W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Wydział Organizacji i Nadzoru

Wydział Organizacji i Nadzoru nadzoruje bezpośrednio Starosta.

Do zakresu działania Wydziału Organizacji i Nadzoru należy prowadzenie spraw z zakresu organizacji i funkcjonowania Starostwa, obsługi rady powiatu, komisji rady i zarządu powiatu, prowadzenie kontroli wewnętrznej wydziałów i samodzielnych stanowisk pracy i jednostek organizacyjnych Powiatu Makowskiego, obsługi kancelaryjnej i prawnej, informatyzacji, a w szczególności:

1) w zakresie organizacji:

a)    opracowywanie projektów: regulaminu organizacyjnego i  innych regulaminów z zakresu właściwości wydziału oraz kontrola ich realizacji,
b)    opracowywanie projektów uchwał kierowanych pod obrady rady i zarządu oraz zarządzeń Starosty z zakresu działania wydziału,
c)    inicjowanie działań usprawniających formy i metody pracy Starostwa,
d)    prowadzenie kontroli wewnętrznej w wydziałach i jednostkach organizacyjnych w zakresie terminowości załatwiania spraw, w tym rozpatrywania skarg i wniosków,
e)    prowadzenie ewidencji i zbioru wydawanych upoważnień i pełnomocnictw,
f)    koordynowanie prac w zakresie przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania petycji,
g)    prowadzenie ewidencji petycji,
h)    opracowywanie we współpracy z merytorycznym wydziałem projektów odpowiedzi na petycje,
i)    sporządzanie i publikacja na stronie biuletynu informacji publicznej zbiorczej informacji o petycjach rozpatrzonych w roku poprzednim,
j)    prowadzenie zbiorczej ewidencji zawartych porozumień,
k)    wykonywanie zadań związanych z wyborami do organów samorządu terytorialnego,
l)    opracowywanie planu działalności Starostwa oraz nadzorowanie jego realizacji,
m)    prowadzenie zbioru obowiązujących aktów prawnych,
n)    przekazywanie materiałów do opublikowania w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego,
o)    realizacja zadań obronnych, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego z zakresu właściwości wydziału,
p)    wykonywanie zadań związanych z ustanowieniem odznaki „Zasłużony dla powiatu makowskiego”,
q)    przekazywanie do  Redakcji Dziennika Urzędowego Województwa Mazowieckiego porozumień i innych dokumentów podlegających  publikacji,
r)    prowadzenie rejestru wniosków o udzielenie informacji w trybie dostępu do informacji publicznej,
s)    kontrola dyscypliny pracy w starostwie,
t)    przygotowywanie projektów upoważnień pracowników Starostwa i kierowników jednostek organizacyjnych powiatu do załatwiania spraw w imieniu Starosty,
u)    prowadzenie zbiorczej ewidencji i pełnej dokumentacji skarg i wniosków obywateli, przekazywanie wydziałom do załatwienia wg właściwości oraz nadzorowanie ich rozpatrywania,
w)    organizowanie przyjęć interesantów oraz osób zgłaszających się w sprawach skarg i wniosków do Starosty, Wicestarosty i Sekretarza - prowadzenie ewidencji przyjęć,
x)    opracowanie i publikacji na stronie BIP Starostwa zbiorczej informacji o petycjach rozpatrzonych w roku poprzednim.

2) w zakresie obsługi rady, zarządu i komisji rady:

a)    przyjmowanie i przekazywanie członkom zarządu materiałów będących przedmiotem posiedzeń zarządu,
b)    zawiadamianie członków zarządu, przewodniczącego, wiceprzewodniczących rady o terminach posiedzeń zarządu,
c)    protokołowanie i prowadzenie zbioru protokołów i dokumentacji będącej przedmiotem obrad rady, posiedzeń komisji i zarządu,
d)    opracowywanie projektu planu pracy zarządu oraz sprawowanie nadzoru nad realizacją zadań wynikających z planu pracy,
e)    prowadzenie rejestrów i zbiorów:
-    uchwał rady i zarządu,
- interpelacji i wniosków radnych,
- wniosków komisji rady,
f)  czuwanie nad zabezpieczeniem praw radnych:
- w sprawach wynikających z ochrony stosunku pracy,
-    związanych z wypłatą diet (przekazywaniem materiałów niezbędnych do ich naliczenia i sporządzenia listy),
g)    prowadzenie zbiorów przepisów prawa miejscowego i udostępnianie
ich do publicznego wglądu,
h)    przekazywanie uchwał do opublikowania w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego,
i)    udzielanie pomocy radnym w wypełnianiu obowiązków radnego,
j)    przekazywanie organom nadzoru uchwał rady powiatu,
k)    prowadzenie spraw dotyczących oświadczeń majątkowych i informacji składanych Przewodniczącemu Rady Powiatu,
l)    zapewnianie powielania materiałów dla radnych, członków zarządu i pracowników Starostwa,
m)    wykonywanie zadań z zakresu działalności lobbingowej, w tym:
- prowadzenie ewidencji wystąpień,
- prowadzenie dokumentacji z zakresu rozpatrywania wystąpień lobbingowych,
- opracowywanie rocznych informacji o działaniach podejmowanych wobec Starostwa przez podmioty wykonujące zawodową działalność lobbingową.

Szczegółowa struktura Wydziału Organizacji i Nadzoru „ON”:

a)     Dyrektor - Sekretarz,
b)     wieloosobowe stanowisko pracy ds. obsługi rady, komisji i  Zarządu Powiatu „ON-R”
c)     wieloosobowe stanowisko pracy ds. organizacyjnych,
d)     wieloosobowe stanowisko pracy ds. kontroli wewnętrznej i zarządczej.

e)    Referat ds. Obsługi Kancelaryjnej

f)    Zespół Prawny

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
18.03.2025 13:47 Mateusz Kozłowski
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Mateusz Kozłowski
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Wydział Organizacji i Nadzoru 1.0 18.03.2025 13:47 Mateusz Kozłowski

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}