W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.

Zgłoszenia Wewnętrzne

Kanały dokonywania zgłoszeń wewnętrznych

O zgłoszeniach wewnętrznych informuje ZARZĄDZENIE NR 47/2024 Starosty Lipskiego z dnia 17 września 2024 r. w sprawie ustalenia w Starostwie Powiatowym w Lipsku, Wewnętrznej procedury dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych.

1. Zgłoszenia wewnętrzne dokonywane mogą być poprzez dedykowane poufne kanały zgłoszeń funkcjonujące w starostwie, umożliwiające dokonanie zgłoszenia:
1) Pisemnie za pomocą poczty elektronicznej na adres: sygnalista@powiatlipsko.pl w zaszyfrowanym pliku. W pliku należy wskazać adres zwrotny e-mail/adres do korespondencji, celem dostarczenia informacji na temat zgłoszenia naruszenia. Szyfr do pliku należy przekazać osobiście Sekretarzowi Powiatu lub telefonicznie (nr tel.: 48 378 30 15).
2) W formie listownej na adres: Starostwo Powiatowe w Lipsku, ul. Rynek 1, 27-300 Lipsko z dopiskiem na kopercie „Sekretarz Powiatu – do rąk własnych”.
3) Ustnie za pomocą nienagrywanej linii telefonicznej, nr tel.: 48 378 30 15.
4) Osobiście podczas bezpośredniego spotkania w siedzibie starostwa, pokój nr 20. Spotkanie zorganizowane w terminie 14 dni od otrzymania wniosku.
W przypadku zgłoszeń dotyczących Sekretarza Powiatu, zgłoszenia wewnętrzne dokonywane mogą być za pomocą następujących kanałów:
1) W formie listownej na adres: Starostwo Powiatowe w Lipsku, ul. Rynek 1, 27-300 Lipsko z dopiskiem na kopercie „Wicestarosta – do rąk własnych”.
2) Ustnie za pomocą nienagrywanej linii telefonicznej, nr tel.: 48 378 30 11.
3) Osobiście podczas bezpośredniego spotkania w siedzibie starostwa, pokój nr 26. Spotkanie zorganizowane w terminie 14 dni od otrzymania wniosku.
Szczegółowe informacje dotyczące zasad dokonywania zgłoszeń wewnętrznych zostały określone w Rozdziale III Procedury zgłoszeń wewnętrznych.

Materiały

Zarządzenie nr 47/2024 Starosty Lipskiego z dnia 17 września 2024 r. w sprawie ustalenia w Starostwie Powiatowym w Lipsku, Wewnętrznej procedury dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych.
Załącznik​_nr​_1​_do​_Zarządzenia
Załącznik​_nr​_1​_do​_Zarządzenia.pdf 0.26MB
załącznik​_nr​_2​_do​_Procedury​_zgłoszeń​_wewnętrznych
załącznik​_nr​_2​_do​_Procedury​_zgłoszeń​_wewnętrznych.pdf 0.27MB
załącznik​_nr​_3​_do​_Procedury​_zgłoszeń​_wewnętrznych
załącznik​_nr​_3​_do​_Procedury​_zgłoszeń​_wewnętrznych.pdf 0.18MB
Ochrona danych osobowych osoby zgłaszającej naruszenie

Ochrona poufności


Dostęp do danych osobowych sygnalisty uzyskują tylko osoby upoważnione.


Zgoda na ujawnienie tożsamości


Sygnalista może wyrazić zgodę na ujawnienie danych osobowych umożliwiających ustalenie jego tożsamości.

Wyjątek dotyczący zgody


Zgoda sygnalisty nie jest wymagana w sytuacji, gdy ujawnienie jest koniecznym i proporcjonalnym obowiązkiem wynikającym z przepisów prawa w związku z postępowaniami wyjaśniającymi prowadzonymi przez organy publiczne lub postępowaniami przygotowawczymi lub sądowymi prowadzonymi przez sądy, w tym w celu zagwarantowania prawa do obrony przysługującego osobie, której dotyczy zgłoszenie. Przed takim ujawnieniem danych osobowych sygnalisty, powiadamia się sygnalistę, przesyłając w postaci papierowej lub elektronicznej wyjaśnienie powodów ujawnienia jego danych osobowych, chyba że takie powiadomienie zagrozi postępowaniu wyjaśniającemu lub postępowaniu przygotowawczemu, lub sądowemu.

Niezbędność i minimalizacja


Dane osobowe są przetwarzane w minimalnym zakresie, tj. niezbędnym do przyjęcia zgłoszenia lub podjęcia ewentualnego działania następczego.

Przechowywanie i usuwanie danych


Dane osobowe przetwarzane w związku z przyjęciem zgłoszenia lub podjęciem działań następczych oraz dokumenty związane z tym zgłoszeniem są przechowywane przez okres 3 lat po zakończeniu roku kalendarzowego, w którym przekazano zgłoszenie zewnętrzne do organu publicznego właściwego do podjęcia działań następczych lub zakończono działania następcze, lub po zakończeniu postępowań zainicjowanych tymi działaniami. Po tym czasie dane osobowe są usuwane, chyba że dokumenty związane ze zgłoszeniem stanowią część akt postępowań przygotowawczych lub spraw sądowych lub sądowoadministracyjnych. Administrator zbiera tylko dane niezbędne. Dane niemające znaczenia dla zgłoszenia, nie są zbierane. Dane przypadkowo zebrane są niezwłocznie usuwane, nie później niż w terminie 14 dni od momentu ustalenia, że nie są niezbędne.


Informowanie osób wskazanych w zgłoszeniu


Administrator informuje osoby wskazane w zgłoszeniu lub osoby, których dotyczy zgłoszenie, na podstawie art. 14 RODO, o zasadach przetwarzania ich danych osobowych, z wyłączeniem informacji o źródle danych osobowych, chyba, że sygnalista nie spełnia warunków wskazanych w art. 6 ustawy o ochronie sygnalistów albo wyraził wyraźną zgodę na ujawnienie swojej tożsamości.
Art. 4 i 5 ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 r., poz. 1781) stanowi, że w zakresie nieuregulowanym w art. 14 ust. 5 RODO przewidującym wyjątki od konieczności realizacji obowiązku informacyjnego przy pośrednim pozyskiwaniu danych administrator wykonujący zadanie publiczne nie przekazuje wszystkich informacji, o których mowa w art. 14 ust. 1, 2 i 4 RODO. Ma to miejsce wówczas, gdy służy realizacji zadania publicznego i niewykonanie tego obowiązku jest niezbędne dla realizacji celów, o których mowa w art. 23 ust. 1 RODO, oraz przekazanie tych informacji uniemożliwi lub znacząco utrudni prawidłowe wykonanie zadania publicznego, a interes lub podstawowe prawa lub wolności osoby, której dane dotyczą, nie są nadrzędne w stosunku do interesu wynikającego z realizacji tego zadania publicznego. Administrator zobowiązany jest jednak wówczas do zapewnienia odpowiednich środków służących ochronie interesu lub podstawowych praw i wolności osoby, której dane dotyczą, jak również poinformować osobę, której dane dotyczą, na jej wniosek, bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie miesiąca od dnia otrzymania wniosku, o podstawie nieprzekazania informacji, o których mowa w art. 14 ust. 1, 2 i 4 RODO.
Podobnie jest w przypadku, gdy niezbędne dla realizacji celów wskazanych w art. 23 RODO będzie nieprzekazanie podmiotowi danych informacji, o których mowa w art. 15 RODO.


Ograniczenie w realizacji prawa dostępu do danych osobowych


Administrator realizuje prawo dostępu do danych osobowych osób wskazanych w zgłoszeniu lub osób, których dotyczy zgłoszenie, z wyłączeniem informacji o źródle danych osobowych, chyba, że sygnalista nie spełnia warunków wskazanych w art. 6 ustawy o ochronie sygnalistów albo wyraził wyraźną zgodę na ujawnienie swojej tożsamości.
Przechowywanie danych osobowych w zakresie zgłoszeń 
Dane osobowe przetwarzane w związku z przyjęciem zgłoszenia lub podjęciem działań następczych oraz dokumenty związane z tym zgłoszeniem są przechowywane przez organ publiczny przez okres 3 lat po zakończeniu roku kalendarzowego, w którym przekazano zgłoszenie zewnętrzne do organu publicznego właściwego do podjęcia działań następczych lub zakończono działania następcze, lub po zakończeniu postępowań zainicjowanych tymi działaniami. Po tym czasie dane osobowe są usuwane, chyba że dokumenty związane ze zgłoszeniem stanowią część akt postępowań przygotowawczych lub spraw sądowych lub sądowoadministracyjnych.


Zasady ochrony danych osobowych


Dane osobowe będą:
1) przetwarzane zgodnie z prawem, rzetelnie i przejrzyście (zasada zgodności z prawem, rzetelności i przejrzystości z art. 5 ust. 1 lit. a RODO);
2) zbierane w konkretnych, wyraźnych i prawnie uzasadnionych celach i nieprzetwarzane dalej w sposób niezgodny z tymi celami (zasada ograniczenia celu z art. 5 ust. 1 lit. b RODO);
3) adekwatne, stosowne, ograniczone do tego co niezbędne (zasada minimalizacji z art. 5 ust. 1 lit. c RODO);
4) prawidłowe i w razie potrzeby uaktualniane (zasada prawidłowości z art. 5 ust. 1 lit. d RODO), 5) przechowywane w formie umożliwiającej identyfikację osoby, której dane dotyczą, przez okres nie dłuższy niż niezbędny do celów przetwarzania (zasada prawidłowości z art. 5 ust. 1 lit. e RODO);
6) przetwarzane w sposób zapewniający odpowiednie bezpieczeństwo danych osobowych (zasada integralności i poufności z art. 5 ust. 1 lit. f RODO).

Materiały

KLAUZULA​_INFORMACYJNA
KLAUZULA​_INFORMACYJNA.pdf 0.13MB
Oświadczenie pracownika o zapoznaniu się z przepisami wewnętrznej procedury dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych