Deklaracja dostępności
Deklaracja
Ośrodek Pomocy Społecznej Gminy Kłodzko zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej http://samorzad.gov.pl/ops-gminy-klodzko/
- Data publikacji strony internetowej: 2021-06-28
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-06-28
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
- część plików nie jest dostępnych cyfrowo,
- brak opisów alternatywnych i tytułów dla części zdjęć i grafik,
- dokumenty PDF nie są w całości poprawnie odczytywane przez programy dla osób niewidzących (np. nieprawidłowo przygotowane tabele, wykresy, obrazki, brak sekcji nawigacyjnych, tytułu itp.),
Wyłączenia
- część plików PDF, DOC, DOCX została opublikowana przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia: 2021-06-28
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2021-06-28
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Testy stron https://try.powermapper.com/
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Aleksandra Kulawik.
- E-mail: aleksandra.kulawik@ops.gmina.klodzko.pl
- Telefon: 74 30-67-200
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Urząd Gminy Kłodzko
- Adres: 57-300 Kłodzko,
ul. Stefana Okrzei 8 - E-mail: ug@gmina.klodzko.pl
- Telefon: 74 647 41 00
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Dostosowanie wejścia do budynku: podjazd dla wózków od strony Urzędu Gminy Kłodzko znajduje się winda, która pozwala na wjazd na I piętro budynku i następnie przez pomieszczenia Urzędu Gminy na dotarcie od Ośrodka Pomocy Społecznej.
Dostosowanie korytarzy: dla osób na wózkach dostępny jest korytarz główny na I piętrze budynku Ośrodka.
Dostosowanie toalet dla osób niepełnosprawnych: TAK, parter budynku przy wejściu do strony Urzedu Gminy Kłodzko.
W budynku brak oznaczeń w alfabecie brajla i oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabo widzących.
Wyznaczone miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych znajduje się obok wejścia głównego do budynku Urzędu Gminy Kłodzko