Wydanie prawa jazdy po egzaminie
Tryb załatwienia sprawy - krok po kroku:
1. Przed egzaminem złożyłeś wniosek ze zdjęciem i orzeczeniem lekarskim.
2. Po uzyskaniu pozytywnej oceny z egzaminu państwowego zgłoś się do Wydziału Komunikacji właściwego ze względu na miejsce zamieszkania w celu dołączenia dowodu wniesienia opłaty za wydanie prawa jazdy. Brak opłaty spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpatrzenia.
3. Informacje o przygotowanym do odbioru dokumencie uzyskasz pod linkiem: Status sprawy - odbiór dokumentów
Wysokość opłat:
- 100,00 zł - opłata za wydanie prawa jazdy
płatności można dokonywać:
- kartą - przy stanowisku obsługi lub
- przelewem bezpośrednio na konto Starostwa Powiatowego w Wołominie - tytuł wpłaty: imię i nazwisko kierowcy
Potwierdzenie dokonania opłaty należy dołączyć do wniosku.
Termin odpowiedzi: Niezwłocznie do 30 dni
Tryb odwoławczy:
od decyzji służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie za pośrednictwem Starostwa Powiatowego w Wołominie w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.
Odwołanie składa się:
- w Kancelarii Starostwa: 05-200 Wołomin, ul. Prądzyńskiego 3, pokój 4 w godzinach pracy Urzędu
- za pośrednictwem poczty,
- za pomocą platformy e-PUAP
Miejsce odbioru dokumnetu:
- Wydział Komunikacji w Wołominie, ul. Kobyłkowska 1A
- Filia Wydziału Komunikacji w Radzyminie, ul. Komunalna 8
- Filia Wydziału Komunikacji w Tłuszczu, ul. Warszawska 10