Udział dzieci z Oddziału Przedszkolnego 5-latków w innowacji „Nazywam, rozpoznaję i akceptuję emocje”
W roku szkolnym 2024/2025 dzieci z grupy 5-latków biorą udział w innowacji pedagogicznej pt. "Nazywam, rozpoznaję i akceptuję emocje", która ma na celu zwiększenie świadomości dzieci na temat emocji. Innowacja jest odpowiedzią na trudności dzieci w nazywaniu, rozpoznawaniu i radzeniu sobie z emocjami. W ramach innowacji nauczyciel będzie wprowadzał dzieci w świat emocji w sposób spójny, rozpoczynając od podstawowej wiedzy związanej z właściwym rozpoznawaniem i nazywaniem emocji. Rozwinięcie zainteresowania wnętrzem, swoimi odczuciami, ich genezą oraz możliwościami radzenia sobie z napotykanymi emocjami. Stała i systematyczna nauka nazywania poszczególnych emocji, ich identyfikowania i uświadamiania sobie, że są one potrzebne i naturalne, wpłynie pozytywnie na dalszy rozwój osobowości dzieci oraz poprawi ich samoocenę. Innowacja zakłada zarówno pracę w grupie jak i indywidualną. Dzieci będą realizowały zadania
z wykorzystaniem różnorakich metod pracy (np. drama, pogadanka, dyskusja, burza mózgów, metoda projektów).
Przewidywane efekty i osiągnięcia
Dzieci:
- Zdobędą wiedzę oraz usystematyzują ją w sposób kreatywny.
- Rozwiną umiejętności społeczne i komunikacyjne.
- Nauczą się systematycznej pracy nad własnym rozwojem oraz uzmysłowią sobie jej wpływ na osiągane przez nich efekty.
- Będą miały możliwość zwiększenia swojej samooceny.
Nauczyciel:
- Poprzez realizację zadań, pozna dzieci oraz przekona się jak w sposób konstruktywny można wspomóc ich w samodzielnej pracy nad swoim rozwojem.
- Będzie mógł pogłębić nie tylko wiedzę dzieci w danym temacie, lecz również ich motywację wewnętrzną.
- Rozwinie umiejętność łączenia różnych metod pracy w celu osiągnięcia zamierzonych efektów.
Placówka:
- Promocja Placówki poprzez działania informacyjne o realizowanej innowacji.
- Poprawa wyników edukacyjnych dzieci.
- Rozwój w zakresie propagowania innowacyjnych rozwiązań w procesie uczenia się
i nauczania.
Ewaluacja
W celu uzyskania informacji zwrotnej nauczyciel przeprowadzi:
- rozmowy z dziećmi na temat realizowanych zadań
- rozmowy z rodzicami oraz analiza ich spostrzeżeń dotyczących realizowanej innowacji
- obserwację dzieci,
- rozmowy z pozostałymi nauczycielami pracującymi w grupie.