W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Zgłoszenie zamiaru usunięcia drzewa

Informacje ws. zgłoszenia zamiaru usunięcia drzew można uzyskać w pokoju w pok. nr 10 (I piętro)

Niniejsze sprawy prowadzi:

Karolina Kiljanek

 tel. 48 377 73 93

e-mail: karolina.kiljanek@gminawieniawa.pl

Zgłoszenie zamiaru usunięcia drzewa zgłasza się do organu, gdy drzewa lub krzewy, które rosną na nieruchomościach stanowiących własność osób fizycznych i są usuwane na cele niezwiązane z prowadzeniem działalności gospodarczej.

 

Osoba zgłaszająca obowiązana jest dokonać zgłoszenia, gdy obwód pnia, mierzonego na wysokości 5cm przekracza:

1) 80  cm - w przypadku topoli, wierzb, klonu jesionolistnego, klonu srebrzystego

2) 65 cm - w przypadku kasztanowca zwyczajnego, robinii akacjowej oraz  platanu klonolistnego;

3) 50 cm - w przypadku pozostałych gatunków drzew.

Jeżeli drzewo posiada na wysokości 5 cm kilka pni, każdy z nich traktowany jest jako oddzielne drzewo.

W terminie 21 dni od otrzymania zgłoszenia, pracownik właściwego organu dokonuje oględzin drzewa  i sporządza  protokół. Drzewo będzie można usunąć dopiero po upływie 14 dni od oględzin, pod warunkiem, że  Organ nie wniesie sprzeciwu w formie decyzji administracyjnej.

Jeżeli drzewo nie zostanie usunięte przed upływem 6 miesięcy od daty przeprowadzenia oględzin, konieczne będzie dokonanie ponownego zgłoszenia zamiaru jego usunięcia.

 

Kto może załatwić sprawę?

• Posiadacz nieruchomości – za zgodą właściciela tej nieruchomości;
• właściciel nieruchomości.

Miejsce załatwienia sprawy

Urząd Gminy w Wieniawie, Referat Gospodarki Nieruchomościami, Rolnictwa i Ochrony Środowiska, pokój nr 10. tel: 48 377 73 93

Wymagane dokumenty

* wniosek zgłoszenia zamiaru usunięcie drzewa,
* zgody współwłaścicieli,
* rysunek albo mapka określająca usytuowanie drzewa,
* pełnomocnictwo lub upoważnienie w przypadku pełnomocnictwa,
* dowód uiszczenia opłaty skarbowej za pełnomocnictwo w wysokości 17 zł zgodnie z ustawą  o opłacie skarbowej,

Opłaty

17 zł za ewentualne pełnomocnictwo.

 

Materiały

Zgłoszenie zamiaru usunięcia drzew
zgloszenie​_zamiaru​_usuniecia​_drzew.doc 0.04MB
Oświadczenie o posiadanym tytule prawnym władania nieruchomością
oswiadczenie​_o​_posiadanym​_tytule​_prawnym​_wladania​_nieruchomoscia.docx 0.01MB
Klauzula zgody zgłoszenie drzew
klauzula​_zgody​_zgloszenie​_drzew.docx 0.02MB
{"register":{"columns":[]}}