Wydział Organizacji i Nadzoru
Wydział Organizacji i Nadzoru nadzoruje bezpośrednio Starosta.
Do zakresu działania Wydziału Organizacji i Nadzoru należy prowadzenie spraw z zakresu organizacji i funkcjonowania Starostwa, obsługi rady powiatu, komisji rady i zarządu powiatu, prowadzenie kontroli wewnętrznej wydziałów i samodzielnych stanowisk pracy i jednostek organizacyjnych Powiatu Makowskiego, obsługi kancelaryjnej i prawnej, informatyzacji, a w szczególności:
1) w zakresie organizacji:
a) opracowywanie projektów: regulaminu organizacyjnego i innych regulaminów z zakresu właściwości wydziału oraz kontrola ich realizacji,
b) opracowywanie projektów uchwał kierowanych pod obrady rady i zarządu oraz zarządzeń Starosty z zakresu działania wydziału,
c) inicjowanie działań usprawniających formy i metody pracy Starostwa,
d) prowadzenie kontroli wewnętrznej w wydziałach i jednostkach organizacyjnych w zakresie terminowości załatwiania spraw, w tym rozpatrywania skarg i wniosków,
e) prowadzenie ewidencji i zbioru wydawanych upoważnień i pełnomocnictw,
f) koordynowanie prac w zakresie przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania petycji,
g) prowadzenie ewidencji petycji,
h) opracowywanie we współpracy z merytorycznym wydziałem projektów odpowiedzi na petycje,
i) sporządzanie i publikacja na stronie biuletynu informacji publicznej zbiorczej informacji o petycjach rozpatrzonych w roku poprzednim,
j) prowadzenie zbiorczej ewidencji zawartych porozumień,
k) wykonywanie zadań związanych z wyborami do organów samorządu terytorialnego,
l) opracowywanie planu działalności Starostwa oraz nadzorowanie jego realizacji,
m) prowadzenie zbioru obowiązujących aktów prawnych,
n) przekazywanie materiałów do opublikowania w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego,
o) realizacja zadań obronnych, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego z zakresu właściwości wydziału,
p) wykonywanie zadań związanych z ustanowieniem odznaki „Zasłużony dla powiatu makowskiego”,
q) przekazywanie do Redakcji Dziennika Urzędowego Województwa Mazowieckiego porozumień i innych dokumentów podlegających publikacji,
r) prowadzenie rejestru wniosków o udzielenie informacji w trybie dostępu do informacji publicznej,
s) kontrola dyscypliny pracy w starostwie,
t) przygotowywanie projektów upoważnień pracowników Starostwa i kierowników jednostek organizacyjnych powiatu do załatwiania spraw w imieniu Starosty,
u) prowadzenie zbiorczej ewidencji i pełnej dokumentacji skarg i wniosków obywateli, przekazywanie wydziałom do załatwienia wg właściwości oraz nadzorowanie ich rozpatrywania,
w) organizowanie przyjęć interesantów oraz osób zgłaszających się w sprawach skarg i wniosków do Starosty, Wicestarosty i Sekretarza - prowadzenie ewidencji przyjęć,
x) opracowanie i publikacji na stronie BIP Starostwa zbiorczej informacji o petycjach rozpatrzonych w roku poprzednim.
2) w zakresie obsługi rady, zarządu i komisji rady:
a) przyjmowanie i przekazywanie członkom zarządu materiałów będących przedmiotem posiedzeń zarządu,
b) zawiadamianie członków zarządu, przewodniczącego, wiceprzewodniczących rady o terminach posiedzeń zarządu,
c) protokołowanie i prowadzenie zbioru protokołów i dokumentacji będącej przedmiotem obrad rady, posiedzeń komisji i zarządu,
d) opracowywanie projektu planu pracy zarządu oraz sprawowanie nadzoru nad realizacją zadań wynikających z planu pracy,
e) prowadzenie rejestrów i zbiorów:
- uchwał rady i zarządu,
- interpelacji i wniosków radnych,
- wniosków komisji rady,
f) czuwanie nad zabezpieczeniem praw radnych:
- w sprawach wynikających z ochrony stosunku pracy,
- związanych z wypłatą diet (przekazywaniem materiałów niezbędnych do ich naliczenia i sporządzenia listy),
g) prowadzenie zbiorów przepisów prawa miejscowego i udostępnianie
ich do publicznego wglądu,
h) przekazywanie uchwał do opublikowania w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego,
i) udzielanie pomocy radnym w wypełnianiu obowiązków radnego,
j) przekazywanie organom nadzoru uchwał rady powiatu,
k) prowadzenie spraw dotyczących oświadczeń majątkowych i informacji składanych Przewodniczącemu Rady Powiatu,
l) zapewnianie powielania materiałów dla radnych, członków zarządu i pracowników Starostwa,
m) wykonywanie zadań z zakresu działalności lobbingowej, w tym:
- prowadzenie ewidencji wystąpień,
- prowadzenie dokumentacji z zakresu rozpatrywania wystąpień lobbingowych,
- opracowywanie rocznych informacji o działaniach podejmowanych wobec Starostwa przez podmioty wykonujące zawodową działalność lobbingową.
Szczegółowa struktura Wydziału Organizacji i Nadzoru „ON”:
a) Dyrektor - Sekretarz,
b) wieloosobowe stanowisko pracy ds. obsługi rady, komisji i Zarządu Powiatu „ON-R”
c) wieloosobowe stanowisko pracy ds. organizacyjnych,
d) wieloosobowe stanowisko pracy ds. kontroli wewnętrznej i zarządczej.
e) Referat ds. Obsługi Kancelaryjnej
f) Zespół Prawny
- Pierwsza publikacja:
- 18.03.2025 13:47 Mateusz Kozłowski
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Mateusz Kozłowski
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Wydział Organizacji i Nadzoru | 1.0 | 18.03.2025 13:47 Mateusz Kozłowski |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP