W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Wydawanie pozwoleń zintegrowanych

USŁUGA
Wydawanie pozwoleń zintegrowanych

WYMAGANE DOKUMENTY

  1. Wniosek spełniający określone w 184 ust. 2, 2b, ust. 3, art. 208 i 221 ustawy Prawo ochrony środowiska oraz:
  2. dokument potwierdzający, że wnioskodawca jest uprawniony do występowania w obrocie prawnym, jeżeli prowadzący instalację nie jest osobą fizyczną,
  3. zapis wniosku w postaci elektronicznej na informatycznych nośnikach danych (2 egz.)
  4. kopia programu zapobiegania awariom, o którym mowa w art. 251, lub kopię raportu o bezpieczeństwie, o którym mowa w art. 253, jeżeli były opracowane,
  5. raport początkowy w przypadkach, o których mowa w art. 208 ust. 2 pkt 4 zawierający informacje wymagane zgodnie z art. 208 ust. 4,
  6. streszczenie wniosku sporządzone w języku niespecjalistycznym,
  7. operat przeciwpożarowy spełniający wymagania określone w art. 42 ust. 4b pkt 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach oraz w przepisach wydanych na podstawie art. 43 ust. 8 tej ustawy, wykonany przez rzeczoznawcę do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych, o którym mowa w rozdziale 2a ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej,
  8. postanowienie, o którym mowa w art. 42 ust. 4c ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach,
  9. zaświadczenie o niekaralności prowadzącego instalację:
  10. za przestępstwa przeciwko środowisku;
  11. będącego osobą fizyczną albo wspólnika, prokurenta, członka rady nadzorczej lub członka zarządu prowadzącego instalację będącego osobą prawną albo jednostką organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej za przestępstwa, o których mowa w art. 163, art. 164 lub art. 168 w związku z art. 163 § 1 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. Kodeks karny;
  1. oświadczenie o skali prowadzonej działalności (jako mikro-, mały lub średni przedsiębiorca);

WYSOKOŚĆ OPŁAT

Opłata rejestracyjna, ustalona na podstawie rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 27 sierpnia 2014 r. w sprawie wysokości opłat rejestracyjnych.

Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia zintegrowanego:

  • w związku z wykonywaną działalnością gospodarczą wynosi 2011,00 zł.
  • w związku z działalnością gospodarczą wykonywaną przez mikroprzedsiębiorców, małych
    i średnich przedsiębiorców oraz w pozostałych przypadkach - 506,00 zł

zgodnie z częścią III, ust. 40. załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.

W przypadku działania przez pełnomocnika – wymagana opłata od udzielonego pełnomocnictwa – 17,00 zł, płatna na rachunek Urzędu Miejskiego w Wołominie 90 1240 6074 1111 0010 5705 0013

Zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej, obowiązek wniesienia opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia wniosku

JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA

Wydział Ochrony Środowiska Starostwa Powiatowego w Wołominie
mający siedzibę przy ul. Prądzyńskiego 3, 05-200 Wołomin,
tel. (022) 346 11 24;

e-mail: wos@powiat-wolominski.pl  
Interesanci przyjmowani są w poniedziałki w godzinach 8-17,  od wtorku do czwartku
w godzinach 8-16, piątek: 8-15.

SPOSÓB ZŁOŻENIA WNIOSKU

- osobiście - do wrzutni przy wejściu A do Starostwa – ul. Prądzyńskiego 3

- za pośrednictwem operatora pocztowego

- poprzez ePUAP – dokument potwierdzony profilem zaufanym lub podpisem elektronicznym

TERMIN ODPOWIEDZI

Wnioski rozpatrywane są bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca od uzyskania pozytywnych opinii organów kontrolujących (Komendant PSP).

SPOSÓB ODBIORU DOKUMENTU

- z paczkomatu InPost (czynny 24/7), ul. Prądzyńskiego 3 w Wołominie

- za pośrednictwem Poczty Polskiej

- poprzez elektroniczną skrzynkę podawczą e-PUAP - w formie dokumentu z podpisem elektronicznym

- na adres doręczeń elektronicznych - w formie dokumentu z podpisem elektronicznym

- odbiór osobisty w Starostwie Powiatowym w Wołominie (wyłącznie po telefonicznym uzgodnieniu terminu

TRYB ODWOŁAWCZY

Odwołania od decyzji wnoszone są do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie za pośrednictwem Starosty Wołomińskiego w terminie 14 dni od daty otrzymania.

Materiały

wniosek o pozwolenie zintegrowane 2021
wniosek​_o​_pozwolenie​_zintegrowane​_2021.DOCX 0.02MB
{"register":{"columns":[]}}