W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Udzielenie licencji na pośrednictwo przy przewozie rzeczy

UDZIELENIE LICENCJI NA POŚREDNICTWO PRZY PRZEWOZIE RZECZY

  1. Pobierz, wydrukuj i wypełnij wniosek

  2. Do wniosku dołącz wymagane dokumenty.

  3. Zabierz ze sobą dokument tożsamości:

a) dowód osobisty
b) dokumenty potwierdzające reprezentowanie osoby fizycznej: pełnomocnictwo, dokumenty potwierdzające reprezentowanie osoby prawnej np.: pełnomocnictwo

Wykaz potrzebnych dokumentów: wniosek w załączniku

Do wniosku należy dołączyć:

1. Oświadczenie osoby zarządzającej transportem oraz kopie certyfikatu kompetencji zawodowych tej osoby.

2. Oświadczenie członków organu zrządzającego  osoby prawnej , osoby zarządzającej spółką jawną lub komandytową a w przypadku innego przedsiębiorcy – osoby prowadzącej działalność, że spełnia wymóg dobrej reputacji, o której mowa w art. 5c ust. 1 pkt 1, który stanowi:  nie zostały skazane prawomocnym wyrokiem za przestępstwa karne skarbowe lub przestępstwa umyślne przeciwko bezpieczeństwu w komunikacji, mieniu, obrotowi gospodarczemu, wiarygodności dokumentów, środowisku lub warunkom pracy i płacy albo inne mające związek z wykonywaniem zawodu oraz że, nie wydano im prawomocnego orzeczenia zakazującego wykonywania działalności gospodarczej w zakresie transportu drogowego.

Oświadczenia są we wniosku o udzielenie licencji na pośrednictwo przy przewozie rzeczy

3. Dokumenty potwierdzające spełnienie warunków, o których mowa w art. 5c ust. 2 pkt  2 , który     stanowi: przedsiębiorca znajduje się w sytuacji finansowej zapewniającej podjęcie i prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie transportu drogowego określony dostępnymi środkami finansowymi lub majątkiem w wysokości 50.000 euro. (należy stosować kurs średni ogłaszany przez Narodowy Bank Polski, obowiązujący w ostatnim dniu roku poprzedzającego rok, w którym ocena ta jest dokonywana)    

Posiadanie sytuacji finansowej potwierdza się:

  • rocznym sprawozdaniem finansowym;  
  • dysponowanie środkami pieniężnymi w gotówce lub na rachunkach bankowych lub dostępnymi aktywami;
  • posiadanie akcji lub udziałów lub innych zbywalnych papierów wartościowych;
  • udzielenie gwarancji lub poręczeń bankowych;
  • własność nieruchomości.

4. Potwierdzenie uiszczenia opłaty za wydanie licencji  na wykonywanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy.

Termin załatwienia sprawy: zgodnie z K.P.A.

W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia w terminie 7 dni i złożenia w Wydziale Komunikacji pokój nr 14. Termin załatwienia sprawy  liczy się od dnia złożenia wniosku z wszystkimi wymaganymi dokumentami. Nie uzupełnienie brakujących dokumentów w  określonym terminie będzie skutkować pozostawieniem wniosku bez rozpatrzenia.

Tryb odwoławczy:

Od decyzji służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie za pośrednictwem Starostwa Powiatowego w Wołominie w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.

Odwołanie składa się:

  • w Kancelarii Starostwa:  05-200 Wołomin, ul. Prądzyńskiego 3, pokój 4 w godzinach pracy Urzędu
  • za pośrednictwem poczty,
  • za pomocą platformy e-PUAP.

OPŁATY KOMUNIKACYJNE ZA UDZIELENIE ZEZWOLENIA

Opłata za licencję na wykonywanie  transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy:  okres ważności licencji w latach:

  • od 2  do 15  –  800zł;  powyżej 15  do 30  – 900 zł:   powyżej 30 do 50  – 1000 zł. 
  • Za zmianę licencji  na pośrednictwo pobiera się opłatę w wysokości 10% opłaty stanowiącej podstawę dla obliczenia opłaty jak za udzielenie licencji.
  • Za wydanie wtórnika licencji na pośrednictwo w przypadku jej utraty na skutek okoliczności niezależnych od przedsiębiorcy pobiera się opłatę w wysokości  10 % opłaty stanowiącej podstawę do obliczenia opłaty jak za udzielenie licencji.
  • Za wydanie wtórnika licencji na pośrednictwo w przypadku jej utraty na skutek okoliczności zależnych od przedsiębiorcy pobiera się opłatę w wysokości  25 % opłaty stanowiącej podstawę do obliczenia opłaty jak za udzielenie licencji.
  • Za przeniesienie  uprawnień wynikających z licencji na pośrednictwo w przypadku o których mowa w art. 13 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym  pobiera się opłatę w wysokości 5 % opłaty, o której mowa w § 2 i § 3 stanowiącej podstawę do obliczenia opłaty jak za udzielenie licencji.

Opłatę można dokonać w kasie wydziału komunikacji lub na konto
Powiat Wołomiński ul. Prądzyńskiego 3, 05 – 200 Wołomin
Nr konta:  44 1020 1042 0000 8402 0451 0095 

W tytule przelewu należy wpisać: opłata za licencję na pośrednictwo przy przewozie rzeczy Potwierdzenie dokonania opłaty należy dołączyć do wniosku.

Miejsce złożenia wniosku:

Wydział Komunikacji w Wołominie, ul. Kobyłkowska 1A, pokój 14
lub
Starostwo Powiatowe w Wołominie – kancelaria
05-200 Wołomin, ul. Prądzyńskiego 3

Dodatkowe informacje:

  1. Przewoźnik drogowy jest obowiązany zgłaszać na piśmie organowi który udzielił licencji na wykonywanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa  zmiany danych o których mowa w art. 8 ustawy o transporcie drogowym nie później niż w terminie 28 dni od dnia ich powstania.
  2. Jeżeli zmiany obejmują dane zawarte w licencji na wykonywanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy, przedsiębiorca jest obowiązany wystąpić z wnioskiem o zmianę treści licencji.
  3. Zgodnie z art. 95a  ww. ustawy o transporcie drogowym:
    • Kto, będąc zobowiązany do zwrotu zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego, licencji  lub wypisów z tych dokumentów albo świadectwa kierowcy nie zwraca  ich organowi, który ich udzielił, w  terminie 14 dni od dnia, w  którym odpowiednio decyzja o  cofnięciu zezwolenia, licencji, o czasowym cofnięciu wypisów z licencji wspólnotowej lub o cofnięciu świadectwa kierowcy  stała się ostateczna podlega karze pieniężnej w wysokości  1000 zł. 
    • Kto, będąc zobowiązany do zwrotu certyfikatu kompetencji zawodowych w transporcie drogowym, nie zwraca tego dokumentu organowi, który wydał decyzje administracyjną o niezdolności zarządzającego transportem do kierowania operacjami transportowymi, w terminie 14 dni od dnia, w  którym decyzja ta stała się ostateczna podlega karze pieniężnej w wysokości  500 zł.

Nr telefonu: (22) 346 -13- 16, (22) 346-13-15  e-mail: wk.transport@powiat-wolominski.pl

 

Materiały

Wniosek - udzielenie/zmiana/wydanie wtórnika licencji
2a​_wniosek​_o​_udzielenie,​_zmianę​_licencji​_​_na​_pośrednictwo​_rzeczy.pdf 0.17MB
Zawiadomienie - zrzeczenie się licencji/likwidacja działalności w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy
2b​_zawiadomienie​_o​_wygasnięcie​_licencji​_​_posrednictwo​_rzeczy.pdf 0.09MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
31.08.2021 10:08 Emilia Płachetko
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Wydział Komunikacji - Referent Natalia Broma
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Udzielenie licencji na pośrednictwo przy przewozie rzeczy 4.0 06.07.2022 12:07 Emilia Płachetko
Udzielenie licencji na pośrednictwo przy przewozie rzeczy 3.0 06.07.2022 12:06 Emilia Płachetko
Udzielenie licencji na pośrednictwo przy przewozie rzeczy 2.0 06.07.2022 12:06 Emilia Płachetko
Udzielenie licencji na pośrednictwo przy przewozie rzeczy 1.0 31.08.2021 10:08 Emilia Płachetko

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}