Wykreślenie klubu z ewidencji klubów sportowych
PODSTAWA PRAWNA
Ustawa z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach Dz.U. 1989 nr 20 poz. 104
Ustawa z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie Dz.U. 2010 nr 127 poz. 857
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego Dz.U. 1960 nr 30 poz. 168
WYMAGANE DOKUMENTY
- Wniosek o wykreślenie Klubu z ewidencji;
- Protokół z Walnego Zebrania Członków wraz z listą obecności;
- Uchwała o rozwiązaniu Klubu, która zawiera informacje: o wyznaczeniu likwidatora/ów, o przeznaczeniu majątku zlikwidowanego;
- Lista członków Klubu na dzień podjęcia uchwał przez Walne Zebranie Członków;
- Potwierdzenie faktu podania przez likwidatora do publicznej wiadomości informacji o wszczęciu postępowania likwidacyjnego Klubu;
- Sprawozdanie likwidatora z przebiegu procesu likwidacji (jego elementem jest sprawozdanie finansowe na dzień zakończenia likwidacji).
WYSOKOŚĆ OPŁAT
- za wydanie decyzji administracyjnej - 10 zł, bezpłatnie dla Uczniowskich Kubów Sportowych
JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA
Referat Edukacji i Sportu, mający swoją lokalizację w budynku przy ul. Rynek 1, 27- 300 Lipsko
II piętro, pokój 43, tel. (048) 37 83 029.
Interesanci przyjmowani są od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30 -15.30.
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Zgodnie z art. 35 ustawy Kodeks postępowania administracyjnego – bez zbędnej zwłoki, przy czym
w sprawie wymagającej postepowania wyjaśniającego, nie później niż w ciągu 1 miesiąca,
a w sprawach szczególnie skomplikowanych, nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
I. Jeżeli członkowie Klubu chcą, aby Klub zakończył swoją działalność i byt prawny powinni na Walnym Zebraniu Członków Klubu:
a) sporządzić protokół z Walnego Zebrania Członków wraz z podjętą uchwałą o rozwiązaniu Klubu
(w tym o wyznaczeniu likwidatora/ów, o przeznaczeniu majątku zlikwidowanego Klubu) zgodnie
z zapisami Statutu Klubu;
b) sporządzić listę obecności;
c) sporządzić listę członków Klubu na dzień podjęcia uchwały o rozwiązaniu Klubu.
II. Następnie likwidator:
1. pisemnie zawiadamia Starostę Lipskiego - o wszczęciu postępowania likwidacyjnego Klubu oraz dołącza:
a) protokół z Walnego Zebrania wraz z podjętą uchwałą o rozwiązaniu Klubu,
b) listę obecności,
c) listę członków Klubu na dzień podjęcia uchwały o rozwiązaniu Klubu,
2. podaje do publicznej wiadomości informację o wszczęciu postępowania likwidacyjnego
(np. zamieszczenie ogłoszenia w gazecie lokalnej, ogólnokrajowej albo umieszczenie ogłoszenia o likwidacji na portalu internetowym np. www.ngo.pl https://ogloszenia.ngo.pl/komunikaty/likwidacja, można też złożyć z ww. dokumentami ogłoszenie o likwidacji, które zostanie wywieszone na tablicy Starostwa Powiatowego w Lipsku na ok. 3 tygodnie).
III. Ponadto likwidator:
1. sporządza sprawozdanie finansowe na dzień otwarcia likwidacji zgodnie z ustawą z dnia 29 września 1994r. o rachunkowości (Dz. U. z 2019 r. poz. 351);
2. ustala listę wierzycieli i dłużników;
3. przystępuje do zbycia majątku Klubu i egzekwowania długów oraz do zaspokojenia wierzycieli (protokół przekazania majątku);
4. dokonuje zamknięcia ksiąg rachunkowych;
5. zawiadamia bank prowadzący obsługę Klubu o wszczęciu postępowania likwidacyjnego, zamyka rachunek bankowy (jeśli dotyczy);
6. sporządza sprawozdanie z przebiegu procesu likwidacji wraz ze sprawozdaniem finansowym sporządzonym na dzień zakończenia likwidacji zgodnie z ustawą z dnia 29 września 1994r.
o rachunkowości (Dz. U. z 2019 r. poz. 351);
7. sporządza protokół przekazania dokumentów Klubu na przechowywanie - archiwizacji dokumentów (protokół zawiera podpis zdającego i przejmującego);
8. po zakończeniu likwidacji Klubu likwidator zwołuje Nadzwyczajne Walne Zebranie Członków, które przyjmuje uchwałę o zakończeniu likwidacji i zatwierdzeniu sprawozdania finansowego na dzień zakończenia likwidacji;
9. składa wniosek do Starosty Lipskiego o wykreślenie Klubu z ewidencji, do wniosku załącza następujące dokumenty:
a) sprawozdanie z przebiegu procesu likwidacji wraz z przyjętą przez Walne Zebranie Członków
uchwałą o zakończeniu likwidacji i zatwierdzeniu sprawozdania finansowego na dzień zakończenia
likwidacji,
b) potwierdzenie faktu podania przez likwidatora do publicznej wiadomości ogłoszenia o wszczęciu
postępowania likwidacyjnego, które widniało ok. 3 tygodnie,
10. po zakończeniu likwidacji Klubu i otrzymaniu dokumentu potwierdzającego wykreślenie z ewidencji likwidator informuje właściwy Urząd Skarbowy i Urząd Statystyczny.
Uwagi:
Dopiero z chwilą wykreślenia z ewidencji klubów sportowych Klub traci osobowość prawną.
Likwidacja Klubu polega na:
całkowitym zakończeniu jego działalności;
zadysponowaniu pozostałego w Klubie mienia;
wykreśleniu Klubu z ewidencji prowadzonej przez Starostę po zaspokojeniu
lub zabezpieczeniu wierzycieli
TRYB ODWOŁAWCZY
Od decyzji służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Radomiu wniesione za pośrednictwem Starosty Powiatu Lipskiego w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.
INFORMACJE DODATKOWE
Likwidacja Klubu polega na:
całkowitym zakończeniu jego działalności;
zadysponowaniu pozostałego w Klubie mienia;
wykreśleniu Klubu z ewidencji prowadzonej przez Starostę po zaspokojeniu lub zabezpieczeniu wierzycieli.
FORMULARZE WNIOSKÓW
Materiały
WNIOSEK o wykreślenie klubu z ewidencjiWNIOSEK_o_wykreślenie_klubu_z_ewidencji.docx 0.03MB Zawiadomienie o podjeciu uchwaly w przedmiocie rozwiazania klubu sportowego
Zawiadomienie_o_podjeciu_uchwaly_w_przedmiocie_rozwiazania_klubu_sportowego.docx 0.03MB