Jak złożyć wniosek przez ePUAP?
Wniosek elektroniczny o dodatek dla gospodarstw domowych można wysłać w ePUAP jako załącznik w formacie WORD albo PDF w trybie "Pismo ogólne do podmiotu publicznego".
Jak złożyć elektronicznie wniosek o dodatek dla gospodarstw domowych w ePAUP?
Niezbędne jest zalogowanie się do portalu ePUAP. Następnie wybierz z katalogu spraw: „Pismo ogólne do podmiotu publicznego”. I wyślij w tym trybie do Ośrodka Pomocy Społecznej Gminay Kłodzko list elektroniczny. Wniosek online o dodatek dla gospodarstw domowych, to załącznik do listu podpisanego np. profilem zaufanym. Wniosek elektroniczny o dodatek dla gospodarstw domowych trzeba więc przygotować samodzielnie na komputerze poza ePUAP. A potem dołączyć do pisma ogólnego.
Pismo podpisujemy podpisem elektronicznym w postaci:
- profilu zaufanego ePUAP albo
- kwalifikowanego podpisu elektronicznego albo
- podpisu osobistego - zaawansowany podpis elektroniczny w rozumieniu art. 3 pkt 11 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 910/2014 z dnia 23 lipca 2014 r. w sprawie identyfikacji elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do transakcji elektronicznych na rynku wewnętrznym oraz uchylającego dyrektywę 1999/93/WE, weryfikowany za pomocą certyfikatu podpisu osobistego; (art.2 ust.1 pkt 9 ustawy o dowodach osobistych z dnia 6 sierpnia 2010 r. - t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 671)
Gdzie znaleźć w ePUAP „Pismo ogólne do podmiotu publicznego”
Szukaj opcji: "Inne sprawy urzędowe/ korespondencja z urzędem/pismo ogólne do podmiotu publicznego."
Adres skrytki ePUAP
Wnioski prosimy składać na adres skrzynki ePUAP Ośrodka Pomocy Społecznej Gminy Kłodzko:
/OPSGminaKlodzko/SkrytkaESP
Wniosek o dodatek dla gospodarstw domowych jako załącznik do pisma elektronicznego
Wniosek o dodatek węglowy przesyłany przez ePUAP, stanowi załącznik do pisma ogólnego, które to ono jest podpisywane elektronicznie, profilem zaufanym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem osobistym.
Skuteczne złożenie wniosku o dodatek węglowy wymaga:
- podpisania pliku wniosku o dodatek węglowy kwalifikowanym podpisem elektronicznym, profilem zaufanym lub podpisem osobistym albo
- załączenia nie podpisanego elektronicznie wniosku o dodatek węglowy, wówczas konieczne będzie odręczne podpisanie wniosku w Ośrodku Pomocy Społecznej.
W przypadku złożenia wniosku o wypłatę dodatku węglowego za pomocą środków komunikacji elektronicznej wniosek ten opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym albo podpisem osobistym. (art.2 ust.14 ustawy o dodatku węglowym z dnia 5 sierpnia 2022 r. - Dz.U. z 2022 r. poz. 1692)
Orzeczenie NSA
Uchwała NSA z 6 grudnia 2021 r. (sygn. akt I FPS 2/21):
Zgodnie z art. 57 § 1 w zw. z art. 46 § 1 pkt 4 oraz art. 12b § 1 i art. 46 § 2a i 2b ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. z 2019 r. poz. 2325, ze zm.), skargę stanowiącą załącznik do formularza pisma ogólnego, podpisanego podpisem zaufanym, przesłanego przez platformę ePUAP, należy uznać za podpisaną jedynie wówczas, gdy została ona odrębnie podpisana podpisem kwalifikowanym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.