W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Wydział Edukacji i Sportu

edukacja_1
Kontakt:  
Naczelnik Wydziału Ewa Wocial
  tel. 22 346 11 71
  e-mail: e.wocial@powiat-wolominski.pl 
Z-ca Naczelnika Katarzyna Dunowska
  tel. 22 346 11 38
  e-mail: k.dunowska@powiat-wolominski.pl 
Pracownicy  tel. 22 346 11 19
  tel. 22 346 11 38
  e-mail: wes@powiat-wolominski.pl

Zadania:

      1. prowadzenia spraw związanych z działalnością szkół i poradni psychologiczno-pedagogicznych prowadzonych przez powiat, w szczególności związanych z zakładaniem, przekształcaniem, likwidacją szkół i poradni psychologiczno-pedagogicznych, zmianą planu sieci szkół, ustaleniem zawodów i profili kształcenia ogólno-zawodowego;
      2. współpracy z publicznymi szkołami i poradniami psychologiczno-pedagogicznymi oraz niepublicznymi szkołami i poradniami psychologiczno-pedagogicznymi dotowanymi przez powiat;
      3. prowadzenie ewidencji publicznych szkół i poradni psychologiczno-pedagogicznych oraz niepublicznych szkół i poradni psychologiczno-pedagogicznych;
      4. prowadzenia spraw związanych z nadawaniem i cofaniem niepublicznym szkołom uprawnień szkoły publicznej;
      5. prowadzenia spraw związanych z dofinansowaniem doskonalenia zawodowego nauczycieli;
      6. prowadzenia czynności związanych z przygotowaniem oceny pracy dyrektorów szkół i poradni psychologiczno-pedagogicznych oraz organizowaniem konkursów na dyrektorów szkół i poradni psychologiczno-pedagogicznych prowadzonych przez powiat;
      7. prowadzenia spraw związanych z kierowaniem dzieci i młodzieży do szkół i placówek kształcenia specjalnego;
      8. koordynacji rekrutacji do szkół;
      9. prowadzenia procedur awansu zawodowego nauczycieli;
      10. prowadzenia spraw związanych z działalnością innowacyjną i eksperymentalną szkół i poradni psychologiczno-pedagogicznych;
      11. prowadzenia procedur związanych z przyznawaniem uczniom stypendiów za szczególne osiągnięcia szkolne;
      12. prowadzenia spraw związanych z przyznawaniem nagród starosty dla nauczycieli i dyrektorów oraz wnioskowaniem o nagrody ministra i kuratora oświaty, a także odznaczenia państwowe dla dyrektorów szkół i publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych;
      13. prowadzenia spraw związanych z przyznawaniem pomocy zdrowotnej nauczycielom;
      14. sporządzania zestawień statystycznych dotyczących prowadzonych i dotowanych szkół i poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym gromadzenia, weryfikowania i aktualizacji danych w Systemie Informacji Oświatowej;
      15. weryfikacja poprawności arkuszy organizacji (i ich aneksów), sporządzanych przez dyrektorów szkół i poradni psychologiczno-pedagogicznych prowadzonych przez powiat;
      16. prowadzenia spraw związanych z ustalaniem wysokości dodatków do wynagrodzenia dla nauczycieli i dyrektorów powiatowych szkół i poradni psychologiczno-pedagogicznych;
      17. sporządzania wniosków dotyczących pozyskiwania dodatkowych środków finansowych na realizację zadań z zakresu oświaty, w ramach rezerwy części oświatowej subwencji ogólnej oraz programów rządowych;
      18. kontroli prawidłowości pobrania i wykorzystania dotacji zgodnie z celem, na który została udzielona, stosownie do przepisów obowiązujących w kontrolowanym okresie;
      19. współpraca z Biurem Kontroli i Audytu Wewnętrznego, w zakresie przeprowadzania kontroli oraz przygotowywania i wydawania decyzji w sprawie zwrotu dotacji dla podmiotów publicznych i niepublicznych;
      20. przygotowywanie porozumień dotyczących kształcenia zawodowego uczniów szkół zawodowych / branżowych;
      21. prowadzenia spraw dot. wyróżnień i nagród za osiągnięcia sportowe;
      22. związanych z realizacją zadań sportowych.
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
22.03.2021 12:15 Łukasz Pawłowski
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Administrator BIP
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Wydział Edukacji i Sportu 9.0 10.04.2025 13:01 Emilia Płachetko
Wydział Edukacji i Sportu 8.0 05.08.2024 16:50 Emilia Płachetko
Wydział Edukacji i Sportu 7.0 18.07.2024 13:14 Emilia Płachetko
Wydział Edukacji i Kultury 6.0 13.11.2023 15:20 Emilia Płachetko
Wydział Edukacji i Kultury 5.0 16.08.2023 09:22 Emilia Płachetko
Wydział Edukacji i Kultury 4.0 11.05.2023 12:47 Emilia Płachetko
Wydział Edukacji i Kultury 3.0 19.09.2022 11:07 Emilia Płachetko
Wydział Edukacji i Kultury 2.0 10.05.2021 11:56 Emilia Płachetko
Wydział Edukacji i Kultury 1.0 22.03.2021 12:15 Łukasz Pawłowski

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP