Dostęp do informacji publicznej
Informacja publiczna nieudostępniona na stronie Biuletynu Informacji Publicznej jednostki, może być udostępniona na wniosek, zgodnie z przepisami art. 8 ust. 4 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (t.j. Dz. U. 2022 poz. 902)
Tryb występowania o udostępnienie informacji publicznej
Osoby chcące uzyskać informację z zakresu działania Urzędu Miejskiego w Konstantynowie Łódzkim, proszone są o wypełnienie: wniosku o udostępnienie informacji publicznej.
Wniosek należy przekazać w jednej z następujących form:
- Pocztą na adres:
Urząd Miejski w Konstantynowie Łódzkim,
95-050 Konstantynów Łódzki,
Ul. Zgierska 2
z dopiskiem "Informacja publiczna" - złożyć osobiście, adres j. w.
- przesłać drogą elektroniczną na adres: kancelaria@konstantynow.pl
- złożyć poprzez ePAP (Adres skrzynki: /21e3dxky5p/SkrytkaESP)
Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych
Wypełniając obowiązek prawny uregulowany zapisami art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) informujemy, że:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Konstantynowa Łódzkiego, 95-050 Konstantynów Łódzki, ul. Zgierska 2, sekretariat@konstantynow.pl, kancelaria@konstantynow.pl, tel. 42 211 11 73.
- W sprawach związanych z danymi osobowymi można skontaktować się z wyznaczonym Inspektorem Ochrony Danych poprzez e-mail: iod@konstantynow.pl lub telefonicznie 42 211 11 73 wew. 142.
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzamy w celu udostępnienia informacji publicznej.
- Podstawą prawną przetwarzania danych jest ustawa z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej oraz zgoda (wyłącznie w zakresie podania danych kontaktowych w innym celu i w innym zakresie, niż jest to niezbędne do uzyskania odpowiedzi na wniosek), co jest zgodne z art. 6 ust. 1 lit. a i c ogólnego rozporządzenia o ochronie danych.
- Odbiorcą danych w przypadku przesyłania wniosku pocztą e-mail lub wybrania tej formy przekazania odpowiedzi będzie OVH Sp. z o.o., ul. Szkocka 5 lok. 1, 54-402 Wrocław, która to firma świadczy usługę poczty elektronicznej w ramach hostingu.
Odbiorcą danych osobowych mogą być podmioty na podstawie obowiązujących przepisów prawa – podmioty publiczne, sądy i inni odbiorcy legitymujący się interesem prawnym w pozyskaniu danych osobowych.
Dane mogą zostać udostępnione również innym odbiorcom w rozumieniu przepisów o ochronie danych osobowych tj. podmiotom świadczącym usługi i wykonującym zadania na zlecenie Administratora np. operatorzy usług pocztowych. - Pozyskane dane będziemy przetwarzać, w tym przechowywać zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych przez minimum 5 lat, licząc od 1 stycznia roku następnego po zakończeniu sprawy. Następnie archiwum państwowe dokona oceny, czy dokumentacja utraciła znaczenie, w tym wartość dowodową i może podjąć decyzję o ich zniszczeniu. Może również przekwalifikować dokumentację na kategorię A i wówczas Pani/Pana dane osobowe będą przez nas przetwarzane przez okres 25 lat od stycznia kolejnego roku po zakończeniu sprawy, a następnie zostaną przekazane do Archiwum Państwowego w Łodzi, plac Wolności 1, 91-415 Łódź, gdzie będą przetwarzane wieczyście.
- Osoba, której dane Administrator pozyskał, w zakresie przetwarzanych danych ma prawo do:
- dostępu do swoich danych osobowych, w tym do uzyskania kopii tych danych,
- ich sprostowania (poprawiania w przypadku gdy są niepoprawne lub niekompletne),
- usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych, tj. wstrzymania operacji na danych osobowych lub nieusuwania danych – stosownie do złożonego wniosku,
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania jej danych,
Aby skorzystać z powyższych praw, skontaktuj się z Inspektorem Ochrony Danych (dane kontaktowe powyżej). - wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezes Urzędu Ochrony Danych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, tel. 22 531 03 00 w przypadku stwierdzenia, że przetwarzanie jej danych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
- W przypadku określonym w art. 16 ustawy o dostępie do informacji publicznej podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym i jest Pani/Pan zobowiązana do ich podania. Niepodanie danych skutkuje nierozpoznaniem wniosku o udostępnienie informacji publicznej. W pozostałych przypadkach podanie danych jest dobrowolne. Jednak w sytuacji uzyskiwania informacji publicznej, w innej formie niż bezpośrednio w urzędzie, konsekwencją niepodania danych kontaktowych również będzie nierozpoznanie wniosku o udostępnienie informacji publicznej.
Zgodę na przetwarzanie danych, które zostały podane w zakresie większym, niż jest to niezbędne do uzyskania odpowiedzi na wniosek, można w każdym momencie wycofać w siedzibie Administratora lub poprzez adres email: iod@konstantynow.pl.
Materiały
Wniosek o udostępnienie informacji publicznejWniosek_o_udostępnienie_informacji_publicznej.pdf 0.15MB
- Pierwsza publikacja:
- 16.03.2023 11:57 Mariusz Kałuska
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Referat Organizacyjny
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Dostęp do informacji publicznej | 1.0 | 16.03.2023 11:57 Mariusz Kałuska |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP