W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Wydanie prawa jazdy po egzaminie

Tryb załatwienia sprawy - krok po kroku:

1.    Przed egzaminem złożyłeś wniosek ze zdjęciem i orzeczeniem lekarskim.
2.    Po uzyskaniu pozytywnej oceny z egzaminu państwowego zgłoś się do Wydziału Komunikacji właściwego ze względu na miejsce zamieszkania w celu dołączenia dowodu wniesienia opłaty za wydanie prawa jazdy. Brak opłaty spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpatrzenia.
3.    Informacje o przygotowanym do odbioru dokumencie uzyskasz pod linkiem:
Status sprawy - odbiór dokumentów


Wysokość opłat:

  • 100,00 zł - opłata za wydanie prawa jazdy

płatności można dokonywać:

  • kartą - przy stanowisku obsługi lub
  • przelewem bezpośrednio na konto Starostwa Powiatowego w Wołominie - tytuł wpłaty: imię i nazwisko kierowcy

Potwierdzenie dokonania opłaty należy dołączyć do wniosku.


Termin odpowiedzi: Niezwłocznie do 30 dni


Tryb odwoławczy:

od decyzji służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie za pośrednictwem Starostwa Powiatowego w Wołominie w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.

Odwołanie składa się:

  • w Kancelarii Starostwa:  05-200 Wołomin, ul. Prądzyńskiego 3, pokój 4 w godzinach pracy Urzędu
  • za pośrednictwem poczty,
  • za pomocą platformy e-PUAP

Miejsce odbioru dokumnetu:

  1. Wydział Komunikacji w Wołominie, ul. Kobyłkowska 1A
  2. Filia Wydziału Komunikacji w Radzyminie, ul. Komunalna 8
  3. Filia Wydziału Komunikacji w Tłuszczu, ul. Warszawska 10
{"register":{"columns":[]}}