Ogłoszenie o naborze na stanowisko: PRACOWNIK SOCJALNY w Miejsko - Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Janowcu Wielkopolskim
Janowiec Wielkopolski, dnia 11.03.2025 r.
103.1.2025
Dyrektor Miejsko - Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Janowcu Wielkopolskim ogłasza nabór na stanowisko PRACOWNIK SOCJALNY
w Miejsko - Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Janowcu Wielkopolskim
I. FORMA ZATRUDNIENIA:
Umowa o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy na czas określony (z możliwością zawarcia umowy na czas nieokreślony po upływie terminu obowiązywania umowy na czas określony).
UWAGA – NABÓR CIĄGŁY
II. WYMAGANIA NIEZBĘDNE:
1) wykształcenie niezbędne do wykonywania zawodu pracownika socjalnego zgodnie z
art. 116 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz.U. z 2024 r. poz. 1238 ze zm.), tj. pracownikiem socjalnym może być osoba, która spełnia co najmniej jeden z niżej wymienionych warunków:
- posiada dyplom ukończenia kolegium pracowników służb społecznych lub
- ukończyła studia na kierunku praca socjalna lub w zakresie pracy socjalnej lub
- do dnia 31 grudnia 2013 r. ukończyła studia wyższe o specjalności przygotowującej do zawodu
pracownika socjalnego na jednym z kierunków:
- pedagogika,
- pedagogika specjalna,
- politologia,
- polityka społeczna,
- psychologia,
- socjologia,
- nauki o rodzinie;
lub
- ukończyła studia podyplomowe z zakresu metodyki i metodologii pracy socjalnej
w uczelni realizującej studia na kierunku praca socjalna lub w zakresie pracy socjalnej, po uprzednim ukończeniu studiów na jednym z kierunków, o których mowa w pkt 3 art. 116 ust. 1 ustawy o pomocy społecznej.
lub spełnia wymagania określone w art. 156 ustawy o pomocy społecznej.
2) obywatelstwo polskie;
3) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
4) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku pracownika socjalnego;
5) niekaralność za przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego popełnione umyślnie oraz za przestępstwa skarbowe;
6) nieposzlakowana opinia;
7) znajomość przepisów ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej, ustawy
z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, innych ustaw
i rozporządzeń związanych z pracą na stanowisku pracownika socjalnego;
8) dobra znajomość obsługi komputera;
9) prawo jazdy kat. B.
III. WYMAGANIA DODATKOWE:
- mile widziane doświadczenie zawodowe (praktyka, staż) z zakresu prowadzonej pracy socjalnej;
- umiejętność skutecznego komunikowania się;
- umiejętność pracy zespołowej i organizowania pracy własnej;
- samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy;
- zaangażowanie;
- bezkonfliktowość, umiejętność współdziałania i współpracy;
- sumienność, uczciwość, odpowiedzialność.
IV. ZAKRES WYKONYWANYCH ZADAŃ NA STANOWISKU:
1) praca socjalna,
2) przeprowadzanie rodzinnych wywiadów środowiskowych,
3) dokonywanie analizy, diagnozy i oceny zjawisk indywidualnych i społecznych,
a także formułowanie opinii w zakresie zapotrzebowania na świadczenia z pomocy społecznej oraz kwalifikowanie do uzyskania tych świadczeń,
4) udzielanie informacji, wskazówek, porad i pomocy w zakresie rozwiązywania spraw życiowych osobom, rodzinom, grupom i społecznościom, które dzięki tej pomocy będą zdolne samodzielnie rozwiązywać problemy będące przyczyną ich trudnej sytuacji lub zaspokajać niezbędne potrzeby życiowe,
5) pomoc w uzyskaniu dla osób lub rodzin będących w trudnej sytuacji życiowej specjalistycznego poradnictwa, terapii lub innych form pomocy w zakresie możliwości rozwiązywania problemów przez właściwe instytucje państwowe, samorządowe
i organizacje pozarządowe,
6) udzielanie pomocy zgodnie z zasadami etyki zawodowej,
7) pobudzanie społecznej aktywności i inspirowanie działań samopomocowych
w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb życiowych osób, rodzin, grup i środowisk społecznych,
8) współpraca i współdziałanie z innymi specjalistami w celu przeciwdziałania
i ograniczania patologii i skutków negatywnych zjawisk społecznych, łagodzenie skutków ubóstwa,
9) inicjowanie nowych form pomocy osobom i rodzinom mającym trudną sytuację życiową oraz inspirowanie powołania instytucji świadczących usługi służące poprawie sytuacji takich osób i rodzin,
10) współuczestniczenie w inspirowaniu, opracowaniu, wdrożeniu oraz rozwijaniu regionalnych i lokalnych programów pomocy społecznej ukierunkowanych na podniesienie jakości życia.
11) inicjowanie lub współuczestniczenie w działaniach profilaktycznych nakierowanych na zapobieganie lub łagodzenie problemów społecznych.
- udzielanie interesantom niezbędnych informacji w sprawach z zakresu pomocy
społecznej;
- opracowywanie projektów decyzji administracyjnych z zakresu pomocy społecznej,
z zakresu stwierdzania prawa do świadczeń zdrowotnych, o których mowa w art. 54 ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych;
14) obsługa systemu informatycznego POMOST w zakresie rejestracji wniosków
i wprowadzania wywiadów środowiskowych oraz weryfikowanie danych dotyczących osób ubiegających się o świadczenia z pomocy społecznej;
15) udział w opracowywaniu i realizacji gminnej strategii rozwiązywania problemów społecznych, ze szczególnym uwzględnieniem programów pomocy społecznej, profilaktyki
i rozwiązywania problemów alkoholowych i innych, których celem jest integracja osób
i rodzin z grup szczególnego ryzyka;
- praca w zespole interdyscyplinarnym do spraw przeciwdziałania przemocy w rodzinie;
- praca z rodziną, o której mowa w ustawie o wspieraniu rodziny i systemie pieczy
zastępczej;
- przygotowywanie danych do opracowywania planów i sprawozdań merytorycznych;
- sporządzanie sprawozdań wynikających z zakresu zadań;
- archiwizowanie dokumentów w zakresie swojego stanowiska.
V. WYMAGANE DOKUMENTY:
- życiorys (CV) z przebiegiem nauki i pracy zawodowej;
- kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie;
- list motywacyjny;
- kopie dokumentów potwierdzających wymagane wykształcenie;
- kopie świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe;
- kopie innych dodatkowych dokumentów o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach;
- oświadczenie kandydata o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystania z pełni
praw publicznych (podpisane własnoręcznie);
- oświadczenie kandydata o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia
publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe (podpisane własnoręcznie);
- oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na danym stanowisku
(podpisane własnoręcznie);
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby
związane z ogłoszonym naborem (podpisane własnoręcznie);
- oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego (podpisane własnoręcznie).
VI. TERMIN I MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW:
Wymagane dokumenty należy składać osobiście w siedzibie Miejsko - Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Janowcu Wielkopolskim, ul. Strzelecka 8, 88-430 Janowiec Wlkp.
lub przesłać pocztą na adres: Miejsko - Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Janowcu Wielkopolskim, ul. Strzelecka 8, 88-430 Janowiec Wielkopolski, w kopercie z dopiskiem
„Nabór na stanowisko Pracownik Socjalny”.
Dodatkowe informacje można uzyskać w siedzibie Miejsko - Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Janowcu Wielkopolskim lub pod numerem tel. (52) 3026068. Informacji udziela Dyrektor MGOPS Janowiec Wlkp. Pani Joanna Malak.
VII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE:
Kandydaci, którzy spełnią wymogi formalne zostaną powiadomieni o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.
Nabór nie jest prowadzony w trybie przepisów ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2024 r., poz. 1135).
Materiały
Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko PRACOWNIK SOCJALNY10312025.pdf 1.33MB