W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Zezwolenie na zajęcie pasa drogowego w celu umieszczenia obiektu budowlanego

Wymagane dokumenty:

  1. Wniosek,
  2. zezwolenie na lokalizację obiektu w pasie drogowym,
  3. pozwolenie na budowę lub zgłoszenie budowy obiektu budowlanego
  4. plan sytuacyjny w skali 1:500, lub 1:1000 z zaznaczoną lokalizacją obiektu
  5. widok ogólny obiektu ( w kolorze),
  6. Pełnomocnictwo do składania wniosku w imieniu inwestora wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej (w przypadku gdy wniosek składa pełnomocnik).
  7. Klauzula informacyjna.

 

Opłaty:

  • wydanie decyzji nie podlega opłacie skarbowej (tabela część III poz. 44 pkt 2  załącznika do ustawy o opłacie skarbowej),
  • -z opłaty skarbowej zwolnione są jednostki budżetowe i jednostki samorządu terytorialnego (art. 7 pkt 2 i pkt 3 ustawy o opłacie skarbowej),
  • za złożenie pełnomocnictwa – 17 zł (tabela część IV załącznika do ustawy o opłacie skarbowej),

Powyższą opłatę należy wpłacać na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Wołominie

Bank PKO  nr konta: 90 1240 6074 1111 0010 5705 0013

 

  • za zajęcie pasa drogowego pobierane są opłaty zgodnie z art. 40 ust. 6 ustawy o drogach publicznych; przy czym stawki naliczane są zgodnie z Uchwałą Rady Powiatu Wołomińskiego.

Opłatę za zajęcie pasa drogowego  należy wpłacać na rachunek bankowy Starostwa Powiatowego w Wołominie

 

Bank PKO  nr konta: 87 1020 1042 0000 8802 0016 7502

 

lub w kasie Starostwa.


 

Sposób załatwienia sprawy:

W przypadku złożenia kompletnego wniosku decyzja zostanie wydana bez zbędnej zwłoki w terminie do 30 dni.


 

Tryb odwoławczy:

Od decyzji służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie za pośrednictwem Zarządu Powiatu Wołomińskiego w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.

Odwołanie składa się:

  • w Kancelarii Starostwa:  05-200 Wołomin, ul. Prądzyńskiego 3, pokój 104 w godzinach pracy Urzędu
  • w Kancelarii Starostwa Powiatowego w Zagościńcu ul. Asfaltowa 1 pokój 20 w godzinach pracy Wydziału
  • za pośrednictwem poczty,
  • za pomocą platformy e-PUAP.

 

Uwaga

Stroną decyzji administracyjnej jest zawsze inwestor. W imieniu inwestora, wniosek o wydanie decyzji może złożyć osoba przez niego upoważniona.

Za zajęcie pasa drogowego bez zezwolenia zarządcy drogi, z przekroczeniem terminu zajęcia określonego w zezwoleniu zarządcy drogi, o powierzchni większej niż określona w zezwoleniu, zarządca drogi pobiera karę pieniężną w wysokości dziesięciokrotnej wielkości należności opłaty na podstawie art. 40 ust. 12 ustawy o drogach publicznych. W przypadku zamiaru pozostawienia reklamy w pasie drogowym dłużej niż termin określony w posiadanej decyzji to opisaną powyżej procedurę należy powtórzyć na 30 dni przed terminem kończącej się decyzji.

 

Materiały

ZEZWOLENIE NA ZAJĘCIE PASA DROGOWEGO W CELU UMIESZCZENIA OBIEKTU BUDOWLANEGO
Wniosek​_4.doc 0.05MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
01.12.2022 12:34 Emilia Płachetko
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Wydział Dróg Powiatowych
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Zezwolenie na zajęcie pasa drogowego w celu umieszczenia obiektu budowlanego 1.0 01.12.2022 12:34 Emilia Płachetko

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}