W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Zameldowanie na pobyt stały lub czasowy

PODSTAWA PRAWNA:
Ustawa z dnia 24.09.2010 roku o ewidencji ludności  (t. j. Dz. U. z 2021 r. poz. 510)
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 21 maja 2020  r. zmieniające rozporządzenie w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego ( Dz. U. z 2020 r.  poz. 930)
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 16 lutego 2012 r. w sprawie trybu rejestracji danych w rejestrze PESEL oraz rejestrach mieszkańców  i rejestrach zamieszkania cudzoziemców ( Dz. U. z 2012 r. poz. 347 z późn. zm. )
Ustawa z dnia 16.11.2006 r. o opłacie skarbowej (t. j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1546 z późn. zm.)
Ustawa z dnia 17.02.2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t. j. Dz. U. z 2020 r. poz. 346 z późn. zm.)

WYMAGANE DOKUMENTY:
Formularz zgłoszenie pobytu stałego lub formularz zgłoszenie pobytu czasowego
Dowód osobisty.
Oryginał dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do lokalu - do wglądu. Dokumentem potwierdzającym tytuł prawny do lokalu może być w szczególności wypis z księgi wieczystej, umowa cywilno-prawna,, decyzja administracyjna lub orzeczenie sądu

OPŁATY:
Wydanie zaświadczenia potwierdzającego zameldowanie na pobyt stały nie podlega opłacie.
Wydanie zaświadczenia potwierdzającego zameldowanie na pobyt czasowy – 17 zł

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
W dniu zgłoszenia.

MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Urząd Miasta Lubawa, ul. Rzepnikowskiego 9A, 14-260 Lubawa, st. d/s ewidencji ludności i dowodów osobistych (parter).

SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Przyjęcie zgłoszenia pobytu stałego, w organie gminy właściwym ze względu na położenie nieruchomości i wydanie zaświadczenia potwierdzającego zameldowanie na pobyt stały.
Przyjęcie zgłoszenia pobytu czasowego, w organie gminy właściwym ze względu na położenie nieruchomości. i na żądanie osoby – wydanie zaświadczenia potwierdzającego zameldowanie na pobyt czasowy.

TRYB ODWOŁAWCZY:
W przypadku odmowy dokonania zameldowania w drodze czynności materialno-technicznej sprawa rozpatrywana jest po przeprowadzeniu postępowania wyjaśniającego.

UWAGI:

Organ gminy prowadzący ewidencję ludności jest obowiązany na podstawie zgłoszenia dokonać zameldowania przez zarejestrowanie danych dotyczących osoby i miejsca jej pobytu.
Pobytem stałym jest zamieszkanie w określonej miejscowości pod oznaczonym adresem z zamiarem stałego przebywania.
Osoba posiadająca obywatelstwo polskie i przebywająca stale na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązana zameldować się w miejscu pobytu stałego.
Osoba przebywająca na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązana zameldować się w miejscu pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące najpóźniej w 30 dniu, licząc od dnia przybycia do tego miejsca.
Zameldowanie na pobyt stały następuje pod oznaczonym adresem.
W tym samym czasie można mieć tylko jedno miejsce pobytu stałego i jedno miejsce pobytu czasowego.
(Za osobę nieposiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu. Zameldowanie na pobyt stały następuje pod oznaczonym adresem).
Obowiązku meldunkowego można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie pisemnej, po okazaniu przez niego jego dowodu osobistego, a w uzasadnionych przypadkach- innego dokumentu pozwalającego na ustalenie tożsamości.

 

{"register":{"columns":[]}}