Październik w grupie 5-latków
- Jesienne prace plastyczne
W październiku dzieci z Oddziału Przedszkolnego 5-latków omawiały temat związany z jesienią. Przedszkolaki stworzyły piękne prace plastyczne: wyklejały bibułą obrazek śliwki, malowały farbą gruszki. Dzieci stworzyły „przedszkolną spiżarnię” naklejając na obrazek przedstawiający słoik wycięte z gazet owoce oraz warzywa. Przedszkolaki stworzyły również jabłuszka z denek po plastikowych butelkach oraz piękne jesienne prace: liście, wiewiórki, sowy, słoiki z przetworami.
- Realizacja innowacji pedagogicznej „Poznaję, nazywam i akceptuję emocje” 04.10.2024 r.
W piątek 04.10.2024r. dzieci rozpoczęły realizację innowacji pedagogicznej „Nazywam, rozpoznaję i akceptuję emocje”. Było to pierwsze spotkanie cyklu, podczas którego przedszkolaki zostały zapoznane z sześcioma podstawowymi emocjami, dzieci uczyły się je rozpoznawać oraz nazywać. Dzięki zabawowej formie realizacji tej innowacji dzieci miały możliwość przed wszystkim rozwijać swoją sferę społeczno- emocjonalną. Uczyły się: rozpoznawać, nazywać, wyrażać swoje emocje, odczytywać je u innych, wyzwalać negatywne emocje w sposób adekwatny do sytuacji, rozwiązywać problemy i konflikty w sposób. Na zakończenie zajęć dzieci wykonały pracę plastyczną.
- Realizacja innowacji pedagogicznej „Poznaję, nazywam i akceptuję emocje” 17.10.2024 r.
W czwartek 17.10.2024r. dzieci udział w drugim spotkaniu w ramach innowacji pedagogicznej „Nazywam, rozpoznaję i akceptuję emocje”. Przedszkolaki wzięły udział w zabawie „Układamy emocje” oraz „Emocje w sieci”. Dzieci znają sześć podstawowych emocji i krótko je opisują, potrafią pokazać je z użyciem mimiki swojej twarzy. Przedszkolaki bazując na poznanych nazwach emocji zaprojektowały nową wersję emotikon. Dzieci wiedzą, że za pomocą doboru właściwego koloru, kształtu i wielkości poszczególnych części twarzy mogą przekazać pewne treści.
- Cukiniowe Wyzwanie w ramach projektu edukacyjnego „Witaminki” 18.10.2024
W piątek 18.10.2024r. 5-latki wzięły udział w Cukiniowym Wyzwaniu w ramach realizacji projektu edukacyjnego „Witaminki”. Przedszkolaki oglądały różne cukinie: żółte, zielone, w paski, małe oraz średnie. Na początku zaprosiłyśmy dzieci do „cukiniowego tańca” przy dźwiękach piosenki „Cukinia Celestyna”. Mogliśmy bliżej poznać to zdrowe warzywo z rodziny dyniowatych poprzez porównywanie, ważenie, wąchanie i dotykanie. Obejrzeliśmy również krótki film edukacyjny o cukini. Najważniejsza była część kulinarna: dzieci spróbowały placuszków cukiniowych. Na zakończenie zajęć wykonaliśmy pracę plastyczną – dzieci wyklejały obrazek cukinii bibułą oraz malowały farbami.
- Realizacja innowacji pedagogicznej „Poznaję, nazywam i akceptuję emocje” 31.10.2024 r.
W czwartek 31.10.2024 r. odbyły się trzecie zajęcia w ramach realizacji innowacji pedagogicznej „Poznaję, nazywam i akceptuję emocje”. Jednym z zadań było „Lustereczko”. Dzieci kolejno podchodziły do lustra i prezentowały przed nim wybraną przez siebie emocję. Zwracano uwagę, aby została poprawnie nazwana. Następnie podsumowaliśmy, która z emocji była najczęściej wybierana i wspólnie zastanawialiśmy się dlaczego częściej wybierano emocje pozytywne, od tych negatywnych. Dzieci poproszone zostały aby zastanowiły się, którą z tych emocji najbardziej lubią odczuwać i czy właśnie ją zaprezentowały. Przedszkolaki zostały uświadomione, że są to tak samo cenne emocje, jak np. radość, ponieważ pomagają nam ostrzegać nasz organizm między innymi przed zagrożeniem, mobilizują nas do wysiłku i ochrony.
Szymon Powaga zajął I miejsce w kategorii 5-6 lat w Gminnym Konkursie Plastycznym „Jesienne Parasole”.
Szymon Powaga zajął również I miejsce w kategorii 5-6 lat w przedszkolnym konkursie plastycznym „Jesienny skrzat”, Kornel Więcierz zajął II miejsce.