W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Zgłoszenie budowy lub przebudowy budynku mieszkalnego jednorodzinnego (PB-2a)

Zgłoszenie budowy lub przebudowy budynku mieszkalnego jednorodzinnego

Wymagane dokumenty:

1. Wniosek zgłoszenia budowy lub przebudowy budynku mieszkalnego jednorodzinnego (PB-2a),

2. Do zgłoszenia należy dołączyć:

1) oświadczenie, o którym mowa w art. 32 ust. 4 pkt 2;

3. Do zgłoszenia budowy, o której mowa w art. 29 ust. 1 pkt 1-4, należy dołączyć dokumenty, o których mowa w art. 33 ust. 2 pkt 1-4. Organ administracji architektoniczno-budowlanej po otrzymaniu zgłoszenia dokonuje jego sprawdzenia w zakresie, o którym mowa w art. 35 ust. 1.

4. Do zgłoszenia przebudowy, o której mowa w art. 29 ust. 3 pkt 1 lit. a, oraz instalowania, o którym mowa w art. 29 ust. 3 pkt 3 lit. d, należy dołączyć dokumenty, o których mowa w art. 33 ust. 2 pkt 1, 2 i 4. Organ administracji architektoniczno-budowlanej po otrzymaniu zgłoszenia dokonuje jego sprawdzenia w zakresie, o którym mowa w art. 35 ust. 1.

 

Opłaty:
Na podstawie ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2021 r., poz. 1923 t.j. z późn. zm.)

Od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa – 17 zł (nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej).

Miejsce złożenia dokumentów:
Wniosek wraz z załącznikami należy złożyć w sekretariacie Starostwa tj. pok. nr 20, natomiast po odbiór decyzji należy zgłosić się do Wydziału Architektoniczno – Budowlanego, ul. Mickiewicza 30  tel. (029) 71-70-751.

Termin załatwienia sprawy:
21 dni

Jednostka odpowiedzialna:
Wydział Architektoniczno – Budowlany Starostwa Powiatowego w Makowie Mazowieckim ul. Mickiewicza 30,
tel.: (0 29) 71-70-751

Tryb odwoławczy:
Od decyzji przysługuje stronom prawo wniesienia odwołania do Wojewody Mazowieckiego, za pośrednictwem Starosty Makowskiego w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.

Podstawa prawna:
Art. 30 ust. 2 w zw. z ust. 4d  – Prawo budowlane (Dz. U. z 2021 r., poz. 2351 z późń. zm.).

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
04.03.2021 07:54 Piotr Rzęzawa
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Jakub Wyrzykowski
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Zgłoszenie budowy lub przebudowy budynku mieszkalnego jednorodzinnego (PB-2a) 6.0 23.12.2021 10:13 Piotr Rzęzawa
Zgłoszenie budowy lub przebudowy budynku mieszkalnego jednorodzinnego 5.0 23.12.2021 10:12 Piotr Rzęzawa
Zgłoszenie budowy lub przebudowy budynku mieszkalnego jednorodzinnego 4.0 23.12.2021 10:10 Piotr Rzęzawa
Zgłoszenie budowy lub przebudowy budynku mieszkalnego jednorodzinnego 3.0 23.12.2021 10:10 Piotr Rzęzawa
Zgłoszenie budowy lub przebudowy budynku mieszkalnego jednorodzinnego 2.0 23.12.2021 10:10 Piotr Rzęzawa
Wydanie zaświadczenia potwierdzającego wielkość procentowego udziału w infrastrukturze towarzyszącej budownictwu mieszkaniowemu 1.0 04.03.2021 07:54 Piotr Rzęzawa

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}