W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Wypisy i informacje z operatu ewidencyjnego

Wypisy 

Podstawa prawna:

  • art. 22 ust. 1, art. 24 ust. 3, 4 i 5, art. 40b ust. 2, art. 40e ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 276 ze zm.)
  • art. 51 ust. 1 Rozporządzenie Ministra Rozwoju regionalnego i Budownictwa z dnia 29 marca 2001 w sprawie ewidencji gruntów i budynków (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 393 ze zm.)
  • Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)
  • Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1781 ze zm.)
  • z art. 63 § 3 i § 3a ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2018 poz. 2096 ze zm.)
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1000 ze zm.)

Osoby uprawnione do otrzymania wypisu:

Zgodnie z ustawą z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne każdy może żądać udostępnienia informacji zawartych w operacie ewidencyjnym, z zastrzeżeniem jednak, że wypisy z operatu ewidencyjnego, zawierające dane właścicieli nieruchomości bądź osób lub inne podmiotów, które władają tymi gruntami na zasadach samoistnego posiadania, na żądanie:

  • właścicieli oraz osób i jednostek organizacyjnych władających gruntami, budynkami lub lokalami, których dotyczy udostępniany zbiór danych lub wypis;
  • organów administracji publicznej albo podmiotów niebędących organami administracji publicznej, realizujących, na skutek powierzenia lub zlecenia przez organ administracji publicznej, zadania publiczne związane z gruntami, budynkami lub lokalami, których dotyczy udostępniany zbiór danych lub wypis;
  • operatorów sieci w rozumieniu ustawy z dnia 7maja 2010 r. o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych (Dz.U.  z 2017 r. poz. 2062 oraz z 2018 r. poz.1118);
  • innych podmiotów niż wymienione w pkt 1–2a, które mają interes prawny w tym zakresie.

Wykaz potrzebnych dokumentów:

wniosek (w załączeniu) właściciela nieruchomości, który winien zawierać: 

  • imię i nazwisko/nazwa wnioskodawcy, adres miejsca zamieszkania/siedziby wnioskodawcy, PESEL lub Regon, dane kontaktowe wnioskodawcy: numer telefonu/adres poczty elektronicznej,
  • oznaczenie nieruchomości wg katastru nieruchomości oraz wg ksiąg wieczystych,
  • tytuł własności nieruchomości (akt własności ziemi, akt notarialny, odpis z księgi wieczystej).
  • dowód uiszczenia opłaty za wydanie wypisu (pobranie opłaty następuje przed udostępnieniem dokumentów zgodnie z art. 40d ust. 3 ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne)

Sposób złożenia wniosku

Podpisany oryginał wniosku należy złożyć:

  • osobiście w siedzibie Wydziału Geodezji i Kartografii na I piętrze w pokojach nr 18 i 19 (w zależności od gminy) 05-200 Wołomin, ul. Powstańców 8/10,
  • listownie na adres korespondencyjny wskazany powyżej,

bądź:

  • w formie elektronicznej przez skrzynkę podawczą ePUAP na adres /spwolomin/skrytka (w tym przypadku wniosek winien być opatrzony odpowiednio kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym)

Dokument Obliczenia Opłaty

Wysokość należnej opłaty oraz sposób jej wyliczenia utrwala się w Dokumencie Obliczenia Opłaty.

  • w przypadku złożenia wniosku osobiście, dokument opłaty generowany jest natychmiastowo,
  • w przypadku wniosku złożonego listownie bądź w formie elektronicznej dokument opłaty wysyłany jest drogą mailową w celu uregulowania należności.

Cennik: wysokości opłat wskazane są w tabeli nr 11 załącznika do ustawy:

Nazwa dokumentu

Jednostka rozliczeniowa

Stawka podstawowa

Wypis z rejestru gruntów w postaci dokumentu elektronicznego

jednostka rejestrowa gruntów

40 zł

Wypis z rejestru gruntów w postaci dokumentu drukowanego

50 zł

Wypis z rejestru gruntów bez danych osobowych w postaci dokumentu elektronicznego

24 zł

Wypis z rejestru gruntów bez danych osobowych w postaci dokumentu drukowanego

30 zł

Wypis z rejestru budynków albo wypis z rejestru lokali w postaci dokumentu elektronicznego

jednostka rejestrowa budynków lub lokali

25 zł

Wypis z rejestru budynków albo wypis z rejestru lokali w postaci dokumentu elektronicznego

30 zł

Wypis z kartoteki budynków albo wypis z rejestru lokali w postaci dokumentu elektronicznego

pozycja kartoteki budynków albo lokali

15 zł

Wypis z kartoteki budynków albo wypis z kartoteki lokali w postaci dokumentu drukowanego

20 zł

Uproszczony wypis z rejestru gruntów (bez adnotacji dotyczących jakości danych ewidencyjnych oraz klauzuli upoważniającej do oznaczania nieruchomości w księdze wieczystej na podstawie tego dokumentu)

działka ewidencyjna

15 zł

Wypis z wykazu działek

działka ewidencyjna

5 zł

Wypis z wykazu podmiotów

za podmiot

5 zł


UWAGA: Wysokość opłaty jest ustalana przy rejestracji wniosku, prosimy nie dokonywać samodzielnych, wpłat bez otrzymania dokumentu obliczenia opłaty.

Nie pobiera się opłaty za wypisy i wyrysy z operatu ewidencyjnego sporządzane i wydawane na żądanie podmiotów określonych w art. 40b ust. 2 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne.

Opłaty

Opłaty można dokonywać:

  • bezpośrednio kartą płatniczą we wpłatomacie znajdującym się na parterze w siedzibie Wydziału,
  • w najbliższym urzędzie pocztowym bądź oddziale banku,
  • dokonując przelewu elektronicznego na konto Powiatu Wołomińskiego: Bank PKO BP S.A. IV O/W-Wa nr konta 82 1020 1042 0000 8102 0016 7353

W każdym z powyższych przypadków należy udokumentować dokonanie wpłaty.

Przewidywany termin załatwienia sprawy

Po złożeniu kompletu wymaganych dokumentów w zależności od wybranego sposobu odbioru:

  • odbiór osobisty w siedzibie organu – wydanie wypisu następuje na bieżąco,
  • wysyłka na adres do korespondencji tradycyjnej
  • wysyłka przez ePUAP

Tryb odwoławczy:

Nie przysługuje

Uwagi:

  • Odpis z księgi wieczystej można uzyskać w Sądzie Rejonowym w Wołominie, IV Wydział Ksiąg Wieczystych, 05-200 Wołomin, ul. Prądzyńskiego 3A (parter), nr telefonu / fax  (0-22) 776-21-44. 
  • Za pełnomocnictwo powinna być uiszczona opłata skarbowa w kwocie 17 złotych, za wyjątkiem zwolnień przewidzianych w art.7 pkt1-5 Ustawy o opłacie skarbowej (część IV pkt 4 zał. do Ustawy). Zwolnione jest również z opłaty skarbowej pełnomocnictwo udzielane małżonkowi, wstępnemu (dziadkowie), zstępnemu (dzieci), oraz rodzeństwu (część 4 pkt 3 zał. do Ustawy).
Wypisy i Wyrysy

Podstawa prawna:

  • art. 24 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (tekst jednolity Dz. U. z 2015 r. poz. 520 z późn. zm.)
  • art. 51 ust. 1 Rozporządzenie Ministra Rozwoju regionalnego i Budownictwa z dnia 29 marca  2001 w sprawie ewidencji gruntów i budynków (teks jednolity Dz. U. 2015 poz. 542 z późn. zm.)
  • Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity Dz.U. 2015 poz. 2135 z późn. zm.)

Wykaz potrzebnych dokumentów:

  • wniosek właściciela nieruchomości (w załączeniu), który winien zawierać:
  1. dane właściciela nieruchomości wraz z adresem do korespondencji,
  2. oznaczenie nieruchomości wg katastru nieruchomości oraz wg ksiąg wieczystych,
  • tytuł własności nieruchomości (akt własności ziemi, akt notarialny, odpis z księgi wieczystej).
  • dowód uiszczenia opłaty za wydanie wyrysu (pobranie opłaty następuje przed sporządzeniem dokumentów zgodnie z art. 40d ust. 3 ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne)

Opłaty: wysokości opłat wskazane są w tabeli nr 11 w załączniku do w/w ustawy:

Nazwa dokumentu

Jednostka rozliczeniowa

Stawka podstawowa

Wypis z rejestru gruntów oraz wyrys z mapy ewidencyjnej w postaci dokumentu elektronicznego

jednostka rejestrowa gruntów

140 zł

Wypis z rejestru gruntów oraz wyrys z mapy ewidencyjnej w postaci dokumentu drukowanego

150 zł

Wyrys z mapy ewidencyjnej w postaci dokumentu elektronicznego

105 zł

Wyrys z mapy ewidencyjnej w postaci dokumentu drukowanego

110 zł

 

Opłaty można dokonywać:

  • bezpośrednio kartą płatniczą we wpłatomacie znajdującym się na parterze w siedzibie Wydziału,
  • w najbliższym urzędzie pocztowym bądź oddziale banku,
  • dokonując przelewu elektronicznego na konto Powiatu Wołomińskiego: Bank PKO BP S.A. IV O/W-Wa nr konta 82 1020 1042 0000 8102 0016 7353

W każdym z powyższych przypadków należy udokumentować dokonanie wpłaty

Miejsce złożenia wniosku:

Wnioski rejestrować należy w pokoju nr 15 (I piętro) następnie po opłaceniu złożyć wniosek w kancelarii (parter)

05-200 Wołomin, ul. Powstańców 8/10.

Przewidywany termin rozpatrzenia wniosku:

Termin załatwienia sprawy określa art. 35 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. 2016 poz. 23) – ok.14 dni.

Tryb odwoławczy:

Nie przysługuje

Uwagi:

  • Odpis z księgi wieczystej można uzyskać w Sądzie Rejonowym w Wołominie, IV Wydział Ksiąg Wieczystych 05-200 Wołomin, ul. Prądzyńskiego 3A (parter), Nr telefonu/fax  (0-22) 776-21-44.
  • Wypis i wyrys z operatu ewidencyjnego wydawany jest właścicielom nieruchomości, władającym ujawnionym w ewidencji gruntów i budynków, użytkownikom wieczystym lub ich pełnomocnikom, a także zainteresowanym, którzy udokumentują interes prawny w ubieganiu się o wypis i wyrys przedkładając odpowiednie dokumenty
  • Za pełnomocnictwo należy uiścić opłatę skarbową w kwocie 17 złotych od każdego stosunku pełnomocnictwa, za wyjątkiem zwolnień przewidzianych w art.7 pkt1-5 Ustawy o opłacie skarbowej (część IV pkt 4 zał. do Ustawy). Zwolnione jest również z opłaty skarbowej pełnomocnictwo udzielane małżonkowi, wstępnemu (dziadkowie), zstępnemu (dzieci), oraz rodzeństwu (część 4 pkt 3 zał. do Ustawy) jak również do odbioru dokumentów.

Materiały

Wniosek o wydanie wypisu i wyrysu z ewidencji gruntów i budynków
Wniosek​_o​_wydanie​_wypisu​_i​_wyrysu​_z​_ewidencji​_gruntów​_i​_budynków.pdf 2.78MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
01.12.2022 16:31 Emilia Płachetko
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Wydział Ewidencji Gruntów i Budynków
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Wypisy i informacje z operatu ewidencyjnego 2.0 11.07.2023 08:54 Karolina Dyniewicz
Wypisy i informacje z operatu ewidencyjnego 1.0 01.12.2022 16:31 Emilia Płachetko

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}