W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Pozwolenia na rozbiórkę (PB-3)

Pozwolenie na rozbiórkę


Wymagane dokumenty:
1. Wniosek o pozwolenie na rozbiórkę (PB-3),

2. Do wniosku o pozwolenie na rozbiórkę dołącza się:

1) zgodę właściciela obiektu budowlanego lub jej kopię;

2) szkic usytuowania obiektu budowlanego;

3) opis zakresu i sposobu prowadzenia robót rozbiórkowych;

4) opis sposobu zapewnienia bezpieczeństwa ludzi i mienia;

5) pozwolenia, uzgodnienia, opinie i inne dokumenty, których obowiązek dołączenia wynika z przepisów odrębnych ustaw, lub kopie tych pozwoleń, uzgodnień, opinii i innych dokumentów - nie dotyczy to uzgodnień i opinii uzyskiwanych w ramach oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko albo oceny oddziaływania przedsięwzięcia na obszar Natura 2000;

6) projekt rozbiórki lub jego kopię - w zależności od potrzeb.

3. Wniosek o pozwolenie na rozbiórkę składa się w:

1) postaci papierowej albo

2) formie dokumentu elektronicznego za pośrednictwem adresu elektronicznego, o którym mowa w ust. 6.

Opłaty:
Na podstawie ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2021 r., poz. 1923 t.j. z późn. zm.)

Od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa – 17 zł (nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej).

Rozbiórka - 36 zł (za każdy obiekt inny niż mieszkalny)

Wpłaty z tytułu opłaty skarbowej  prosimy przekazywać na następujące konto Banku Spółdzielczego w Krasnosielcu.

Konto Urzędu Miasta Makowa Mazowieckiego

31 8917 0001 0012 5585 2000 0010

Miejsce złożenia dokumentów:
Wniosek wraz z załącznikami należy złożyć w sekretariacie Starostwa tj. pok. nr 20, natomiast po odbiór decyzji należy zgłosić się do Wydziału Architektoniczno – Budowlanego, ul. Mickiewicza 30  tel. (029) 71-70-751.

Termin załatwienia sprawy:
Nie dłużej niż miesiąc. Termin może się wydłużyć do 2 miesięcy.

Jednostka odpowiedzialna:
Wydział Architektoniczno – Budowlany Starostwa Powiatowego w Makowie Mazowieckim ul. Mickiewicza 30,
tel.: (0 29) 71-70-751

Tryb odwoławczy:
Od decyzji przysługuje stronom prawo wniesienia odwołania do Wojewody Mazowieckiego, za pośrednictwem Starosty Makowskiego w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.

Podstawa prawna:
Art. 30b ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz. U. z 2021 r., poz. 2351 z późń. zm.).

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
04.03.2021 08:06 Piotr Rzęzawa
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Jakub Wyrzykowski
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Pozwolenia na rozbiórkę (PB-3) 3.0 23.12.2021 09:56 Piotr Rzęzawa
Pozwolenia na rozbiórkę (PB-3) 2.0 23.12.2021 09:44 Piotr Rzęzawa
Pozwolenie na zmianę sposobu użytkowania obiektu budowlanego 1.0 04.03.2021 08:06 Piotr Rzęzawa

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}