W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Ekologia i robotyka tematyką nowego przedsięwzięcia w Zespole Szkół w Grodzisku Dolnym

13.03.2023

grafika zielona kula ziemska domy drzewa i człowiek

Czy można pobudzić w uczniach kreatywność i chęć poznawania świata nie tylko przez pryzmat wycieczki, ale wykorzystując robotykę i ekologię? Czy można równocześnie rozwijać umiejętności językowe i uczestniczyć w niezapomnianej przygodzie edukacyjnej?
W Zespole Szkół im. Jana Pawła II w Grodzisku Dolnym jest to możliwe. Przed nami kolejny projekt, nowe wyzwani, rozwój uczniów i nauczycieli. Od 1 marca 2023r. zaczęliśmy realizację przedsięwzięcia pt. „Naukowo i technicznie o ekologii” w ramach projektu „Ponadnarodowa mobilność uczniów” współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego. Będziemy współpracować z szkołą hiszpańska Ave Maria San Isidro w Granadzie. Aż 20 uczniów z klas VI – VIII będzie miało szansę na rozwój wiedzy i kompetencji oraz przeżycie niezapomnianej wyprawy. Budżet projektu: 104 971 zł. 
Czego dotyczy przedsięwzięcie? Głównym celem jest rozwój kompetencji kluczowych wśród uczniów szkoły polskiej i hiszpańskiej poprzez działania proekologiczne i współpracę w zespołach międzynarodowych. Takim kluczowym problemem dotyczącym naszych dzieci jest dbanie o środowisko. Wykorzystując  problem ochrony  środowiska,  będziemy  rozwijać  ważne  kompetencje  kluczowe: obywatelskie  i  przyrodnicze w  obszarze  ochrony  klimatu,  zmian  klimatycznych  i  ich  skutków  oraz językowe i matematyczne, w zakresie technologii  i  inżynierii. Przedsięwzięcie  pozwoli  na  wprowadzenie  zmian  w  szkołach.    Do poszerzenia  wiedzy  ekologicznej  i  rozwinięcia  kompetencji  kluczowych  wykorzystamy  zajęcia  przyrodniczo-  badawcze,  z robotyki i  języka  angielskiego. Na  tych  dziedzinach  połączonych  ze  sobą  będzie  opierał  się  program  mobilnościowy, który doprecyzujemy podczas wizyty przygotowawczej.  Uczniowie poznają zagadnienia dotyczące ochrony środowiska, zmian  klimatu,  oszczędzania  energii,  wody,  surowców,  segregowania  i  wtórnego  wykorzystywania  odpadów  od  strony teoretycznej  i  praktycznej. Zaplanowane działania: przeprowadzenie debaty o elektrowniach jądrowych zakończonej tworzeniem plakatów, budowa ekologicznego domu, turbiny powietrznej czy pojazdu elektrycznego z wykorzystaniem odnawialnych źródeł energii: wiatru, wody, słońca, praktyczna segregacja śmieci, tworzenie ubrań z odpadów, pokaz mody ekologicznej, warsztaty  kulinarne z  wykorzystaniem  ekologicznych produktów. Projekt oczywiście wpłynie na rozwój komunikacji w języku angielskim.  Przygotowanie się do wspólnej pracy szkoły polskiej i hiszpańskiej będzie wymagało poznawania nowego słownictwa i struktur gramatycznych, a praca w zespołach polsko-hiszpańskich to świetny sposób nauki komunikacji w języku obcym. Ważnym aspektem projektu będzie robotyka.  Zajęcia z robotyki nie tylko są atrakcyjne dla dzieci, ale rozwijają u uczniów umiejętności z informatyki, matematyki, fizyki. Robotyka zostanie wzbogacona o odnawialne źródła energii.

Jakie będą korzyści? Dzięki przedsięwzięciu rozwiniemy zdolności do polisensorycznego poznania, wzbogacimy wiedzę na temat świata materialnego
i intelektualnego, wypróbowujemy nowe możliwości.
Szkoła będzie postrzegana jako nowatorska. Rozszerzymy współpracę z szkołami partnerskimi z UE i staniemy się bardziej otwarci na kontakty międzynarodowe.

 

                                                                       Monika Fila

                                                                       koordynator projektu

 

logo

{"register":{"columns":[]}}