Burmistrz Miasta Lubawa informuje o możliwości otrzymania dotacji na usunięcie azbestu.
Informacje ogólne
Dotacja celowa to jednorazowe pokrycie części kosztów poniesionych
na transport oraz unieszkodliwianie odpadów niebezpiecznych
pochodzących z usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest
stosowanych jako pokrycie dachowe lub elewacyjne obiektu budowlanego.
Wysokość dotacji
● Ryczałt w wysokości 150 złotych na koszt transportu azbestu.
● 100 % wartości faktury za koszty składowania azbestu.
Kto może się ubiegać o dotację?
● osoby fizyczne, wspólnoty mieszkaniowe, osoby prawne, przedsiębiorcy.
Jak otrzymać dotację?
● złożyć wniosek na formularzu dostępnym w Urzędzie Miasta i załączyć
dokument potwierdzający tytuł prawny do nieruchomości, a także:
- dokument potwierdzający zgłoszenie prac w Starostwie Powiatowym
w Iławie podpisany przez właściciela nieruchomości,
- dokument potwierdzający zgłoszenie prac do Powiatowego Inspektora
Nadzoru Budowlanego oraz do Okręgowego Inspektora Pracy - zgłoszenie składa wyspecjalizowana firma do usuwania wyrobów zawierających azbest,
- kopię oświadczenia złożonego przez wykonawcę prac o prawidłowości
wykonania prac oraz o oczyszczeniu terenu z pyłu azbestowego;
● kopię rachunków lub faktur za wykonanie prac dokumentujących odrębnie:
- koszty demontażu, - transportu, - unieszkodliwiania odpadów,
- kopię kart przekazania odpadów na uprawnionym składowisku.
Terminy składania i rozpatrywania wniosków
Wnioski rozpatrywane są w kolejności daty wpływu kompletnych materiałów
od wnioskodawcy w terminie do 30. listopada bieżącego roku.
Wnioski nie zrealizowane w danym roku oraz wnioski złożone
po 30-tym listopada podlegają rozpatrzeniu w następnym roku kalendarzowym.
Szczegółowe informacje można uzyskać w Urzędzie Miasta Lubawa,
pok. nr 9, telefon 89 645 53 00 wew. 35.