W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Lokalizacja w pasie drogowym obiektów budowlanych lub urządzeń niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego

USŁUGA
Lokalizacja w pasie drogowym obiektów budowlanych lub urządzeń niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego

WYMAGANE DOKUMENTY

  • Wniosek,
  • mapa sytuacyjno-wysokościowa w skali 1:500 lub 1:1000 z zaznaczoną lokalizacją urządzenia - 2 egz.;
  • protokół z narady koordynacyjnej lub opinia ZUD;
  • oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa w przypadku ustanowienia przez inwestora pełnomocnika (adwokat, radca prawny, rzecznik patentowy oraz doradca podatkowy mogą sami uwierzytelnić odpis udzielonego im pełnomocnictwa - art. 33 § 3 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego oraz dowód zapłaty opłaty skarbowej;
  • inne (zależnie od charakteru zamierzonej inwestycji, zarządca drogi może zażądać dodatkowych dokumentów).

WYSOKOŚĆ OPŁAT

  • wydanie decyzji nie podlega opłacie skarbowej (tabela część III poz. 44 pkt 2 ppkt 9 załącznika do ustawy o opłacie skarbowej),
  • za złożenie pełnomocnictwa – 17 zł (tabela część IV załącznika do ustawy o opłacie skarbowej),
  • z opłaty skarbowej zwolnione są jednostki budżetowe i jednostki samorządu terytorialnego (art. 7 pkt 2 i pkt 3 ustawy o opłacie skarbowej),

 

Powyższe opłaty należy wpłacać na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Wołominie

Bank PKO  nr konta: 90 1240 6074 1111 0010 5705 0013

JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA

Wydział Dróg Powiatowych

05-200 Zagościniec, ul. Asfaltowa1

e – mail: wdp@powiat-wolominski.pl   

Telefon: 22 777 47 79, 80, 81, 82 wew. 12, 13, 24

 

Interesanci przyjmowani są od poniedziałku do piątku w godzinach 700 – 1500

SPOSÓB ZŁOŻENIA WNIOSKU

- osobiście

- za pośrednictwem operatora pocztowego

- poprzez ePUAP – dokument potwierdzony profilem zaufanym lub podpisem elektronicznym,

- w formie dokumentu z podpisem elektronicznym, na adres e-mail: wdp@powiat-wolominski.pl 

TERMIN ODPOWIEDZI

W przypadku złożenia kompletnego wniosku decyzja zostanie wydana bez zbędnej zwłoki w terminie do 30 dni.

W sprawach skomplikowanych termin załatwienia sprawy może przesunąć się do 65 dni od daty złożenia wniosku, a w odniesieni do infrastruktury telekomunikacyjnej – w terminie 45 dni.
O przedłużeniu terminu załatwienia wniosku oraz o przyczynach takiej sytuacji
inwestor zostanie powiadomiony pisemnie drogą pocztową.

O załatwieniu sprawy można dowiedzieć się telefonicznie lub drogą elektroniczną.
W przypadku podania adresu e-mail lub numeru telefonu pracownik Wydziału prowadzący sprawę może na życzenie inwestora powiadomić go o załatwieniu sprawy.

 

Uwaga: do terminów realizacji usługi nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonywania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony lub z przyczyn niezależnych od organu.

SPOSÓB ODBIORU DOKUMENTU

- z paczkomatu InPost (czynny 24/7), ul. Prądzyńskiego 3 w Wołominie

- za pośrednictwem Poczty Polskiej

- poprzez elektroniczną skrzynkę podawczą e-PUAP - w formie dokumentu z podpisem elektronicznym

- na adres e-mail - w formie dokumentu z podpisem elektronicznym

- odbiór osobisty w Starostwie Powiatowym w Wołominie (wyłącznie po telefonicznym uzgodnieniu terminu

TRYB ODWOŁAWCZY

Od decyzji służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie za pośrednictwem Zarządu Powiatu Wołomińskiego w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.

Odwołanie składa się:

  • w Kancelarii Starostwa:  05-200 Wołomin, ul. Prądzyńskiego 3, pokój 104 w godzinach pracy Urzędu
  • w Kancelarii Starostwa Powiatowego w Zagościńcu ul. Asfaltowa 1 pokój 20 w godzinach pracy Wydziału
  • za pośrednictwem poczty,
  • za pomocą platformy e-PUAP.

DODATKOWE INFORMACJE

Przedmiotowa decyzja jest wymagana do otrzymania pozwolenia na budowę lub przyjęcia zgłoszenia przez właściwy organ (przewidziany przepisami ustawy Prawo budowlane).

 

Decyzja wydana w tym trybie nie upoważnia do rozpoczęcia robót budowlanych.

 

Zgodnie z art. 39 ust. 3a, ust. 4 ustawy o drogach publicznych:

1) inwestor przed rozpoczęciem robót budowlanych, jest zobowiązany do:

a) uzyskania pozwolenia na budowę lub zgłoszenia budowy albo wykonywania robót budowlanych;

b) uzgodnienia z zarządcą drogi, przed uzyskaniem pozwolenia na budowę, projektu budowlanego obiektu lub urządzenia, o którym mowa w ust. 3;

c) uzyskania zezwolenia zarządcy drogi na zajęcie pasa drogowego, dotyczącego prowadzenia robót w pasie drogowym lub na umieszczenie w nim obiektu lub urządzenia.

2) utrzymanie obiektów i urządzeń, o których mowa w ust. 3, należy do ich posiadaczy.

 

Inwestor, przed rozpoczęciem robót, jest zobowiązany do uzyskania zatwierdzenia przez zarządcę drogi projektu organizacji ruchu na czas zajęcia pasa drogowego. W przypadku prac w nawierzchni bitumicznej zarządca drogi wymaga również sporządzenia i uzgodnienia przez wykonawcę projektu odtworzenia nawierzchni.

Zgodnie z art. 40 ustawy o drogach publicznych prace w pasie drogowym mogą być realizowane
po uprzednim uzyskaniu decyzji zezwalającej na zajęcie pasa drogowego, o którą należy wystąpić
do właściciela drogi (zarządcy drogi) z jednomiesięcznym wyprzedzeniem, przed terminem planowanego zajęcia pasa drogowego. Za umieszczenie urządzeń nie związanych z funkcjonowaniem drogi zostanie naliczona opłata roczna. Szczegółowe warunki określające wykonanie prac w pasie drogowym i związane z tym opłaty zostaną określone w decyzji zezwalającej na zajęcie pasa drogowego.

 

Urządzeniami nie związanymi z potrzebami zarządzania drogami (gospodarką drogową)
lub potrzebami ruchu drogowego, na które wymagane jest uzyskanie zgody na lokalizację w pasie drogowym w formie decyzji administracyjnej są: kanalizacja deszczowa, sanitarna, wodociągowa, ciepłownicza, gazociąg, linia energetyczna, sieć telekomunikacyjna oraz przyłącza w/w sieci.

 

Stroną decyzji administracyjnej jest zawsze inwestor. W imieniu inwestora, wniosek o wydanie decyzji może złożyć osoba przez niego upoważniona.

 

Objaśnienie:

Infrastrukturę nie związaną z drogą stanowią w szczególności:

            1)         linie elektroenergetyczne wysokiego i niskiego napięcia oraz linie telekomunikacyjne,

            2)         przewody kanalizacyjne nie służące do odwodnienia drogi, gazowe, ciepłownicze i wodociągowe,

            3)         urządzenia wodnych melioracji,

            4)         urządzenia podziemne specjalnego przeznaczenia,

            5)         ciągi transportowe.

 

Warunki inne niż powyższe wymagają uzasadnienia i  będą indywidualnie rozpatrywane.

 

 

Materiały

Wniosek o wydanie zezwolenia na lokalizację w pasie drogowym obiektów budowlanych lub urządzeń niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego
WNIOSEK​_NR​_1.doc 0.05MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
01.12.2022 12:26 Emilia Płachetko
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Wydział Dróg Powiatowych
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Lokalizacja w pasie drogowym obiektów budowlanych lub urządzeń niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego 1.0 01.12.2022 12:26 Emilia Płachetko

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}