Wydział Finansów
Kontakt: | |
Naczelnik Wydziału | Barbara Paciorek |
tel. (22) 346 11 12 | |
e-mail: b.paciorek@powiat-wolominski.pl | |
Zastępca Naczelnika | Aldona Łuniewska |
tel. (22) 346 11 57 | |
e-mail: a.luniewska@powiat-wolominski.pl | |
Zastepca Naczelnika | Katarzyna Tyczyńska |
tel. 22 346 11 16 | |
e-mail: k.tyczynska@powiat-wolominski.pl | |
Opłata za pas drogowy | tel. 22 346 11 78 |
Opłata za czynsz, dzierżawę, najem oraz przekształcenie | tel. 22 346 11 16 (17) |
Podatki | tel. 22 346 11 56 |
e-mail: wf@powiat-wolominski.pl |
Zadania:
- opracowanie projektu budżetu powiatu i dokonywania analiz wykonania budżetu;
- opracowanie projektu wieloletniej prognozy finansowej powiatu oraz uchwał zmieniających prognozę;
- nadzorowanie prawidłowości i terminowości opracowywania planów finansowych jednostek powiatowych;
- opracowanie projektu budżetu w podziale na jednostki organizacyjne powiatu;
- opracowanie budżetu powiatu w pełnej szczegółowości klasyfikacji budżetowej;
- przekazywanie jednostkom podległym informacji o kwotach dochodów i wydatków przyjętych w projekcie uchwały budżetowej oraz ujętych w uchwale budżetowej;
- przygotowywanie projektów uchwał Rady i Zarządu dotyczących zmian w budżecie powiatu oraz informowanie jednostek organizacyjnych powiatowych i nadzorowanych oraz komórek organizacyjnych starostwa o dokonanych zmianach;
- prowadzenie obsługi księgowej powiatu wg obowiązujących przepisów (organ);
- przekazywanie podległym jednostkom środków finansowych na realizację zadań;
- prowadzenie ewidencji zaciągniętych kredytów, pożyczek i wyemitowanych obligacji;
- prowadzenie analityki środków trwałych;
- prowadzenie księgi inwentarzowej majątku powiatu;
- prowadzenia ewidencji analitycznej dochodów Skarbu Państwa;
- prowadzenie centralizacji VAT;
- współdziałanie z bankami i organami skarbowymi;
- dokonywanie wstępnej kontroli sprawozdań finansowych jednostek organizacyjnych powiatu pod względem rachunkowym i zgodności z planem finansowym;
- sporządzanie sprawozdań finansowych z wykonania budżetu powiatu oraz kwartalnych informacji o przebiegu wykonania budżetu;
- prowadzenie obsługi księgowej starostwa wg obowiązujących przepisów
- prowadzenie obsługi kasowej starostwa;
- sprawdzanie i weryfikacja pod względem rachunkowym dokumentacji zadań dofinansowanych z funduszy pomocowych;
- prowadzenie ewidencji analitycznej dochodów starostwa oraz windykacja należności budżetowych do czasu rozpoczęcia postępowania sądowego,
- prowadzenie ksiąg inwentarzowych środków trwałych starostwa;
- przygotowywanie zasad przeprowadzania, nadzór nad sporządzaniem oraz rozliczanie inwentaryzacji składników majątkowych starostwa;
- prowadzenie ewidencji dotyczącej rozliczeń podatku VAT starostwa;
- prowadzenie spraw związanych z naliczaniem i wypłatą wynagrodzeń pracownikom starostwa;
- sporządzanie list diet radnych oraz innych list dotyczących realizowanych zadań;
- prowadzenie rozliczeń z Urzędem Skarbowym i Zakładem Ubezpieczeń Społecznych,
- prowadzenie rozrachunków z kontrahentami;
- sporządzanie sprawozdań finansowych jednostkowych z zakresu prowadzonej ewidencji finansowo-księgowej;
- współdziałanie z bankami i organami skarbowymi;
- prowadzenie centralnej ewidencji (rejestru) faktur;
- prowadzenie druków ścisłego zarachowania w posiadaniu Wydziału Finansów;-
- prowadzenie i nadzór nad egzekucją administracyjną w stosunku do dłużników zalegających w spłacie należności;
- prowadzenie spraw związanych z naliczaniem i wypłatą wynagrodzeń;
- prowadzenie rozliczeń z Urzędem Skarbowym i Zakładem Ubezpieczeń Społecznych w zakresie naliczania płac;
- współpraca z Biurem Kontroli i Audytu Wewnętrznego w zakresie przygotowywania i wydawania decyzji w sprawie zwrotu dotacji dla podmiotów publicznych i niepublicznych;
- sporządzanie jednostkowych sprawozdań budżetowych z realizacji planów finansowych starostwa i sprawozdań w zakresie operacji finansowych i innych wynikających z odrębnych przepisów.
Informacje o publikacji dokumentu
- Pierwsza publikacja:
- 18.07.2024 12:46 Emilia Płachetko
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Administrator BIP
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Wydział Finansów | 4.0 | 13.02.2025 08:37 Emilia Płachetko |
Wydział Budżetu | 3.0 | 05.08.2024 16:57 Emilia Płachetko |
Wydział Budżetu | 2.0 | 18.07.2024 12:49 Emilia Płachetko |
Wydział Budżetu | 1.0 | 18.07.2024 12:46 Emilia Płachetko |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP