W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Udział dzieci z Oddziału Przedszkolnego 5-latków w innowacji „Nazywam, rozpoznaję i akceptuję emocje”

5-latki - innowacja pedagogiczna

W roku szkolnym 2024/2025 dzieci z grupy 5-latków biorą udział w innowacji pedagogicznej pt.  "Nazywam, rozpoznaję i akceptuję emocje", która ma na celu zwiększenie świadomości dzieci na temat emocji. Innowacja  jest odpowiedzią na trudności dzieci w nazywaniu, rozpoznawaniu i radzeniu sobie z emocjami. W ramach innowacji nauczyciel będzie wprowadzał dzieci w świat emocji w sposób spójny, rozpoczynając od podstawowej wiedzy związanej z właściwym rozpoznawaniem i nazywaniem emocji. Rozwinięcie zainteresowania wnętrzem, swoimi odczuciami, ich genezą oraz możliwościami radzenia sobie z napotykanymi emocjami. Stała i systematyczna nauka nazywania poszczególnych emocji, ich identyfikowania i uświadamiania sobie, że są one potrzebne i naturalne, wpłynie pozytywnie na dalszy rozwój osobowości dzieci oraz poprawi ich samoocenę. Innowacja zakłada zarówno pracę w grupie jak i indywidualną. Dzieci będą realizowały zadania
z wykorzystaniem różnorakich metod pracy (np. drama, pogadanka, dyskusja, burza mózgów, metoda projektów).

Przewidywane efekty i osiągnięcia

Dzieci:

  • Zdobędą wiedzę oraz usystematyzują ją w sposób kreatywny.
  • Rozwiną umiejętności społeczne i komunikacyjne.
  • Nauczą się systematycznej pracy nad własnym rozwojem oraz uzmysłowią sobie jej wpływ na osiągane przez nich efekty.
  • Będą miały możliwość zwiększenia swojej samooceny.

Nauczyciel:

  • Poprzez realizację zadań, pozna dzieci oraz przekona się jak w sposób konstruktywny można wspomóc ich w samodzielnej pracy nad swoim rozwojem.
  • Będzie mógł pogłębić nie tylko wiedzę  dzieci w danym temacie, lecz również ich motywację wewnętrzną.
  • Rozwinie umiejętność łączenia różnych metod pracy w celu osiągnięcia zamierzonych efektów.

Placówka:

  • Promocja Placówki poprzez działania informacyjne o realizowanej innowacji.
  • Poprawa wyników edukacyjnych dzieci.
  • Rozwój w zakresie propagowania innowacyjnych rozwiązań w procesie uczenia się
    i nauczania.


    Ewaluacja

W celu uzyskania informacji zwrotnej nauczyciel przeprowadzi:

  • rozmowy z dziećmi na temat realizowanych zadań
  • rozmowy z rodzicami oraz analiza ich spostrzeżeń dotyczących realizowanej innowacji
  • obserwację dzieci,
  • rozmowy z pozostałymi nauczycielami pracującymi w grupie.

 

 

 

Zdjęcia (1)