W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.

Wykreślenie klubu z ewidencji klubów sportowych

PODSTAWA PRAWNA

Ustawa z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach Dz.U. 1989 nr 20 poz. 104

Ustawa z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie Dz.U. 2010 nr 127 poz. 857

Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego Dz.U. 1960 nr 30 poz. 168

WYMAGANE DOKUMENTY

  1. Wniosek o wykreślenie Klubu z ewidencji;
  2. Protokół z Walnego Zebrania Członków wraz z listą obecności;
  3. Uchwała o rozwiązaniu Klubu, która zawiera informacje: o wyznaczeniu likwidatora/ów, o przeznaczeniu majątku zlikwidowanego;
  4. Lista członków Klubu na dzień podjęcia uchwał przez Walne Zebranie Członków;
  5. Potwierdzenie faktu podania przez likwidatora do publicznej wiadomości informacji o wszczęciu postępowania likwidacyjnego Klubu;
  6. Sprawozdanie likwidatora z przebiegu procesu likwidacji (jego elementem jest sprawozdanie finansowe na dzień zakończenia likwidacji)

 

WYSOKOŚĆ OPŁAT

- za wydanie decyzji administracyjnej - 10 zł, bezpłatnie dla Uczniowskich Kubów Sportowych

JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA

Referat Edukacji i Sportu, mający swoją lokalizację w budynku przy ul. Rynek 1, 27- 300 Lipsko

II piętro, pokój 43, tel. (048) 37 83 029.

Interesanci przyjmowani są od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30 -15.30.

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY

Zgodnie z art. 35 ustawy Kodeks postępowania administracyjnego – bez zbędnej zwłoki, przy czym
w sprawie wymagającej postepowania wyjaśniającego, nie później niż w ciągu 1 miesiąca,
a w sprawach szczególnie skomplikowanych, nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.

SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY

I. Jeżeli członkowie Klubu chcą, aby Klub zakończył swoją działalność i byt prawny powinni na Walnym Zebraniu Członków Klubu:

a) sporządzić protokół z Walnego Zebrania Członków wraz z podjętą uchwałą o rozwiązaniu Klubu
    (w  tym o wyznaczeniu likwidatora/ów, o przeznaczeniu majątku zlikwidowanego Klubu) zgodnie
    z zapisami Statutu Klubu;

b) sporządzić listę obecności;

c) sporządzić listę członków Klubu na dzień podjęcia uchwały o rozwiązaniu Klubu.

II. Następnie likwidator:

1. pisemnie zawiadamia Starostę Lipskiego - o wszczęciu postępowania likwidacyjnego Klubu oraz dołącza:

a) protokół z Walnego Zebrania wraz z podjętą uchwałą o rozwiązaniu Klubu,

b) listę obecności,

c) listę członków Klubu na dzień podjęcia uchwały o rozwiązaniu Klubu,

2. podaje do publicznej wiadomości informację o wszczęciu postępowania likwidacyjnego

 (np. zamieszczenie ogłoszenia w gazecie lokalnej, ogólnokrajowej albo umieszczenie ogłoszenia o likwidacji na portalu internetowym np. www.ngo.pl https://ogloszenia.ngo.pl/komunikaty/likwidacja, można też złożyć z ww. dokumentami ogłoszenie o likwidacji, które zostanie wywieszone na tablicy Starostwa Powiatowego w Lipsku na ok. 3 tygodnie).

III. Ponadto likwidator:

1. sporządza sprawozdanie finansowe na dzień otwarcia likwidacji  zgodnie z ustawą z dnia 29 września 1994r. o rachunkowości (Dz. U. z 2019 r. poz. 351);

2. ustala listę wierzycieli i dłużników;

3. przystępuje do zbycia majątku Klubu i egzekwowania długów oraz do zaspokojenia wierzycieli (protokół przekazania majątku);

4. dokonuje zamknięcia ksiąg rachunkowych;

5. zawiadamia bank prowadzący obsługę Klubu o wszczęciu postępowania likwidacyjnego, zamyka rachunek bankowy (jeśli dotyczy);

6. sporządza sprawozdanie z przebiegu procesu likwidacji wraz ze sprawozdaniem finansowym sporządzonym na dzień zakończenia likwidacji  zgodnie z ustawą z dnia 29 września 1994r.
o rachunkowości (Dz. U. z 2019 r. poz. 351);

7. sporządza protokół przekazania dokumentów Klubu na przechowywanie - archiwizacji dokumentów (protokół zawiera podpis zdającego i przejmującego);

8. po zakończeniu likwidacji Klubu likwidator zwołuje Nadzwyczajne Walne Zebranie Członków, które przyjmuje uchwałę o zakończeniu likwidacji i zatwierdzeniu sprawozdania finansowego na dzień zakończenia likwidacji;

9. składa wniosek do Starosty Lipskiego o wykreślenie Klubu z ewidencji, do wniosku załącza następujące dokumenty:

a) sprawozdanie z przebiegu procesu likwidacji wraz z przyjętą przez Walne Zebranie Członków   
    uchwałą o zakończeniu likwidacji i zatwierdzeniu sprawozdania finansowego na dzień zakończenia
    likwidacji,

b) potwierdzenie faktu podania przez likwidatora do publicznej wiadomości ogłoszenia o wszczęciu
     postępowania likwidacyjnego, które widniało ok. 3 tygodnie,

10. po zakończeniu likwidacji Klubu i otrzymaniu dokumentu potwierdzającego wykreślenie z ewidencji likwidator informuje właściwy Urząd Skarbowy i Urząd Statystyczny.

Uwagi:

Dopiero z chwilą wykreślenia z ewidencji klubów sportowych Klub traci osobowość prawną.

Likwidacja Klubu polega na:

całkowitym zakończeniu jego działalności;

zadysponowaniu pozostałego w Klubie mienia;

wykreśleniu Klubu z ewidencji prowadzonej przez Starostę po zaspokojeniu

lub zabezpieczeniu wierzycieli

TRYB ODWOŁAWCZY

Od decyzji służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Radomiu wniesione za pośrednictwem Starosty Powiatu Lipskiego w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.

INFORMACJE DODATKOWE

Likwidacja Klubu polega na:

całkowitym zakończeniu jego działalności;

zadysponowaniu pozostałego w Klubie mienia;

wykreśleniu Klubu z ewidencji prowadzonej przez Starostę po zaspokojeniu lub zabezpieczeniu wierzycieli.

FORMULARZE WNIOSKÓW

Materiały

WNIOSEK o wykreślenie klubu z ewidencji
WNIOSEK​_o​_wykreślenie​_klubu​_z​_ewidencji.docx 0.03MB
Zawiadomienie o podjeciu uchwaly w przedmiocie rozwiazania klubu sportowego
Zawiadomienie​_o​_podjeciu​_uchwaly​_w​_przedmiocie​_rozwiazania​_klubu​_sportowego.docx 0.03MB
{"register":{"columns":[]}}