Nabór uzupełniający do programu Cyfrowa Gmina
Gmina Miejska w Chodzieży ogłasza nabór uzupełniający do programu Cyfrowa Gmina - „Wsparcie dzieci z rodzin pegeerowskich w rozwoju cyfrowym – Granty PPGR”
Burmistrz Miasta Chodzieży zaprasza rodziców uczniów i uczniów pełnoletnich, których krewni
w linii prostej tj. rodzice, dziadkowie, pradziadkowie/opiekunowie prawni pracowali w zlikwidowanym państwowym przedsiębiorstwie gospodarki rolnej, do składania wniosków o przyznanie sprzętu komputerowego.
WARUNKI UDZIAŁU W PROGRAMIE:
-
uczeń szkoły podstawowej lub średniej jest mieszkańcem Chodzieży;
-
uczeń jest członkiem rodziny (krewnym w linii prostej tj. rodzicie, dziadkowie, pradziadkowie/opiekunem prawnym) osoby, która pracowała niegdyś
w zlikwidowanym państwowym przedsiębiorstwie gospodarki rolnej i zamieszkiwała
w miejscowości objętej PPGR; -
uczeń nie otrzymał na własność lub w drodze użyczenia, w ostatnim roku oraz 2 latach poprzedzającym rok złożenia przedmiotowego wniosku (tj. w roku 2021 i 2022), komputera stacjonarnego lub laptopa zakupionego ze środków publicznych lub środków organizacji pozarządowych lub zwrotu kosztów lub dofinansowania zakupu tych rzeczy.
WYKAZ NIEZBĘDNYCH DOKUMENTÓW DO ZAKWALIFIKOWANIA DO PROGRAMU
W NABORZE UZUPEŁNIAJĄCYM (WYŁĄCZNIE W FORMIE PAPIEROWEJ):
Dokumenty na drukach dostępnych w kancelarii urzędu lub do pobrania na dole strony:
-
Wniosek o udział w programie;
-
Oświadczenie rodzica/opiekuna prawnego (Załącznik nr 1 do wniosku) lub pełnoletniego ucznia (Załącznik nr 2 do wniosku);
Ponadto, kopie dokumentów poświadczających:
-
Adres zamieszkania ucznia na terenie Chodzieży (np. kopia ważnej legitymacji szkolnej);
-
Pokrewieństwo ucznia w linii prostej ze wskazanym w oświadczeniu krewnym, który pracował niegdyś w zlikwidowanym państwowym przedsiębiorstwie gospodarki rolnej (np. kopie aktu urodzenia, aktu małżeństwa);
-
Zatrudnienie wskazanego w oświadczeniu krewnego, który pracował niegdyś
w zlikwidowanym państwowym przedsiębiorstwie gospodarki rolnej (np. kopia umowy o pracę, książeczki ubezpieczeniowej, świadectwa pracy, bądź innego dokumentu potwierdzającego zatrudnienie w PPGR); przy czym nie dotyczy to kółek rolniczych, prywatnych spółek itp.); -
Zamieszkanie wskazanego w oświadczeniu krewnego, który pracował niegdyś
w zlikwidowanym państwowym przedsiębiorstwie gospodarki rolnej w miejscowości objętej PPGR w okresie zatrudnienia w PPGR (np. kopia legitymacji ubezpieczeniowej,
z której to wynika, umowa najmu/przekazania mieszkania).
TERMIN SKŁADANIA WNIOSKÓW: do 24.10.2022 r. godz. 16:00, z możliwością skrócenia, jeżeli ilość złożonych wniosków wyczerpie pozostałe do wykorzystania środki.
MIEJSCE SKŁADANIA WNIOSKÓW: wnioski należy składać wyłącznie w formie papierowej
w kancelarii Urzędu Miejskiego w Chodzieży, ul. I.J. Paderewskiego 2.
INFORMACJE DOTYCZĄCE KONKURSU DOSTĘPNE SĄ NA STRONIE INTERNETOWEJ: https://www.gov.pl/web/cppc/wsparcie-ppgr
Grant w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020, Oś Priorytetowa
V Rozwój cyfrowy JST oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia REACT-EU, działanie 5.1 Rozwój cyfrowy JST oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia, dotyczącej realizacji projektu grantowego „Wsparcie dzieci z rodzin pegeerowskich w rozwoju cyfrowym – Granty PPGR” o numerze POPC.05.01.00-00-0001/21.
KONTAKT W URZĘDZIE: tel. 67 2827 171 wew. 417
POZOSTAŁE INFORMACJE DLA WNIOSKODAWCÓW:
-
dla osób uprawnionych w naborze uzupełniającym przewiduje się zakup laptopów;
-
w przypadku otrzymania sprzętu komputerowego zakupionego ze środków publicznych lub środków organizacji pozarządowych lub zwrotu kosztów lub dofinansowania zakupu tych rzeczy dla dziecka/ucznia traci on prawo do otrzymania wsparcia w programie Cyfrowa Gmina - „Wsparcie dzieci z rodzin pegeerowskich
w rozwoju cyfrowym – Granty PPGR”; -
Gmina Miejska w Chodzieży ma obowiązek weryfikacji, czy któryś z rodziców otrzymał dofinansowanie do sprzętu komputerowego dla dziecka/dzieci z Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa. Jeśli rodzina otrzymała wsparcie z ARiMR to żadne dziecko nie kwalifikuje się do programu Cyfrowa Gmina - „Wsparcie dzieci
z rodzin pegeerowskich w rozwoju cyfrowym – Granty PPGR”; -
do udziału w programie Cyfrowa Gmina - „Wsparcie dzieci z rodzin pegeerowskich
w rozwoju cyfrowym – Granty PPGR” nie kwalifikują się uczniowie szkół średnich dla dorosłych, szkół policealnych oraz studenci; -
o zakwalifikowaniu do programu decyduje kolejność złożenia kompletnej dokumentacji, rozpatrywane będą tylko kompletne wnioski;
-
uzupełnienie złożonego wniosku będzie możliwe jedynie w sytuacji kiedy ilość kompletnie złożonych wniosków nie wyczerpie pozostałych do wykorzystania środków w programie; o możliwości uzupełnienia wniosków poinformujemy wnioskodawców telefonicznie i/lub pisemnie;
-
każdy z wnioskodawców, których wnioski nie zakwalifikowały się do programu, zostanie o tym poinformowany pisemnie;
DRUK WNIOSKU ORAZ ZAŁĄCZNIKI SĄ DOSTĘPNE W KANCELARII URZĘDU LUB DO POBRANIA PONIŻEJ:
Materiały
Wniosek o ujęcie w programieWniosek_nabór_uzupełniający_PPGR.pdf 0.18MB Oświadczenie rodzica/opiekuna prawnego ucznia
Załącznik_nr_1_Oświadczenie_rodzica_opiekuna_prawnego.pdf 0.25MB Oświadczenie pełnoletniego ucznia
Załącznik_nr_2_Oświadczenie_ucznia_pełnoletniego.pdf 0.25MB