W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Wpis do rejestru przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów

Wymagane dokumenty: 

Procedura „krok po kroku” i wniosek do pobraniakliknij link

wniosek wraz z wnioskiem przedsiębiorca składa oświadczenie następującej treści:

Oświadczam, że:

dane zawarte we wniosku o wpis do rejestru przedsiębiorców prowadzących stację  kontroli pojazdów są kompletne i zgodne z prawdą,

znane mi są i spełniam warunki wykonywania działalności gospodarczej w zakresie prowadzenia stacji kontroli pojazdów, określone w ustawie z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym,

oświadczenie winno zawierać:

firmę przedsiębiorcy oraz jego siedzibę i adres albo adres zamieszkania,

oznaczenie miejsca i datę złożenia oświadczenia,

podpis osoby uprawnionej do reprezentowania przedsiębiorcy, ze wskazaniem imienia i nazwiska oraz pełnionej funkcji.

Opłaty:

Opłata skarbowa - gotówką lub kartą w kasie Wydziału Komunikacji:

od dokonania wpisu do rejestru działalności regulowanej - 412,00 zł,

od zmiany wpisu do rejestru działalności regulowanej dot. rozszerzenia zakresu działalności – 206,00 zł.

lub bezpośrednio na konto nr: 90 1240 6074 1111 0010 5705 0013 (w tytule przelewu - opłata skarbowa)

Sposób złożenia wniosku:

Kancelaria:

Starostwo Powiatowe w Wołominie

05-200 Wołomin, ul. Prądzyńskiego 3

Interesanci przyjmowani są w godzinach pracy urzędu.

Odpowiedzialna za załatwienie sprawy:

Marta Kachel – Naczelnik Wydziału Komunikacji

Tel. 22 346 13 28

Sprawę prowadzi i udziela szczegółowych wyjaśnień:

Małgorzata Skibniewska – Kierownik Zespołu ds. transportu

 tel. 22 346-13-15

05-200 Wołomin, ul. Kobyłkowska 1A, I piętro, pok. 14

Przewidywany termin załatwienia sprawy:

7 dni od dnia wpływu wniosku o wpis do rejestru wraz z oświadczeniem o spełnianiu warunków. W przypadku wezwania przedsiębiorcy do uzupełnienia wniosku, termin 7 dni biegnie od dnia wpływu uzupełnienia wniosku o wpis.

Tryb odwoławczy:

Nie przysługuje.

Dodatkowe informacje:

Działalność gospodarcza w zakresie prowadzenia stacji kontroli pojazdów jest działalnością regulowaną w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo Przedsiębiorców i wymaga wpisu do rejestru prowadzonego przez Starostę właściwego ze względu na miejsce wykonywania działalności objętej wpisem.

O uzyskanie wpisu do rejestru przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów może ubiegać się przedsiębiorca:

który posiada siedzibę lub miejsce zamieszkania na terytorium RP,

w stosunku do którego nie została otwarta likwidacja lub nie ogłoszono upadłości,

który nie był prawomocnie skazany za przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowej lub przestępstwo przeciwko dokumentom - dot. osoby fizycznej lub członków organów osoby prawnej,

posiada wyposażenie kontrolno-pomiarowe oraz warunki lokalowe gwarantujące wykonywanie odpowiedniego zakresu badań technicznych pojazdów zgodnie ze szczegółowymi warunkami przeprowadzania tych badań,

posiada poświadczenie zgodności wyposażenia i warunków lokalowych z wymaganiami odpowiednio do zakresu prowadzanych badań wpisanego do rejestru przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów,

  • zatrudnia uprawnionych diagnostów.

Poświadczenie, o którym mowa powyżej, wydaje za opłatą, w drodze decyzji, Dyrektor Transportowego Dozoru Technicznego, po dokonaniu sprawdzenia stacji kontroli pojazdów. Poświadczenie zachowuje ważność do czasu zmiany stanu faktycznego, dla którego zostało wydane, nie dłużej niż przez 5 lat od daty jego wydania.

W przypadku gdy przedsiębiorca wykonuje działalność w jednostkach organizacyjnych położonych na obszarze różnych powiatów, jest obowiązany uzyskać wpis w odrębnych właściwych rejestrach na każdą z tych jednostek.

Zaświadczenie o niekaralności można uzyskać po złożeniu pisemnego zapytania:

    - w Sądzie Rejonowym w Wołominie, ul. Prądzyńskiego 3 A

Zaświadczenie potwierdzające, że w stosunku do przedsiębiorcy nie została otwarta likwidacja lub nie ogłoszono upadłości można uzyskać w Sądzie Rejonowym dla m. st. Warszawy, Wydział Gospodarczy dla spraw upadłościowych i restrukturyzacyjnych, 00-454 Warszawa, ul. Czerniakowska 100A, (Biuro Obsługi Interesantów)  tel.  22 33 41  392 lub 22 33 41 393

{"register":{"columns":[]}}