. prowadzenie spraw dotyczących wydawania zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie przetwarzania odpadów,
  4. prowadzenie spraw dotyczących wydawania zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie zbierania lub transportu odpadów,
  5. podejmowanie działań wstrzymujących działalność wytwórcy odpadami w przypadkach naruszeń przez niego obowiązujących przepisów ustawy lub działań niezgodnych z planami gospodarki odpadami,
    1. prowadzenie spraw w zakresie ochrony środowiska:
  1. przygotowanie projektu powiatowego programu ochrony środowiska,
  2. sporządzanie raportów z wykonania programu ochrony środowiska,
  3. prowadzenie publicznie dostępnych baz danych w zakresie informacji o środowisku,
  4. przygotowywanie i udostępnianie informacji o środowisku i jego ochronie,
  5. opiniowanie programów ochrony powietrza określonych w drodze rozporządzeń wojewody dla określonych substancji w stosunku do stref, w których poziom tych substancji przekracza dopuszczalny poziom substancji powiększony o margines tolerancji,
  6. opiniowanie działań krótkoterminowych określonych w drodze rozporządzeń wojewody w przypadku wystąpienia przekroczeń dopuszczalnych lub alarmowych poziomów substancji w powietrzu w danej strefie,
  7. prowadzenie działań dotyczących jakości gleby i ziemi, czystości powietrza i wód, hałasu (okresowe badania, sporządzanie map akustycznych),
  8. prowadzenie rejestru informacji o terenach, na których stwierdzono przekroczenie standardów jakości gleby i ziemi, czystości powietrza i wód, hałasu,
  9. przygotowywanie projektów uchwał dotyczących ochrony środowiska,
  10. przygotowywanie udzieleń, odmów wydania, wygaszeń, cofnięć oraz ograniczeń pozwoleń zintegrowanych dla instalacji,
  11. wydawanie decyzji o dopuszczalnym poziomie hałasu emitowanego do środowiska dla instalacji przekraczających dopuszczalne poziomy hałasu,
  12. sprawowanie kontroli przestrzegania i stosowania przepisów o ochronie środowiska,
  13. prowadzenie spraw dotyczących nakładania obowiązków na podmiot negatywnie oddziaływujący na środowisko,
  14. występowanie w charakterze oskarżyciela publicznego w sprawach o wykroczenie przeciw przepisom o ochronie środowiska,
  15. ustalanie wymagań w zakresie ochrony środowiska i przyjmowanie zgłoszeń eksploatacji instalacji, z której emisja nie wymaga pozwolenia, o ile jest to uzasadnione koniecznością ochrony środowiska,
    1. prowadzenie spraw w zakresie prawa geologicznego i górniczego:
  1. prowadzenie spraw związanych z wydawaniem koncesji na poszukiwanie, rozpoznawanie  
    i wydobywanie kopalin pospolitych na powierzchni udokumentowanego złoża nieprzekraczającej 2 ha i przewidywanym rocznym wydobyciu nieprzekraczającym 20.000 m3,
  2. przygotowywanie decyzji zatwierdzających projekty prac geologicznych, które nie wymagają uzyskania koncesji,
  3. wykonywanie nadzoru i kontroli nad pracami geologicznymi prowadzonymi przy wydobywaniu kopalin pospolitych,
  4. zatwierdzanie   dokumentacji   geologicznych oraz   gromadzenie   informacji   uzyskiwanych w wyniku prowadzenia prac geologicznych,
  5. przygotowywanie nakazów przeprowadzania pomiarów oraz sporządzania albo uzupełniania dokumentacji mierniczo – geologicznej,
  6. prowadzenie spraw związanych ze sprawowaniem nadzoru i kontroli nad służbą mierniczo – geologiczną w zakresie pomiarów wykonywanych na potrzeby zakładu.
    1. prowadzenie spraw w zakresie gospodarki wodnej:
  1. nadzór nad utrzymaniem urządzeń melioracji wodnych szczegółowych przez spółki wodne lub właścicieli gruntów,
  2. prowadzenie działań dotyczących obszarów bezpośredniego zagrożenia powodzią,
  3. prowadzenie spraw związanych z działalnością spółek wodnych, w tym zatwierdzanie statutu, sprawowanie nadzoru i kontroli nad ich działalnością.
    1. prowadzenie spraw w zakresie ochrony przyrody:
  1. udzielanie zezwoleń na wycinkę drzew na terenach będących własnością gmin.
  2. popularyzowanie ochrony przyrody w społeczeństwie,
  3. opiniowanie zamierzeń utworzenia parku krajobrazowego,
  4. prowadzenie rejestru pomników przyrody, stanowisk dokumentacyjnych, użytków ekologicznych oraz zespołów przyrodniczo – krajobrazowych,
  5. opiniowanie zmian przeznaczenia terenów, na których znajduje się starodrzew,
  6. sprawowanie kontroli nad przestrzeganiem przepisów o ochronie przyrody w trakcie gospodarczego wykorzystania jej zasobów i poszczególnych składników przyrody przez jednostki organizacyjne oraz osoby prawne i fizyczne,
  7. prowadzenie rejestrów przetrzymywania roślin i zwierząt oraz upraw i hodowli podlegających ograniczeniom na podstawie umów międzynarodowych,
  8. prowadzenie spraw dotyczących nadawania osobom fizycznym uprawnień społecznych opiekunów przyrody,

6)  prowadzenie spraw dotyczących rybactwa śródlądowego:

  1. wydawanie kart wędkarskich i kart łowiectwa podwodnego,
  2. wydawanie zezwoleń na ustawianie sieciowych rybackich narzędzi połowowych na wodach śródlądowych żeglownych na szlaku żeglownym lub w bezpośrednim jego sąsiedztwie,

7) prowadzenie spraw dotyczących rolnictwa: współpraca z jednostkami obsługującymi działalność rolników indywidualnych, w tym z Agencją Rynku Rolnego, Agencją Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, Wojewódzkimi Ośrodkami Doradztwa Rolniczego, Izbą Rolniczą.
8)  prowadzenie spraw dotyczących łowiectwa:

  1. przygotowywanie zezwoleń na odstępstwa od zakazu płoszenia, chwytania, przetrzymywania, ranienia i zabijania zwierzyny,
  2. prowadzenie spraw związanych z wydzierżawianiem polnych obwodów łowieckich na wniosek Polskiego Związku Łowieckiego,
  3. przygotowywanie upoważnień do wykonywania polowań indywidualnych na terenie polnych obwodów łowieckich,
  4. przygotowywanie zezwoleń na odłów lub odstrzał redukcyjny zwierzyny w przypadkach zagrożenia prawidłowego funkcjonowania obiektów produkcyjnych i użyteczności publicznej,
  5. rozliczanie kół łowieckich za dzierżawy terenów łowieckich.

9)) prowadzenie spraw w zakresie rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m.

  1. Wymagane dokumenty:
  1. list motywacyjny;
  2. CV z informacjami o wykształceniu i opisem dotychczasowego przebiegu pracy zawodowej,
  3. oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego;
  4. oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych;
  5. oświadczenie, że kandydat cieszy się nieposzlakowaną opinią;
  6. oświadczenie o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  7. oświadczenie o korzystaniu w pełni z praw cywilnych i obywatelskich;
  8. kopie świadectw pracy z dotychczasowych miejsc pracy albo inne dokumenty potwierdzające wymagany staż;
  9. kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie;
  10. kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność, w przypadku, gdy kandydat zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych;
  11. oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych w ofercie dla potrzeb niezbędnych do celów rekrutacyjnych.  
  1. W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Starostwie Powiatowym w Zambrowie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%. Zgodnie z art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych pierwszeństwo w zatrudnieniu na stanowisku urzędniczym przysługuje osobie niepełnosprawnej, o ile znajdzie się w gronie pięciu najlepszych kandydatów, spełniających wymagania niezbędne oraz w największym stopniu spełniających wymagania dodatkowe.
  2. Miejsce i termin złożenia dokumentów.

Wymagane dokumenty (z oznaczeniem ich nadawcy) należy:

    1. składać w zamkniętych kopertach do dnia 12 lutego 2025 r. do godz. 15.00 w sekretariacie Starostwa Powiatowego w Zambrowie (I piętro, pok. 128), 18-300 Zambrów, ul. Fabryczna 3
    2. lub przesłać pocztą do dnia 12 lutego 2025 r. – (decyduje data wpływu do Starostwa) na adres wymieniony w pkt 1,

 z dopiskiem: „Nabór na stanowisko Podinspektora – OR.2110.3.2025”.

Dokumenty, które wpłyną po w/w terminie nie będą rozpatrywane.

Oferta nie zawierająca kompletu wymaganych dokumentów zostanie uznana za ofertę nie spełniającą wymagań formalnych.

  1. Dane osobowe- klauzula informacyjna. 

Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

 Każdy kandydat przystępujący do naboru podaje swoje dane dobrowolnie. Bez podania wymaganych danych osobowych nie będzie możliwy udział w naborze.

    1. Administrator danych i kontakt do niego: Powiat Zambrowski – Starostwo Powiatowe w Zambrowie, ul. Fabryczna 3, 18-300 Zambrów;
    2. Kontakt do inspektora ochrony danych: Inspektor Ochrony Danych w Starostwie Powiatowym w Zambrowie, ul. Fabryczna 3, 18-300 Zambrów, adres e-mail: iodo@powiatzambrowski.com
    3. Cel przetwarzania danych: przeprowadzenie naboru na stanowisko urzędnicze;
    4. Informacje o odbiorcach danych: podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa, dane nie będą udostępniane podmiotom trzecim;
    5. Okres przechowywania danych: czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko urzędnicze (z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których pracodawca ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska);
    6. Uprawnienia:

- prawo żądania od administratora danych dostępu do danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania tych danych, a także prawo do przeniesienia danych; żądanie w tej sprawie można przesłać na adres kontaktowy administratora danych, podany powyżej,

- prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego

    1. Podstawa prawna przetwarzania danych: art. 221 Kodeksu pracy oraz ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
    2. Inne informacje: podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji; nie będą też profilowane.

     Starosta Zambrowski

Edyta Marchelska-Groszfeld

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
30.01.2025 13:05 promocja@powiatzambrowski.com
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Ireneusz Ślesiński
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Ogłoszenie Starosty Zambrowskiego o naborze kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze OR.2110.3.2025 1.0 30.01.2025 13:05 promocja@powiatzambrowski.com

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}