Wypisy i informacje z operatu ewidencyjnego
Wypisy
|
Podstawa prawna:
- art. 22 ust. 1, art. 24 ust. 3, 4 i 5, art. 40b ust. 2, art. 40e ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 276 ze zm.)
- art. 51 ust. 1 Rozporządzenie Ministra Rozwoju regionalnego i Budownictwa z dnia 29 marca 2001 w sprawie ewidencji gruntów i budynków (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 393 ze zm.)
- Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)
- Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1781 ze zm.)
- z art. 63 § 3 i § 3a ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2018 poz. 2096 ze zm.)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1000 ze zm.)
|
Osoby uprawnione do otrzymania wypisu:
Zgodnie z ustawą z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne każdy może żądać udostępnienia informacji zawartych w operacie ewidencyjnym, z zastrzeżeniem jednak, że wypisy z operatu ewidencyjnego, zawierające dane właścicieli nieruchomości bądź osób lub inne podmiotów, które władają tymi gruntami na zasadach samoistnego posiadania, na żądanie:
- właścicieli oraz osób i jednostek organizacyjnych władających gruntami, budynkami lub lokalami, których dotyczy udostępniany zbiór danych lub wypis;
- organów administracji publicznej albo podmiotów niebędących organami administracji publicznej, realizujących, na skutek powierzenia lub zlecenia przez organ administracji publicznej, zadania publiczne związane z gruntami, budynkami lub lokalami, których dotyczy udostępniany zbiór danych lub wypis;
- operatorów sieci w rozumieniu ustawy z dnia 7maja 2010 r. o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2062 oraz z 2018 r. poz.1118);
- innych podmiotów niż wymienione w pkt 1–2a, które mają interes prawny w tym zakresie.
|
Wykaz potrzebnych dokumentów:
wniosek (w załączeniu) właściciela nieruchomości, który winien zawierać:
- imię i nazwisko/nazwa wnioskodawcy, adres miejsca zamieszkania/siedziby wnioskodawcy, PESEL lub Regon, dane kontaktowe wnioskodawcy: numer telefonu/adres poczty elektronicznej,
- oznaczenie nieruchomości wg katastru nieruchomości oraz wg ksiąg wieczystych,
- tytuł własności nieruchomości (akt własności ziemi, akt notarialny, odpis z księgi wieczystej).
- dowód uiszczenia opłaty za wydanie wypisu (pobranie opłaty następuje przed udostępnieniem dokumentów zgodnie z art. 40d ust. 3 ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne)
|
Sposób złożenia wniosku
Podpisany oryginał wniosku należy złożyć:
- osobiście w siedzibie Wydziału Geodezji i Kartografii na I piętrze w pokojach nr 18 i 19 (w zależności od gminy) 05-200 Wołomin, ul. Powstańców 8/10,
- za pośrednictwem operatora pocztowego na adres ul. Prądzyńskiego 3 lub ul. Powstańców 8/10, 05-200 Wołomin,
- poprzez ePUAP – adres skrytki epuap: /spwolomin/skrytka
- poprzez adres e-Doręczeń: AE:PL-99657-58705-CTAUJ-37
|
Dokument Obliczenia Opłaty
Wysokość należnej opłaty oraz sposób jej wyliczenia utrwala się w Dokumencie Obliczenia Opłaty.
- w przypadku złożenia wniosku osobiście, dokument opłaty generowany jest natychmiastowo,
- w przypadku wniosku złożonego listownie bądź w formie elektronicznej dokument opłaty wysyłany jest drogą mailową w celu uregulowania należności.
|
Cennik: wysokości opłat wskazane są w tabeli nr 11 załącznika do ustawy:
Nazwa dokumentu
|
Jednostka rozliczeniowa
|
Stawka podstawowa
|
Wypis z rejestru gruntów w postaci dokumentu elektronicznego
|
jednostka rejestrowa gruntów
|
40 zł
|
Wypis z rejestru gruntów w postaci dokumentu drukowanego
|
50 zł
|
Wypis z rejestru gruntów bez danych osobowych w postaci dokumentu elektronicznego
|
24 zł
|
Wypis z rejestru gruntów bez danych osobowych w postaci dokumentu drukowanego
|
30 zł
|
Wypis z rejestru budynków albo wypis z rejestru lokali w postaci dokumentu elektronicznego
|
jednostka rejestrowa budynków lub lokali
|
25 zł
|
Wypis z rejestru budynków albo wypis z rejestru lokali w postaci dokumentu elektronicznego
|
30 zł
|
Wypis z kartoteki budynków albo wypis z rejestru lokali w postaci dokumentu elektronicznego
|
pozycja kartoteki budynków albo lokali
|
15 zł
|
Wypis z kartoteki budynków albo wypis z kartoteki lokali w postaci dokumentu drukowanego
|
20 zł
|
Uproszczony wypis z rejestru gruntów (bez adnotacji dotyczących jakości danych ewidencyjnych oraz klauzuli upoważniającej do oznaczania nieruchomości w księdze wieczystej na podstawie tego dokumentu)
|
działka ewidencyjna
|
15 zł
|
Wypis z wykazu działek
|
działka ewidencyjna
|
5 zł
|
Wypis z wykazu podmiotów
|
za podmiot
|
5 zł
|
UWAGA: Wysokość opłaty jest ustalana przy rejestracji wniosku, prosimy nie dokonywać samodzielnych, wpłat bez otrzymania dokumentu obliczenia opłaty.
Nie pobiera się opłaty za wypisy i wyrysy z operatu ewidencyjnego sporządzane i wydawane na żądanie podmiotów określonych w art. 40b ust. 2 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne.
|
Opłaty
Opłaty można dokonywać:
- bezpośrednio kartą płatniczą we wpłatomacie znajdującym się na parterze w siedzibie Wydziału,
- w najbliższym urzędzie pocztowym bądź oddziale banku,
- dokonując przelewu elektronicznego na konto Powiatu Wołomińskiego: Bank PKO BP S.A. IV O/W-Wa nr konta 82 1020 1042 0000 8102 0016 7353
W każdym z powyższych przypadków należy udokumentować dokonanie wpłaty.
|
Przewidywany termin załatwienia sprawy
Po złożeniu kompletu wymaganych dokumentów w zależności od wybranego sposobu odbioru:
- odbiór osobisty w siedzibie organu – wydanie wypisu następuje na bieżąco,
- wysyłka na adres do korespondencji tradycyjnej
- wysyłka przez ePUAP lub adres do e-Doręczeń
|
Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje
|
Uwagi:
- Odpis z księgi wieczystej można uzyskać w Sądzie Rejonowym w Wołominie, IV Wydział Ksiąg Wieczystych, 05-200 Wołomin, ul. Prądzyńskiego 3A (parter), nr telefonu / fax (0-22) 776-21-44.
- Za pełnomocnictwo powinna być uiszczona opłata skarbowa w kwocie 17 złotych, za wyjątkiem zwolnień przewidzianych w art.7 pkt1-5 Ustawy o opłacie skarbowej (część IV pkt 4 zał. do Ustawy). Zwolnione jest również z opłaty skarbowej pełnomocnictwo udzielane małżonkowi, wstępnemu (dziadkowie), zstępnemu (dzieci), oraz rodzeństwu (część 4 pkt 3 zał. do Ustawy).
|
Wypisy i Wyrysy
|
Podstawa prawna:
- art. 24 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (tekst jednolity Dz. U. z 2015 r. poz. 520 z późn. zm.)
- art. 51 ust. 1 Rozporządzenie Ministra Rozwoju regionalnego i Budownictwa z dnia 29 marca 2001 w sprawie ewidencji gruntów i budynków (teks jednolity Dz. U. 2015 poz. 542 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity Dz.U. 2015 poz. 2135 z późn. zm.)
|
Wykaz potrzebnych dokumentów:
- wniosek właściciela nieruchomości (w załączeniu), który winien zawierać:
- dane właściciela nieruchomości wraz z adresem do korespondencji,
- oznaczenie nieruchomości wg katastru nieruchomości oraz wg ksiąg wieczystych,
- tytuł własności nieruchomości (akt własności ziemi, akt notarialny, odpis z księgi wieczystej).
- dowód uiszczenia opłaty za wydanie wyrysu (pobranie opłaty następuje przed sporządzeniem dokumentów zgodnie z art. 40d ust. 3 ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne)
|
Opłaty: wysokości opłat wskazane są w tabeli nr 11 w załączniku do w/w ustawy:
Nazwa dokumentu
|
Jednostka rozliczeniowa
|
Stawka podstawowa
|
Wypis z rejestru gruntów oraz wyrys z mapy ewidencyjnej w postaci dokumentu elektronicznego
|
jednostka rejestrowa gruntów
|
140 zł
|
Wypis z rejestru gruntów oraz wyrys z mapy ewidencyjnej w postaci dokumentu drukowanego
|
150 zł
|
Wyrys z mapy ewidencyjnej w postaci dokumentu elektronicznego
|
105 zł
|
Wyrys z mapy ewidencyjnej w postaci dokumentu drukowanego
|
110 zł
|
Opłaty można dokonywać:
- bezpośrednio kartą płatniczą we wpłatomacie znajdującym się na parterze w siedzibie Wydziału,
- w najbliższym urzędzie pocztowym bądź oddziale banku,
- dokonując przelewu elektronicznego na konto Powiatu Wołomińskiego: Bank PKO BP S.A. IV O/W-Wa nr konta 82 1020 1042 0000 8102 0016 7353
W każdym z powyższych przypadków należy udokumentować dokonanie wpłaty
|
Miejsce złożenia wniosku:
- osobiście – okienko obok kancelarii Starostwa (parter) – ul. Powstańców 8/10
- za pośrednictwem operatora pocztowego na adres ul. Prądzyńskiego 3 lub ul. Powstańców 8/10, 05-200 Wołomin
- poprzez ePUAP – adres skrytki epuap: /spwolomin/skrytka
- poprzez adres e-Doręczeń: AE:PL-99657-58705-CTAUJ-37
|
Przewidywany termin rozpatrzenia wniosku:
Termin załatwienia sprawy określa art. 35 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. 2016 poz. 23) – ok.14 dni.
|
Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje
|
Uwagi:
- Odpis z księgi wieczystej można uzyskać w Sądzie Rejonowym w Wołominie, IV Wydział Ksiąg Wieczystych 05-200 Wołomin, ul. Prądzyńskiego 3A (parter), Nr telefonu/fax (0-22) 776-21-44.
- Wypis i wyrys z operatu ewidencyjnego wydawany jest właścicielom nieruchomości, władającym ujawnionym w ewidencji gruntów i budynków, użytkownikom wieczystym lub ich pełnomocnikom, a także zainteresowanym, którzy udokumentują interes prawny w ubieganiu się o wypis i wyrys przedkładając odpowiednie dokumenty
- Za pełnomocnictwo należy uiścić opłatę skarbową w kwocie 17 złotych od każdego stosunku pełnomocnictwa, za wyjątkiem zwolnień przewidzianych w art.7 pkt1-5 Ustawy o opłacie skarbowej (część IV pkt 4 zał. do Ustawy). Zwolnione jest również z opłaty skarbowej pełnomocnictwo udzielane małżonkowi, wstępnemu (dziadkowie), zstępnemu (dzieci), oraz rodzeństwu (część 4 pkt 3 zał. do Ustawy) jak również do odbioru dokumentów.
|
Materiały
Wniosek o wydanie wypisu i wyrysu z ewidencji gruntów i budynków
Wniosek_o_wydanie_wypisu_i_wyrysu_z_ewidencji_gruntów_i_budynków.pdf
2.78MB
Informacje o publikacji dokumentu
- Pierwsza publikacja:
- 01.12.2022 16:31 Emilia Płachetko
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Wydział Ewidencji Gruntów i Budynków
Pokaż historię zmian
Tytuł |
Wersja |
Dane zmiany / publikacji |
Wypisy i informacje z operatu ewidencyjnego |
4.0 |
12.02.2025 12:33 Karolina Dyniewicz
|
Wypisy i informacje z operatu ewidencyjnego |
3.0 |
12.02.2025 12:32 Karolina Dyniewicz
|
Wypisy i informacje z operatu ewidencyjnego |
2.0 |
11.07.2023 08:54 Karolina Dyniewicz
|
Wypisy i informacje z operatu ewidencyjnego |
1.0 |
01.12.2022 16:31 Emilia Płachetko
|
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP