Ogłoszenie Starosty Zambrowskiego o naborze kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze OR.2110.3.2025
Zambrów, 30 stycznia 2025 r.
OR.2110.3.2025
OGŁOSZENIE Starosty Zambrowskiego o naborze kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze
- Nazwa i adres jednostki: Starostwo Powiatowe w Zambrowie, 18-300 Zambrów, ul. Fabryczna 3.
- Określenie stanowiska: Podinspektor
- Wymagania niezbędne – konieczne do podjęcia pracy na danym stanowisku:
- obywatelstwo polskie;
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
- brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane
z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe; - nieposzlakowana opinia;
- wykształcenie wyższe o kierunku leśnictwo lub ochrona środowiska.
- Wymagania dodatkowe – pozostałe wymagania, pozwalające na optymalne wykonywanie zadań na danym stanowisku:
- znajomość obowiązujących aktów prawnych:
- ustawa o lasach;
- ustawa Prawo geologiczne i górnicze;
- ustawa Prawo wodne;
- ustawa Prawo łowieckie;
- ustawa o rybactwie śródlądowym;
- ustawa Prawo zamówień publicznych;
- ustawa o samorządzie powiatowym;
- ustawa Kodeks postępowania administracyjnego;
- Statut Powiatu Zambrowskiego;
- Regulamin Organizacyjny Starostwa Powiatowego w Zambrowie;
- doświadczenie w pracy na stanowisku urzędniczym.
- znajomość obowiązujących aktów prawnych:
- Wskazanie zakresu zadań wykonywanych na stanowisku:
1) prowadzenie spraw w zakresie gospodarki leśnej:
- przygotowywanie decyzji o wykonaniu na koszt nadleśnictw zabiegów zwalczających i ochronnych w lasach nie stanowiących własności Skarbu Państwa, gdy wystąpią w nich organizmy szkodliwe w stopniu grożących trwałości tych lasów,
- prowadzenie spraw dotyczących przyznania środków z budżetu państwa na finansowanie kosztów przebudowy lub odnowienia drzewostanu lasów niestanowiących własności Skarbu Państwa, w których wystąpiły szkody spowodowane pyłami lub gazami przemysłowymi bez możliwości ustalenia winnego, względnie szkody spowodowane klęskami żywiołowymi,
- przygotowywanie propozycji o przyznaniu dotacji na częściowe lub całkowite pokrycie kosztów zalesienia gruntów niestanowiących własności Skarbu Państwa,
- podejmowanie stosownych działań w celu przekwalifikowania z urzędu zalesionych gruntów ornych na grunty leśne po wydaniu pierwszej udatności upraw,
- przygotowywanie decyzji wyrażających zgodę na zmianę gruntu leśnego na użytek rolny,
- przygotowywanie zaświadczeń dla celów notarialnych w sprawie działek ujętych w UPUL ,
- przygotowywanie decyzji administracyjnych z art. 19 ust. 1 i art. 24 ustawy o lasach.
2) przygotowywanie dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia procedury przetargowej zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych oraz zarządzeniem Starosty tj:
- przygotowanie postępowań z zakresu zamówień publicznych zgodnie z Regulaminem udzielania zamówień publicznych o wartości poniżej kwoty 130 tys. zł,
- przygotowanie do publikacji ogłoszeń dotyczących zamówień publicznych,
- sprawdzanie kompletności dokumentacji przetargowych i ich zgodności z wymaganiami Prawa Zamówień Publicznych,
- monitorowanie możliwości pozyskania dofinansowania z funduszy krajowych i europejskich;
- przygotowywanie wniosków i niezbędnych dokumentów o dofinansowanie inwestycji, remontów z funduszy krajowych i europejskich;
- prowadzenie spraw związanych z rozliczaniem środków pozyskanych z funduszy;
- współpraca z jednostkami samorządowymi, kierownikami jednostek organizacyjnych powiatu i komórkami organizacyjnymi starostwa oraz innymi podmiotami.
- prowadzenie spraw związanych z przygotowywaniem inwestycji w zakresie:
- zlecania wykonywania map do celów projektowych i dokumentacji projektowej;
- uzyskiwania stosownych zezwoleń na wykonanie robót budowlanych;
- prowadzenie spraw związanych z realizacją inwestycji:
- przygotowanie umów z wykonawcami;
- nadzór merytoryczny nad wykonaniem inwestycji;
- rozliczanie inwestycji, w tym umów z wykonawcami;
- udział w czynnościach odbiorowych.
Wykonywanie zadań w zastępstwie (w przypadku nieobecności innego pracownika):
-
- prowadzenie spraw w zakresie gospodarki odpadami:
- opiniowanie projektu wojewódzkiego planu gospodarki odpadami,
- prowadzenie spraw dotyczących wydawania pozwoleń na wytwarzanie odpadów, a w przypadkach naruszeń przepisów ustawy podejmowanie działań wstrzymujących działalność wytwórcy odpadami,
- prowadzenie spraw dotyczących wydawania zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie przetwarzania odpadów,
- prowadzenie spraw dotyczących wydawania zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie zbierania lub transportu odpadów,
- podejmowanie działań wstrzymujących działalność wytwórcy odpadami w przypadkach naruszeń przez niego obowiązujących przepisów ustawy lub działań niezgodnych z planami gospodarki odpadami,
- prowadzenie spraw w zakresie ochrony środowiska:
- przygotowanie projektu powiatowego programu ochrony środowiska,
- sporządzanie raportów z wykonania programu ochrony środowiska,
- prowadzenie publicznie dostępnych baz danych w zakresie informacji o środowisku,
- przygotowywanie i udostępnianie informacji o środowisku i jego ochronie,
- opiniowanie programów ochrony powietrza określonych w drodze rozporządzeń wojewody dla określonych substancji w stosunku do stref, w których poziom tych substancji przekracza dopuszczalny poziom substancji powiększony o margines tolerancji,
- opiniowanie działań krótkoterminowych określonych w drodze rozporządzeń wojewody w przypadku wystąpienia przekroczeń dopuszczalnych lub alarmowych poziomów substancji w powietrzu w danej strefie,
- prowadzenie działań dotyczących jakości gleby i ziemi, czystości powietrza i wód, hałasu (okresowe badania, sporządzanie map akustycznych),
- prowadzenie rejestru informacji o terenach, na których stwierdzono przekroczenie standardów jakości gleby i ziemi, czystości powietrza i wód, hałasu,
- przygotowywanie projektów uchwał dotyczących ochrony środowiska,
- przygotowywanie udzieleń, odmów wydania, wygaszeń, cofnięć oraz ograniczeń pozwoleń zintegrowanych dla instalacji,
- wydawanie decyzji o dopuszczalnym poziomie hałasu emitowanego do środowiska dla instalacji przekraczających dopuszczalne poziomy hałasu,
- sprawowanie kontroli przestrzegania i stosowania przepisów o ochronie środowiska,
- prowadzenie spraw dotyczących nakładania obowiązków na podmiot negatywnie oddziaływujący na środowisko,
- występowanie w charakterze oskarżyciela publicznego w sprawach o wykroczenie przeciw przepisom o ochronie środowiska,
- ustalanie wymagań w zakresie ochrony środowiska i przyjmowanie zgłoszeń eksploatacji instalacji, z której emisja nie wymaga pozwolenia, o ile jest to uzasadnione koniecznością ochrony środowiska,
- prowadzenie spraw w zakresie prawa geologicznego i górniczego:
- prowadzenie spraw związanych z wydawaniem koncesji na poszukiwanie, rozpoznawanie
i wydobywanie kopalin pospolitych na powierzchni udokumentowanego złoża nieprzekraczającej 2 ha i przewidywanym rocznym wydobyciu nieprzekraczającym 20.000 m3, - przygotowywanie decyzji zatwierdzających projekty prac geologicznych, które nie wymagają uzyskania koncesji,
- wykonywanie nadzoru i kontroli nad pracami geologicznymi prowadzonymi przy wydobywaniu kopalin pospolitych,
- zatwierdzanie dokumentacji geologicznych oraz gromadzenie informacji uzyskiwanych w wyniku prowadzenia prac geologicznych,
- przygotowywanie nakazów przeprowadzania pomiarów oraz sporządzania albo uzupełniania dokumentacji mierniczo – geologicznej,
- prowadzenie spraw związanych ze sprawowaniem nadzoru i kontroli nad służbą mierniczo – geologiczną w zakresie pomiarów wykonywanych na potrzeby zakładu.
- prowadzenie spraw w zakresie gospodarki wodnej:
- nadzór nad utrzymaniem urządzeń melioracji wodnych szczegółowych przez spółki wodne lub właścicieli gruntów,
- prowadzenie działań dotyczących obszarów bezpośredniego zagrożenia powodzią,
- prowadzenie spraw związanych z działalnością spółek wodnych, w tym zatwierdzanie statutu, sprawowanie nadzoru i kontroli nad ich działalnością.
- prowadzenie spraw w zakresie ochrony przyrody:
- udzielanie zezwoleń na wycinkę drzew na terenach będących własnością gmin.
- popularyzowanie ochrony przyrody w społeczeństwie,
- opiniowanie zamierzeń utworzenia parku krajobrazowego,
- prowadzenie rejestru pomników przyrody, stanowisk dokumentacyjnych, użytków ekologicznych oraz zespołów przyrodniczo – krajobrazowych,
- opiniowanie zmian przeznaczenia terenów, na których znajduje się starodrzew,
- sprawowanie kontroli nad przestrzeganiem przepisów o ochronie przyrody w trakcie gospodarczego wykorzystania jej zasobów i poszczególnych składników przyrody przez jednostki organizacyjne oraz osoby prawne i fizyczne,
- prowadzenie rejestrów przetrzymywania roślin i zwierząt oraz upraw i hodowli podlegających ograniczeniom na podstawie umów międzynarodowych,
- prowadzenie spraw dotyczących nadawania osobom fizycznym uprawnień społecznych opiekunów przyrody,
6) prowadzenie spraw dotyczących rybactwa śródlądowego:
- wydawanie kart wędkarskich i kart łowiectwa podwodnego,
- wydawanie zezwoleń na ustawianie sieciowych rybackich narzędzi połowowych na wodach śródlądowych żeglownych na szlaku żeglownym lub w bezpośrednim jego sąsiedztwie,
7) prowadzenie spraw dotyczących rolnictwa: współpraca z jednostkami obsługującymi działalność rolników indywidualnych, w tym z Agencją Rynku Rolnego, Agencją Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, Wojewódzkimi Ośrodkami Doradztwa Rolniczego, Izbą Rolniczą.
8) prowadzenie spraw dotyczących łowiectwa:
- przygotowywanie zezwoleń na odstępstwa od zakazu płoszenia, chwytania, przetrzymywania, ranienia i zabijania zwierzyny,
- prowadzenie spraw związanych z wydzierżawianiem polnych obwodów łowieckich na wniosek Polskiego Związku Łowieckiego,
- przygotowywanie upoważnień do wykonywania polowań indywidualnych na terenie polnych obwodów łowieckich,
- przygotowywanie zezwoleń na odłów lub odstrzał redukcyjny zwierzyny w przypadkach zagrożenia prawidłowego funkcjonowania obiektów produkcyjnych i użyteczności publicznej,
- rozliczanie kół łowieckich za dzierżawy terenów łowieckich.
9)) prowadzenie spraw w zakresie rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m.
- Wymagane dokumenty:
- list motywacyjny;
- CV z informacjami o wykształceniu i opisem dotychczasowego przebiegu pracy zawodowej,
- oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego;
- oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych;
- oświadczenie, że kandydat cieszy się nieposzlakowaną opinią;
- oświadczenie o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- oświadczenie o korzystaniu w pełni z praw cywilnych i obywatelskich;
- kopie świadectw pracy z dotychczasowych miejsc pracy albo inne dokumenty potwierdzające wymagany staż;
- kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie;
- kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność, w przypadku, gdy kandydat zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych;
- oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych w ofercie dla potrzeb niezbędnych do celów rekrutacyjnych.
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Starostwie Powiatowym w Zambrowie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%. Zgodnie z art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych pierwszeństwo w zatrudnieniu na stanowisku urzędniczym przysługuje osobie niepełnosprawnej, o ile znajdzie się w gronie pięciu najlepszych kandydatów, spełniających wymagania niezbędne oraz w największym stopniu spełniających wymagania dodatkowe.
- Miejsce i termin złożenia dokumentów.
Wymagane dokumenty (z oznaczeniem ich nadawcy) należy:
-
- składać w zamkniętych kopertach do dnia 12 lutego 2025 r. do godz. 15.00 w sekretariacie Starostwa Powiatowego w Zambrowie (I piętro, pok. 128), 18-300 Zambrów, ul. Fabryczna 3
- lub przesłać pocztą do dnia 12 lutego 2025 r. – (decyduje data wpływu do Starostwa) na adres wymieniony w pkt 1,
z dopiskiem: „Nabór na stanowisko Podinspektora – OR.2110.3.2025”.
Dokumenty, które wpłyną po w/w terminie nie będą rozpatrywane.
Oferta nie zawierająca kompletu wymaganych dokumentów zostanie uznana za ofertę nie spełniającą wymagań formalnych.
- Dane osobowe- klauzula informacyjna.
Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
Każdy kandydat przystępujący do naboru podaje swoje dane dobrowolnie. Bez podania wymaganych danych osobowych nie będzie możliwy udział w naborze.
-
- Administrator danych i kontakt do niego: Powiat Zambrowski – Starostwo Powiatowe w Zambrowie, ul. Fabryczna 3, 18-300 Zambrów;
- Kontakt do inspektora ochrony danych: Inspektor Ochrony Danych w Starostwie Powiatowym w Zambrowie, ul. Fabryczna 3, 18-300 Zambrów, adres e-mail: iodo@powiatzambrowski.com
- Cel przetwarzania danych: przeprowadzenie naboru na stanowisko urzędnicze;
- Informacje o odbiorcach danych: podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa, dane nie będą udostępniane podmiotom trzecim;
- Okres przechowywania danych: czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko urzędnicze (z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których pracodawca ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska);
- Uprawnienia:
- prawo żądania od administratora danych dostępu do danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania tych danych, a także prawo do przeniesienia danych; żądanie w tej sprawie można przesłać na adres kontaktowy administratora danych, podany powyżej,
- prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego
-
- Podstawa prawna przetwarzania danych: art. 221 Kodeksu pracy oraz ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
- Inne informacje: podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji; nie będą też profilowane.
Starosta Zambrowski
Edyta Marchelska-Groszfeld
- Pierwsza publikacja:
- 30.01.2025 13:05 promocja@powiatzambrowski.com
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Ireneusz Ślesiński
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Ogłoszenie Starosty Zambrowskiego o naborze kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze OR.2110.3.2025 | 1.0 | 30.01.2025 13:05 promocja@powiatzambrowski.com |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP