W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Międzynarodowy Dzień Tolerancji w ZSP w Szewnie

Międzynarodowy Dzień Tolerancji w ZSP w Szewnie

W Zespole Szkół Publicznych w Szewnie,  Zespół Nauczycieli Wspomagających, w którego skład wchodzą: Monika Salamon, Ewelina Barańska, Monika Bednarska, Justyna Jarek i Ewa Walerowicz, postanowił upowszechniać wartości bliższe poszanowaniu człowieka organizując warsztaty promujące tolerancję wśród dzieci i młodzieży szkolnej. 16 listopada uczniowie z klas I – VIII uczestniczyli w warsztatach z okazji Międzynarodowego Dnia Tolerancji. Głównym celem warsztatów było kształtowanie u uczniów postaw tolerancji i akceptacji wobec odmienności innych osób. Warsztaty zostały rozpoczęte zabawą, w której uczniowie ustawieni w kręgu rozwijali dwa kłębki wełny. Rozwijając kłębek niebieski dziecko mówiło: Jestem do ciebie podobny, bo… Rozwijając kłębek szary mówiło: Różnię się od ciebie, bo… Powstała sieć dwukolorowa, która stanowiła podsumowanie zabawy: Czy łączą nas podobieństwa i różnice tak, jak ta sieć połączyła wszystkich? Dzieci aktywnie odpowiadały na pytania, same wyrażały opinie na temat tolerancji w szkole, w swym najbliższym otoczeniu. Dzięki pracy zespołowej powstały plakaty o tolerancji. Każdy uczeń musiał zobrazować swoją wizję tolerancji i wypowiedzieć się na temat swej pracy. Koleją częścią warsztatów było zadanie odgadywania zapachów  i opowiedzenie, czy były to przyjemne doznania czy wręcz odwrotnie. Zadanie miało na celu uświadomienie uczniom, jak inne dzieci np. z Zespołem Aspergera, niepełnosprawnością rozumieją świat, jak ciężko jest im funkcjonować wokół nas. Celem warsztatów było zapoznanie uczniów z pojęciami tj.: tolerancja, akceptacja, dyskryminacja, równość, wykluczenie oraz uwrażliwienie ich na dostrzeganie barier, z jakimi spotykają się osoby niepełnosprawne w codziennym życiu i poszukiwanie pomysłów na ich rozwiązanie, umiejętność wskazania pozytywnych i negatywnych skutków różnorodności społeczeństwa, jak również aktywna współpraca i wiedza, jakie zagrożenia niesie za sobą hejt. Do udziału w warsztatach została także zaproszona pani Małgorzata Turczyńska, dyrektor szkoły oraz inni nauczyciele, którzy z równie mocnych zaangażowaniem co uczniowie, uczestniczyli w wyzwaniach.

Zdjęcia (1)

{"register":{"columns":[]}}