W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.

Inspektor ds. naruszeń

Do zadań inspektora ds. naruszeń należy rozpatrywanie zgłoszeń i zapewnienie sprawnego funkcjonowania systemu przeciwdziałania nieprawidłowościom w szczególności poprzez:

  • przyjmowanie zgłoszeń/sygnalizacji,
  • prowadzenie rejestru zgłoszeń/sygnalizacji,
  • zapewnienie rozpatrzenia każdego zgłoszenia, tj. prowadzenie postępowań wyjaśniających, a także w uzasadnionych przypadkach występowanie do Burmistrza z wnioskiem o powołanie komisji, której skład umożliwi kompleksowe wyjaśnienie sprawy,
  • spełnienie obowiązku informacyjnego wobec osoby dokonującej zgłoszenia, w szczególności udzielenie odpowiedzi,
  • zapewnienie poufności osobie dokonującej zgłoszenia,
  • zapewnienie bezstronności podczas prowadzonych postępowań,
  • prowadzenie kampanii informacyjnych wśród pracowników urzędu zmierzających do utrwalenia pozytywnego postrzegania działań w zakresie zgłoszeń/sygnalizacji oraz propagowania postawy obywatelskiej odpowiedzialności,
  • uzgadnianie wniosków o rozwiązanie umowy o pracę z inicjatywy pracodawcy – udzielanie informacji o przysługującej ochronie związanej z działaniami sygnalizacyjnymi,
  • zgłaszanie naruszeń odpowiednim organom państwowym,
  • przedstawianie propozycji środków zaradczych w celu wyeliminowania lub zminimalizowania ryzyka narażenia Urzędu na szkody spowodowane informacją na temat naruszenia,
  • nadzorowanie przyjmowania i rozpatrywania zgłoszeń nieprawidłowości oraz dokonywanie przeglądu i aktualizacji procedury zgodnie z przepisami prawa,
  • przechowywanie, przy zachowaniu zasad poufności wszelkich dowodów, dokumentów i informacji zebranych w toku analizy oraz informacji dotyczących rozpatrzenia zgłoszenia przez okres co najmniej 5 lat od czasu zakończenia postępowania wyjaśniającego,
  • obsługiwanie kanałów zgłoszeń informacji na temat naruszeń:
  • za pomocą poczty elektronicznej na adres: naruszenia@konstantynow.pl w zaszyfrowanym pliku, do którego szyfr należy przekazać pracownikowi osobiście lub telefonicznie,
  • w formie listowej na adres: Urząd Miejski w Konstantynowie Łódzkim ul. Zgierska 2, 95-050 Konstantynów Łódzki z dopiskiem na kopercie: „zgłoszenie nieprawidłowości – do rąk własnych inspektora ds. naruszeń”,
  • telefonicznie inspektorowi ds. naruszeń – numer telefonu 884 881 224,
  • osobiście, poprzez spotkanie z inspektorem ds. naruszeń w terminie 7 dni od dnia otrzymania zgłoszenia,
  • dokumentowanie nieprawidłowości w formie karty zgłoszenia, protokołu, nagrania rozmowy w przypadku zgłoszenia osobistego lub telefonicznego.”

Materiały

Aktualne dane kontaktowe
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
28.03.2023 16:07 Krystian Lechowski
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Inspektor ds. naruszeń
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Inspektor ds. naruszeń 3.0 25.05.2023 15:34 Mariusz Kałuska
Inspektor ds. naruszeń 2.0 30.03.2023 14:41 Krystian Lechowski
Inspektor ds. naruszeń 1.0 28.03.2023 16:07 Krystian Lechowski

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}