W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Wydział Inwestycji, Rozwoju i Zamówień Publicznych

Wydział Inwestycji, Rozwoju i Zamówień Publicznych nadzoruje bezpośrednio Starosta.

Do zakresu działania Wydziału Inwestycji, Rozwoju i Zamówień Publicznych należy prowadzenie spraw z zakresu przygotowania i realizacji inwestycji powiatowych, pozyskiwania środków finansowych ze źródeł zewnętrznych, przygotowania i przeprowadzenia postępowań o udzielenie zamówień publicznych, a w szczególności:

1)    w zakresie inwestycji, i pozyskania środków zewnętrznych:

a)    ustalanie potrzeb oraz opracowywanie projektów planów inwestycyjnych powiatu i jednostek organizacyjnych na dany rok budżetowy,
b)    prowadzenie baz danych o projektach realizowanych przez powiat i jednostki organizacyjne powiatu,
c)    monitorowanie możliwości pozyskania i wykorzystania środków z funduszy unijnych
i krajowych,
d)    współpraca z komórkami organizacyjnymi starostwa powiatowego oraz jednostkami organizacyjnymi powiatu w zakresie wspólnego, rzetelnego i efektywnego wykorzystania dostępnych zewnętrznych źródeł finansowania,
e)    współpraca z biurami projektów w zakresie planowanych do realizacji oraz realizowanych inwestycji powiatowych,
f)    przygotowywanie dokumentacji aplikacyjnej o dofinansowanie zadań planowanych do realizacji przez powiat ze środków zewnętrznych,
g)    prowadzenie rozliczeń zadań realizowanych przez powiat ze środków własnych oraz środków zewnętrznych zgodnie z obowiązującymi przepisami,
h)    wypełnianie obowiązków sprawozdawczych i informacyjnych oraz obowiązków wynikających z trwałości realizowanych przez powiat projektów,
i)    koordynacja prac przygotowujących inwestycje i remonty w powiecie,
j)    czuwanie nad prawidłowym przebiegiem inwestycji i remontów pod względem ich zgodności ze złożonymi wnioskami o dofinasowanie i zawartymi umowami,
k)    współpraca z samorządami oraz innymi podmiotami zewnętrznymi w zakresie integracji działań mających na celu pozyskiwanie środków zewnętrznych na rzecz rozwoju lokalnego,
l)    współpraca z wydziałami odpowiedzialnymi za opracowanie dokumentów planistycznych i strategicznych powiatu w zakresie ich przygotowania, aktualizacji i realizacji,
m)     współpraca z Samorządem Województwa Mazowieckiego przy opiniowaniu i opracowywaniu dokumentów planistycznych dotyczących rozwoju Mazowsza.

2)    w zakresie rozwoju:

a)    prowadzenie prac nad tworzeniem strategii i programów rozwoju gospodarczego Powiatu, współpraca z innymi powiatami w tworzeniu i realizacji programów regionalnych,
b)    monitoring realizacji przyjętych strategii rozwoju powiatu oraz innych programów operacyjnych, przy współdziałaniu z innymi komórkami Starostwa,
c)    analiza tendencji rozwojowych oraz monitorowanie procesów gospodarczych na terenie Powiatu Makowskiego,
d)    inicjowanie działań sprzyjających rozwojowi przedsiębiorczości,
e)    opracowywanie i realizacja programów współpracy w zakresie rozwoju Powiatu z organizacjami pozarządowymi.

3)    w zakresie zamówień publicznych:

a)    przygotowanie i prowadzenie postępowań przetargowych zgodnie z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych dla Starostwa Powiatowego i jednostek organizacyjnych powiatu makowskiego w tym:
-    ocena wniosków o wszczęcie postępowania w zakresie zgodności z wymogami ustawy Pzp,
-    przygotowywanie SWZ wraz z załącznikami na podstawie opisu przedmiotu zamówienia przygotowanego przez dyrektorów lub pracowników merytorycznych wydziałów Starostwa Powiatowego oraz dyrektorów i kierowników jednostek organizacyjnych powiatu,
-    przygotowywanie projektów umów dotyczących zamówień publicznych i uzyskiwanie akceptacji radcy prawnego,
-    prowadzenie postępowań przetargowych na platformie powiatmakowskiezamawiający.pl oraz na stronie www.ezamwoienia.gov.pl przy współpracy z komórkami organizacyjnymi Starostwa Powiatowego oraz dyrektorami i kierownikami jednostek organizacyjnych powiatu,
-    przygotowywanie przy współudziale dyrektorów lub pracowników merytorycznych wydziałów Starostwa Powiatowego oraz dyrektorów i kierowników jednostek organizacyjnych powiatu odpowiedzi na zapytania do SWZ,
-    sporządzenie wymaganej przepisami dokumentacji przetargowej po otwarciu ofert, w tym prowadzenie korespondencji z wykonawcami,
-    prowadzenie czynności związanych z zawarciem umowy z wybranym wykonawcą,
-    weryfikacja prawidłowości i kompletności dokumentacji sporządzanej w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego,
-    sporządzanie planu postępowań o udzielenie zamówienia publicznego na dany rok budżetowy dla powiatu makowskiego,
-    współpraca z jednostkami organizacyjnymi powiatu przy sporządzaniu planu postępowań o udzielenie zamówienia publicznego na dany rok budżetowy,
-    sporządzanie corocznych sprawozdań wymaganych przepisami ustawy Pzp, kierowanych do Prezesa UZP dla powiatu makowskiego,
-    współpraca z jednostkami organizacyjnymi powiatu przy sporządzaniu corocznych sprawozdań wymaganych przepisami ustawy Pzp, kierowanych do Prezesa UZP,
-    sporządzanie i przygotowywanie projektów aktów prawnych Starosty dotyczących zamówień publicznych,
-    wykonywanie innych zadań wynikających z ustawy prawo zamówień publicznych,
b)    przygotowanie i prowadzenie zamówień publicznych, których wartość jest niższa od wyrażonej w złotych równowartości kwoty 130 000,00, w tym:
-    weryfikacja wniosków o wszczęcie postępowania,
-    przygotowywanie zaproszenia do składania ofert wraz z załącznikami na podstawie wniosków komórek organizacyjnych lub dyrektorów jednostek organizacyjnych Powiatu Makowskiego,
-    przygotowywanie przy współudziale dyrektorów/kierownika samodzielnego referatu lub pracowników merytorycznych wydziałów Starostwa Powiatowego odpowiedzi na zapytania wykonawców,
-    weryfikacja ofert pod względem poprawności i zgodności z wymaganiami zamawiającego,
-    sporządzanie zestawienia porównania i oceny ofert wraz z uzasadnieniem wyboru wykonawcy zamówienia,
-    prowadzenie czynności związanych z zawarciem umowy z wybranym wykonawcą,
-    prowadzenie rejestru zamówień publicznych których wartość jest niższa od wyrażonej w złotych równowartości kwoty 130 000,00,
c)    prowadzenie rejestru zamówień publicznych,
d)    wprowadzanie na platformę PUESC informacji dotyczących dostawy oleju opałowego do Starostwa Powiatowego i jednostek organizacyjnych Powiatu,
e)    prowadzenie zbiorczej ewidencji zawartych umów.

Szczegółowa struktura Wydziału Inwestycji, Rozwoju i Zamówień Publicznych „IRZP”:

a)     Dyrektor,
b)     Zastępca Dyrektora ds. inwestycji budowlanych i remontów,
c)     Zastępca Dyrektora ds. inwestycji drogowych,
d)     wieloosobowe stanowisko pracy ds. zamówień publicznych,
e)     wieloosobowe stanowisko pracy ds. inwestycji, rozwoju i pozyskiwania środków zewnętrznych.

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
18.03.2025 13:46 Mateusz Kozłowski
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Mateusz Kozłowski
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Wydział Inwestycji, Rozwoju i Zamówień Publicznych 1.0 18.03.2025 13:46 Mateusz Kozłowski

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}