W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.

Rejestracja pojazdu zarejestrowanego na terytorium RP

REJESTRACJA POJAZDU ZAREJESTROWANEGO NA TERYTORIUM RP

PODSTAWA PRAWNA

- ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. prawo o ruchu drogowym (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1047
z późn. zm.),
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2023 r. poz. 775),
- rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów z dnia 31 sierpnia 2022r. (Dz.U. z 2022 r. poz. 1847 z późn. zm.),
- rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowych czynności organów 
w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów 
w tych sprawach z dnia 31 sierpnia 2022 r. (Dz.U. z 2022 r. poz. 1849 z późn. zm.),
- rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej w sprawie trybu legalizacji tablic rejestracyjnych oraz warunków technicznych i wzorów znaku legalizacyjnego z dnia 13 kwietnia 2012 r. (Dz.U. z 2021 r. poz. 100 z późn. zm.),
- rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego i zalegalizowanych tablic (tablicy) rejestracyjnych oraz ich wtórników z dnia 4 sierpnia 2022 r. (Dz.U. z 2022 r. poz. 1848),
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2023 r. poz. 2111).

WYMAGANE DOKUMENTY

- wniosek o rejestrację,
- dowód/y własności pojazdu – oryginał/y,
- dowód rejestracyjny, 
- tablice (tablica) rejestracyjne, 
- zaświadczenia o pozytywnym wyniku badania technicznego pojazdu - jeżeli jest wymagane,
- oświadczenie o ile jest wymagane,
- dokument potwierdzający zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia OC – do wglądu,
- dowód tożsamości – do wglądu,
- pełnomocnictwo o ile jest wymagane

Przy wniosku o zachowanie dotychczasowego numeru rejestracyjnego, w tym tablic (tablicy) rejestracyjnych, tablice (tablicę) rejestracyjne muszą być zgodne z przepisami rozporządzenia M I w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów oraz utrzymane w należytym stanie i czytelne, jeżeli tablice (tablica) rejestracyjne nie są zgodne z przepisami albo nie są utrzymane w należytym stanie, albo nie są czytelne, organ nadaje nowy numer rejestracyjny 
w tym również tablice rejestracyjne.

WYSOKOŚĆ OPŁAT

przy wymianie tablic (tablicy) rejestracyjnych:
– samochód – 160,00 zł,
– przyczepa, ciągnik rolniczy, motocykl – 120,00 zł,
– motorower – 110,00 zł.

bez wymiany tablic (tablicy) rejestracyjnych – z zachowniem dotychczasowego numeru rejestracyjnego:
– samochód, przyczepa, ciągnik rolniczy, motocykl, motorower – z wydaniem pozwolenia czasowego - 80,00 zł 
– samochód, przyczepa, ciągnik rolniczy, motocykl, motorower – 66,00 zł.

z wydaniem tablic indywidualnych (pojazdy samochodowe):
– samochód – 1080,00 zł,
– motocykl – 580,00 zł 

W przypadku złożenia pełnomocnictwa pobierana jest opłata skarbowa w wysokości 17,00 zł. 
Z opłaty zwolnione jest pełnomocnictwo udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłat skarbowych.

GDZIE ZŁOŻYĆ WNIOSEK

Wydział Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Lipsku
mający siedzibę przy ul. Partyzantów 4, 27-300 Lipsko, 
tel. 48 332 03 42; e-mail: kmt@powiatlipsko.pl
czynny od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30 – 15:30, wnioski przyjmowane są do godziny 14:00
kasa czynna do godziny 14:00 – główny budynek 
Starostwa Powiatowego w Lipsku
ul. Rynek 1, 27-300 Lipsko

TERMIN ODPOWIEDZI

Niezwłocznie, nie później niż w ciągu miesiąca, a w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania administracyjnego.

TRYB ODWOŁAWCZY

Odwołanie od decyzji wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Radomiu za pośrednictwem Starosty Lipskiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.

Materiały

Wniosek o rejestrację, wyrejestrowanie
wniosek​_o​_rejestrację.pdf 0.27MB
Oświadczenie
oświadczenie.pdf 0.19MB
Pełnomocnictwo
pełnomocnictwo.pdf 0.18MB
Klauzula informacyjna
klauzula​_informacyjna.pdf 0.21MB
{"register":{"columns":[]}}