Wydział Inwestycji, Rozwoju i Zamówień Publicznych
Wydział Inwestycji, Rozwoju i Zamówień Publicznych nadzoruje bezpośrednio Starosta.
Do zakresu działania Wydziału Inwestycji, Rozwoju i Zamówień Publicznych należy prowadzenie spraw z zakresu przygotowania i realizacji inwestycji powiatowych, pozyskiwania środków finansowych ze źródeł zewnętrznych, przygotowania i przeprowadzenia postępowań o udzielenie zamówień publicznych, a w szczególności:
1) w zakresie inwestycji, i pozyskania środków zewnętrznych:
a) ustalanie potrzeb oraz opracowywanie projektów planów inwestycyjnych powiatu i jednostek organizacyjnych na dany rok budżetowy,
b) prowadzenie baz danych o projektach realizowanych przez powiat i jednostki organizacyjne powiatu,
c) monitorowanie możliwości pozyskania i wykorzystania środków z funduszy unijnych
i krajowych,
d) współpraca z komórkami organizacyjnymi starostwa powiatowego oraz jednostkami organizacyjnymi powiatu w zakresie wspólnego, rzetelnego i efektywnego wykorzystania dostępnych zewnętrznych źródeł finansowania,
e) współpraca z biurami projektów w zakresie planowanych do realizacji oraz realizowanych inwestycji powiatowych,
f) przygotowywanie dokumentacji aplikacyjnej o dofinansowanie zadań planowanych do realizacji przez powiat ze środków zewnętrznych,
g) prowadzenie rozliczeń zadań realizowanych przez powiat ze środków własnych oraz środków zewnętrznych zgodnie z obowiązującymi przepisami,
h) wypełnianie obowiązków sprawozdawczych i informacyjnych oraz obowiązków wynikających z trwałości realizowanych przez powiat projektów,
i) koordynacja prac przygotowujących inwestycje i remonty w powiecie,
j) czuwanie nad prawidłowym przebiegiem inwestycji i remontów pod względem ich zgodności ze złożonymi wnioskami o dofinasowanie i zawartymi umowami,
k) współpraca z samorządami oraz innymi podmiotami zewnętrznymi w zakresie integracji działań mających na celu pozyskiwanie środków zewnętrznych na rzecz rozwoju lokalnego,
l) współpraca z wydziałami odpowiedzialnymi za opracowanie dokumentów planistycznych i strategicznych powiatu w zakresie ich przygotowania, aktualizacji i realizacji,
m) współpraca z Samorządem Województwa Mazowieckiego przy opiniowaniu i opracowywaniu dokumentów planistycznych dotyczących rozwoju Mazowsza.
2) w zakresie rozwoju:
a) prowadzenie prac nad tworzeniem strategii i programów rozwoju gospodarczego Powiatu, współpraca z innymi powiatami w tworzeniu i realizacji programów regionalnych,
b) monitoring realizacji przyjętych strategii rozwoju powiatu oraz innych programów operacyjnych, przy współdziałaniu z innymi komórkami Starostwa,
c) analiza tendencji rozwojowych oraz monitorowanie procesów gospodarczych na terenie Powiatu Makowskiego,
d) inicjowanie działań sprzyjających rozwojowi przedsiębiorczości,
e) opracowywanie i realizacja programów współpracy w zakresie rozwoju Powiatu z organizacjami pozarządowymi.
3) w zakresie zamówień publicznych:
a) przygotowanie i prowadzenie postępowań przetargowych zgodnie z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych dla Starostwa Powiatowego i jednostek organizacyjnych powiatu makowskiego w tym:
- ocena wniosków o wszczęcie postępowania w zakresie zgodności z wymogami ustawy Pzp,
- przygotowywanie SWZ wraz z załącznikami na podstawie opisu przedmiotu zamówienia przygotowanego przez dyrektorów lub pracowników merytorycznych wydziałów Starostwa Powiatowego oraz dyrektorów i kierowników jednostek organizacyjnych powiatu,
- przygotowywanie projektów umów dotyczących zamówień publicznych i uzyskiwanie akceptacji radcy prawnego,
- prowadzenie postępowań przetargowych na platformie powiatmakowskiezamawiający.pl oraz na stronie www.ezamwoienia.gov.pl przy współpracy z komórkami organizacyjnymi Starostwa Powiatowego oraz dyrektorami i kierownikami jednostek organizacyjnych powiatu,
- przygotowywanie przy współudziale dyrektorów lub pracowników merytorycznych wydziałów Starostwa Powiatowego oraz dyrektorów i kierowników jednostek organizacyjnych powiatu odpowiedzi na zapytania do SWZ,
- sporządzenie wymaganej przepisami dokumentacji przetargowej po otwarciu ofert, w tym prowadzenie korespondencji z wykonawcami,
- prowadzenie czynności związanych z zawarciem umowy z wybranym wykonawcą,
- weryfikacja prawidłowości i kompletności dokumentacji sporządzanej w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego,
- sporządzanie planu postępowań o udzielenie zamówienia publicznego na dany rok budżetowy dla powiatu makowskiego,
- współpraca z jednostkami organizacyjnymi powiatu przy sporządzaniu planu postępowań o udzielenie zamówienia publicznego na dany rok budżetowy,
- sporządzanie corocznych sprawozdań wymaganych przepisami ustawy Pzp, kierowanych do Prezesa UZP dla powiatu makowskiego,
- współpraca z jednostkami organizacyjnymi powiatu przy sporządzaniu corocznych sprawozdań wymaganych przepisami ustawy Pzp, kierowanych do Prezesa UZP,
- sporządzanie i przygotowywanie projektów aktów prawnych Starosty dotyczących zamówień publicznych,
- wykonywanie innych zadań wynikających z ustawy prawo zamówień publicznych,
b) przygotowanie i prowadzenie zamówień publicznych, których wartość jest niższa od wyrażonej w złotych równowartości kwoty 130 000,00, w tym:
- weryfikacja wniosków o wszczęcie postępowania,
- przygotowywanie zaproszenia do składania ofert wraz z załącznikami na podstawie wniosków komórek organizacyjnych lub dyrektorów jednostek organizacyjnych Powiatu Makowskiego,
- przygotowywanie przy współudziale dyrektorów/kierownika samodzielnego referatu lub pracowników merytorycznych wydziałów Starostwa Powiatowego odpowiedzi na zapytania wykonawców,
- weryfikacja ofert pod względem poprawności i zgodności z wymaganiami zamawiającego,
- sporządzanie zestawienia porównania i oceny ofert wraz z uzasadnieniem wyboru wykonawcy zamówienia,
- prowadzenie czynności związanych z zawarciem umowy z wybranym wykonawcą,
- prowadzenie rejestru zamówień publicznych których wartość jest niższa od wyrażonej w złotych równowartości kwoty 130 000,00,
c) prowadzenie rejestru zamówień publicznych,
d) wprowadzanie na platformę PUESC informacji dotyczących dostawy oleju opałowego do Starostwa Powiatowego i jednostek organizacyjnych Powiatu,
e) prowadzenie zbiorczej ewidencji zawartych umów.
Szczegółowa struktura Wydziału Inwestycji, Rozwoju i Zamówień Publicznych „IRZP”:
a) Dyrektor,
b) Zastępca Dyrektora ds. inwestycji budowlanych i remontów,
c) Zastępca Dyrektora ds. inwestycji drogowych,
d) wieloosobowe stanowisko pracy ds. zamówień publicznych,
e) wieloosobowe stanowisko pracy ds. inwestycji, rozwoju i pozyskiwania środków zewnętrznych.
- Pierwsza publikacja:
- 18.03.2025 13:46 Mateusz Kozłowski
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Mateusz Kozłowski
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Wydział Inwestycji, Rozwoju i Zamówień Publicznych | 1.0 | 18.03.2025 13:46 Mateusz Kozłowski |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP