W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.

Rekrutacja do przedszkola

REKRUTACJA NA ROK SZKOLNY 2025/2026

Zasady prowadzenia postępowania rekrutacyjnego do samorządowych przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych na rok szkolny 2025/2026 określa rozdział 6 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2024 r., poz. 737 ze zm.).

  1. Postępowanie rekrutacyjne prowadzone będzie na wniosek rodzica/prawnego opiekuna przy wykorzystaniu elektronicznego systemu rekrutacyjnego. (wniosek w wersji elektronicznej należy złożyć również w wersji papierowej do placówki pierwszego wyboru)

2. Terminy rekrutacji do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w publicznych  szkołach podstawowych:

L.p.

Czynności  postępowania rekrutacyjnego

Terminy przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego

1.

Składanie wniosków wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnianie przez kandydata warunków i kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym o przyjęcie do:

  • przedszkola,
  • oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej.

24.03.2025 r. – 07.04.2025 r.

2.

Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych.

14.04.2025 r.

3.

Potwierdzenie przez rodzica kandydata zakwalifikowanego woli przyjęcia wyrażonej we wniosku, w formie akceptacji na platformie rekrutacyjnej albo pisemnego oświadczenia.

14.04.2025 r. – 16.04.2025 r.

4.

Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych.

23.04.2025 r.

 

3. Kryteria w postępowaniu rekrutacyjnym na wolne miejsca dla dzieci realizujących wychowanie przedszkolne w placówkach prowadzonych przez Gminę Miejską Rumia:

  • na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego brane będą pod uwagę łącznie następujące kryteria ustawowe:
  1. wielodzietność rodziny kandydata;
  2. niepełnosprawność kandydata;
  3. niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata;
  4. niepełnosprawność obojga rodziców kandydata;
  5. niepełnosprawność rodzeństwa kandydata;
  6. samotne wychowywanie kandydata w rodzinie;
  7. objęcie kandydata pieczą zastępczą.

Każde z powyższych kryteriów mają wartość 60 pkt.

  • Dokumenty potwierdzające spełnianie ww. kryteriów:
  1. w odniesieniu do kryterium określonego w pkt 1 - oświadczenie o wielodzietności rodziny kandydata;
  2. w odniesieniu do kryteriów określonych w pkt 2 - 5 - orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność, orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2024 r. poz. 44);
  3. w odniesieniu do kryterium określonego w pkt 6 – prawomocny wyrok sądu rodzinnego orzekający rozwód lub separację lub akt zgonu oraz oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka oraz niewychowywaniu żadnego dziecka wspólnie z jego rodzicem;
  4. w odniesieniu do kryterium określonego w pkt 7 – dokument poświadczający objęcie dziecka pieczą zastępczą zgodnie z ustawą z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2025 r. poz. 49);
  5. Ww. dokumenty można złożyć w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii albo urzędowo poświadczonej kopii zgodnie z art. 76a § 1 Kodeksu postepowania administracyjnego odpisu lub wyciągu z dokumentu lub kopii  poświadczonej za zgodność z oryginałem przez rodzica kandydata.
  • W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego lub jeżeli po zakończeniu tego etapu publiczne przedszkole, oddział przedszkolny w publicznej szkole podstawowej nadal będzie dysponował wolnymi miejscami, na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego brane będą pod uwagę kryteria określone przez organ prowadzący:
  1. dziecko, którego rodzice/opiekunowie prawni lub rodzic/opiekun prawny samotnie wychowujący dziecko rozliczyli podatek dochodowy od osób fizycznych za miniony rok w Urzędzie Skarbowym w Wejherowie – 10 punktów,
  2. dziecko obojga rodziców lub rodzica samotnie wychowującego pracujących/pracującego zawodowo lub rodziców/rodzica studiujących/studiującego bądź uczących się/uczącego w systemie dziennym – 10 punktów,
  3. dziecko w wieku 6 lat, które jest obowiązane odbyć roczne przygotowanie przedszkolne – 20 punktów,
  4. dziecko, którego rodzeństwo w roku szkolnym, na który prowadzona jest rekrutacja, będzie kontynuowało edukację w placówce – 5 punktów,
  5. dochód na osobę w rodzinie:
  6. w przypadku dochodu w wysokości mniejszej lub równej 100% kwoty, o której mowa w art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz. U.  z 2024 r., poz. 323 ze zm.) – 1 pkt,
  7. w przypadku dochodu w wysokości przekraczającej 100% kwoty, o której mowa w lit. a, liczbę punktów oblicza się dzieląc tę kwotę przez dochód na osobę w rodzinie dziecka. Wynik ilorazu zaokrągla się do dwóch miejsc po przecinku.
  • Dokumenty potwierdzające spełnianie ww. kryteriów:
  1. w odniesieniu do kryterium określonego w pkt 1 - kopia pierwszej strony zeznania podatkowego złożonego do właściwego miejscowo Urzędu Skarbowego;
  2. w odniesieniu do kryterium określonego w pkt 2 –
  1. zaświadczenie z zakładu pracy o zatrudnieniu,
  2. w przypadku samozatrudnienia – oświadczenie o prowadzonej działalności gospodarczej,
  3. zaświadczenie z uczelni/szkoły zawierające informację o nauce w systemie dziennym;

W/w dokumenty składa każdy z rodziców lub rodzic samotnie wychowujący.

  1. w odniesieniu do kryterium określonego w pkt 4 - oświadczenie dotyczące uczęszczania rodzeństwa kandydata do placówki;
  2. w odniesieniu do kryterium określonego w pkt 5 oświadczenie o dochodzie na osobę;
  3. Wniosek dostępny będzie w sekretariatach przedszkoli/szkół oraz na ich stronach internetowych.  

 

4. Jeżeli po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego publiczne przedszkole/oddział przedszkolny w publicznej szkole podstawowej będą nadal dysponować wolnymi miejscami dyrektor przedszkola, szkoły podstawowej przeprowadzi postępowanie uzupełniające.

Terminy postępowania uzupełniającego:

L.p.

Czynności  postępowania uzupełniającego

Terminy przeprowadzenia postępowania uzupełniającego

1.

Składanie wniosków wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnianie przez kandydata warunków i kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym o przyjęcie do:

  • przedszkola,
  • oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej.

18.08.2025 r. – 21.08.2025 r.

2.

Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych.

25.08.2025 r.

3.

Potwierdzenie przez rodzica kandydata zakwalifikowanego woli przyjęcia wyrażonej we wniosku, w formie akceptacji na platformie rekrutacyjnej albo pisemnego oświadczenia

25.08.2025 r. – 27.08.2025 r.

4.

Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych.

28.08.2025 r.

W postępowaniu uzupełniającym zastosowanie ma procedura taka jak w postępowaniu

rekrutacyjnym.

Materiały

nowy wniosek o przyjęcie do przedszkola
nowy​_-​_Wniosek​_o​_przyjęcie​_do​_przedszkola.pdf 0.14MB
Oświadczenie samotne wychowywanie
Oświadcznie​_samotne​_wychowwywanie.pdf 0.09MB
Oświadczenie wielodzietność
Oświadczenie​_wielodzietność.pdf 0.08MB
Oświadczenie o dochodzie
Oświadczenie​_o​_dochodzie​_.pdf 0.04MB
Oświadczenie dotyczące rodzeństwa
Oswiadczenie​_dotyczące​_rodzeństwa.pdf 0.09MB