Sekretarz Miasta
Do zadań Sekretarza należy zapewnienie sprawnego funkcjonowania Urzędu, a w szczególności:
- opracowywanie projektów zmian Regulaminu,
- nadzór nad organizacją pracy w Urzędzie oraz prowadzenie spraw związanych z doskonaleniem kadr,
- koordynacja kontroli zarządczej w Urzędzie,
- organizowanie prac związanych z dokonywaniem okresowych ocen pracy pracowników,
- organizacja prac związanych ze służbą przygotowawczą pracowników zatrudnionych na stanowiskach urzędniczych,
- współpraca z Przewodniczącym Rady Miasta przy przygotowaniu sesji Rady oraz komisjami Rady, a w szczególności:
- nadzór nad właściwym przygotowaniem materiałów dla radnych,
- nadzór nad przygotowaniem projektów uchwał,
- nadzór nad przygotowaniem odpowiedzi na wnioski komisji Rady,
- nadzór nad przygotowaniem odpowiedzi na interpelacje,
- koordynacja prac związanych z opracowywaniem projektów uchwał Rady i zarządzeń Burmistrza,
- udział w sesjach Rady Miasta,
- przygotowywanie tematyki posiedzeń zespołu doradczego Burmistrza zgodnie z wnioskami kierowników komórek organizacyjnych oraz prowadzenie i zabezpieczenie dokumentacji z posiedzeń,
- nadzór nad sporządzaniem sprawozdań z pracy Burmistrza do przedstawienia na sesji Rady,
- opracowywanie zakresów czynności dla kierowników referatów,
- proponowanie zakresów czynności dla kierowników gminnych jednostek organizacyjnych podporządkowanych Burmistrzowi,
- planowanie kosztów utrzymania Urzędu i rozliczanie wydatków poniesionych na ten cel w budżecie gminy,
- prowadzenie książki kontroli zewnętrznych Urzędu,
- wykonywanie zadań Administratora Bezpieczeństwa Informacji,
- nadzór nad przygotowywaniem odpowiedzi na wnioski i skargi obywateli,
- pełnienie funkcji rzecznika prasowego Urzędu – gdy Burmistrz nie wyznaczy innej osoby,
- zapewnienie prawidłowego stanu technicznego, bezpieczeństwa p-poż., i BHP w budynkach Urzędu,
- prowadzenie spraw związanych ze współpracą z innymi jednostkami samorządu terytorialnego
- prowadzenie spraw związanych ze współpracą z organizacjami politycznymi i społecznymi
- przyjmowanie ustnych oświadczeń woli spadkodawców
- potwierdzanie zgodności kopii dokumentu z oryginałem - dla dokumentów, wytworzonych w Urzędzie Miasta Rydułtowy,
- nadzór nad udostępnieniem informacji publicznej w Urzędzie,
- zapewnienie skutecznego sposobu publikacji prawa miejscowego, obwieszczeń oraz wszelkich informacji o charakterze publicznym na terenie gminy,
- koordynacja i organizacja spraw związanych z wyborami, spisami i referendami.