W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Burmistrz Miasta Lubawa informuje o możliwości otrzymania dotacji na usunięcie azbestu.

Informacja o możliwości otrzymania dotacji na usunięcie azbestu

Informacje ogólne

Dotacja celowa to jednorazowe pokrycie części kosztów poniesionych

na transport oraz unieszkodliwianie odpadów niebezpiecznych

pochodzących z usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest

stosowanych jako pokrycie dachowe lub elewacyjne obiektu budowlanego.
 

Wysokość dotacji

● Ryczałt w wysokości 150 złotych na koszt transportu azbestu.

● 100 % wartości faktury za koszty składowania azbestu.

Kto może się ubiegać o dotację?

● osoby fizyczne, wspólnoty mieszkaniowe, osoby prawne, przedsiębiorcy.

Jak otrzymać dotację?

● złożyć wniosek na formularzu dostępnym w Urzędzie Miasta i załączyć

dokument potwierdzający tytuł prawny do nieruchomości, a także:

- dokument potwierdzający zgłoszenie prac w Starostwie Powiatowym

w Iławie podpisany przez właściciela nieruchomości,

- dokument potwierdzający zgłoszenie prac do Powiatowego Inspektora

Nadzoru Budowlanego oraz do Okręgowego Inspektora Pracy - zgłoszenie składa wyspecjalizowana firma do usuwania wyrobów zawierających azbest,

- kopię oświadczenia złożonego przez wykonawcę prac o prawidłowości

wykonania prac oraz o oczyszczeniu terenu z pyłu azbestowego;

● kopię rachunków lub faktur za wykonanie prac dokumentujących odrębnie:

- koszty demontażu, - transportu, - unieszkodliwiania odpadów,

- kopię kart przekazania odpadów na uprawnionym składowisku.

Terminy składania i rozpatrywania wniosków

Wnioski rozpatrywane są w kolejności daty wpływu kompletnych materiałów

od wnioskodawcy w terminie do 30. listopada bieżącego roku.

Wnioski nie zrealizowane w danym roku oraz wnioski złożone

po 30-tym listopada podlegają rozpatrzeniu w następnym roku kalendarzowym.
 

Szczegółowe informacje można uzyskać w Urzędzie Miasta Lubawa,

pok. nr 9, telefon 89 645 53 00 wew. 35.


 

{"register":{"columns":[]}}