Poszukujemy chętnych do działania w Radzie ds. Budżetu Inicjatyw Społecznych
15.05.2024
„Budżet Inicjatyw Społecznych Powiatu Pruszkowskiego” rusza na dobre! W 2025 roku zamierzamy zrealizować pierwsze zwycięskie projekty, ale najpierw musimy przejść przez kilka etapów. Obecnie poszukujemy osób reprezentujących organizacje pozarządowe oraz mieszkańców, którzy chcieliby wziąć udział w pracach Rady ds. Budżetu Inicjatyw Społecznych.
Potrzebujemy 2 przedstawicieli organizacji pozarządowych oraz 4 mieszkańców, aby uzupełnić skład Rady ds. BIS. Serdecznie zachęcamy do zgłaszania się! Termin nadsyłania zgłoszeń mija 23 maja. Prosimy o przesyłanie ich drogą e-mailową na adres: bis@powiat.pruszkow.pl. W przypadku większej liczby zgłoszeń niż proponowana liczba dostępnych miejsc w Radzie, obecnie działający Zespół ds. BIS przeprowadzi losowanie.
Skład Rady będzie liczyć maksymalnie 11 osób, w tym:
- 3 radnych,
- 4 mieszkańców,
- 2 przedstawicieli organizacji pozarządowych,
- 2 pracowników starostwa.
Rada ds. Budżetu Inicjatyw Społecznych będzie pełnić funkcję opiniująco-doradczą, zajmując się sprawami związanymi z realizacją, oceną oraz rozwojem Budżetu Inicjatyw Społecznych.
Na Budżet Inicjatyw Społecznych w 2025 roku planuje się przeznaczyć kwotę 1 000 000 zł.
Zapraszamy do współpracy!
***
Co to jest powiatowy budżet obywatelski nazwany przez nas Budżetem Inicjatyw Społecznych Powiatu Pruszkowskiego? To demokratyczny mechanizm, w ramach którego mieszkańcy współdecydują o wydatkach publicznych w perspektywie kolejnego roku budżetowego. Dzięki niemu można realizować ciekawe i pożyteczne społecznie pomysły, które są wybierane w wyniku głosowania.
Materiały
Budżet Inicjatyw Społecznych Powiatu Pruszkowskiego - uchwałauchwała_nr_LXVI5382024_budżet_obywatelski.pdf 1.65MB