W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Wydział Finansów

budżet
Kontakt:  
Naczelnik Wydziału Barbara Paciorek
  tel. (22) 346 11 12
  e-mail: b.paciorek@powiat-wolominski.pl 
Zastępca Naczelnika Aldona Łuniewska
  tel. (22) 346 11 57
  e-mail: a.luniewska@powiat-wolominski.pl 
Zastepca Naczelnika Katarzyna Tyczyńska
  tel.  22 346 11 16
  e-mail: k.tyczynska@powiat-wolominski.pl
Opłata za pas drogowy tel. 22 346 11 78
Opłata za czynsz, dzierżawę, najem oraz przekształcenie tel. 22 346 11 16 (17)
Podatki tel. 22 346 11 56
  e-mail: wf@powiat-wolominski.pl

Zadania:

  1. opracowanie projektu budżetu powiatu i dokonywania analiz wykonania budżetu;
  2. opracowanie projektu wieloletniej prognozy finansowej powiatu oraz uchwał zmieniających prognozę;
  3. nadzorowanie prawidłowości i terminowości opracowywania planów finansowych jednostek powiatowych;
  4. opracowanie projektu budżetu w podziale na jednostki organizacyjne powiatu;
  5. opracowanie budżetu powiatu w pełnej szczegółowości klasyfikacji budżetowej;
  6. przekazywanie jednostkom podległym informacji o kwotach dochodów i wydatków przyjętych w projekcie uchwały budżetowej oraz ujętych w uchwale budżetowej;
  7. przygotowywanie projektów uchwał Rady i Zarządu dotyczących zmian w budżecie powiatu  oraz informowanie jednostek organizacyjnych powiatowych i nadzorowanych oraz komórek organizacyjnych starostwa o dokonanych zmianach;
  8. prowadzenie obsługi księgowej powiatu wg obowiązujących przepisów (organ);
  9. przekazywanie podległym jednostkom środków finansowych na realizację zadań;
  10. prowadzenie ewidencji zaciągniętych kredytów, pożyczek i wyemitowanych obligacji;
  11. prowadzenie analityki środków trwałych;
  12. prowadzenie księgi inwentarzowej majątku powiatu;
  13. prowadzenia ewidencji analitycznej dochodów Skarbu Państwa;
  14. prowadzenie centralizacji VAT;
  15. współdziałanie z bankami i organami skarbowymi;
  16. dokonywanie wstępnej kontroli sprawozdań finansowych jednostek organizacyjnych powiatu pod względem rachunkowym i zgodności z planem finansowym;
  17. sporządzanie sprawozdań finansowych z wykonania budżetu powiatu oraz kwartalnych informacji o przebiegu wykonania budżetu;
  18. prowadzenie obsługi księgowej starostwa wg obowiązujących przepisów
  19. prowadzenie obsługi kasowej starostwa;
  20. sprawdzanie i weryfikacja pod względem rachunkowym dokumentacji zadań dofinansowanych z funduszy pomocowych;
  21. prowadzenie ewidencji analitycznej dochodów starostwa oraz windykacja należności budżetowych do czasu rozpoczęcia postępowania sądowego,
  22. prowadzenie ksiąg inwentarzowych środków trwałych starostwa;
  23. przygotowywanie zasad przeprowadzania, nadzór nad sporządzaniem oraz rozliczanie inwentaryzacji składników majątkowych starostwa; 
  24. prowadzenie ewidencji dotyczącej rozliczeń podatku VAT starostwa;
  25. prowadzenie spraw związanych z naliczaniem i wypłatą wynagrodzeń pracownikom starostwa;
  26. sporządzanie list diet radnych oraz innych list dotyczących realizowanych zadań;
  27. prowadzenie rozliczeń z Urzędem Skarbowym i Zakładem Ubezpieczeń Społecznych,
  28. prowadzenie rozrachunków z kontrahentami;
  29. sporządzanie sprawozdań finansowych jednostkowych z zakresu prowadzonej ewidencji finansowo-księgowej;
  30. współdziałanie z bankami i organami skarbowymi;
  31. prowadzenie centralnej ewidencji (rejestru) faktur;
  32. prowadzenie druków ścisłego zarachowania w posiadaniu Wydziału Finansów;-
  33. prowadzenie i nadzór nad egzekucją administracyjną w stosunku do dłużników zalegających w spłacie należności;
  34. prowadzenie spraw związanych z naliczaniem i wypłatą wynagrodzeń;
  35. prowadzenie rozliczeń z Urzędem Skarbowym i Zakładem Ubezpieczeń Społecznych w zakresie naliczania płac;
  36. współpraca z Biurem Kontroli i Audytu Wewnętrznego w zakresie przygotowywania i wydawania decyzji w sprawie zwrotu dotacji dla podmiotów publicznych i niepublicznych;
  37. sporządzanie jednostkowych sprawozdań budżetowych z realizacji planów finansowych starostwa i sprawozdań w zakresie operacji finansowych i innych wynikających z odrębnych przepisów.
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
18.07.2024 12:46 Emilia Płachetko
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Administrator BIP
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Wydział Finansów 4.0 13.02.2025 08:37 Emilia Płachetko
Wydział Budżetu 3.0 05.08.2024 16:57 Emilia Płachetko
Wydział Budżetu 2.0 18.07.2024 12:49 Emilia Płachetko
Wydział Budżetu 1.0 18.07.2024 12:46 Emilia Płachetko

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP