W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Trzy produkty z gminy Świerklaniec z nagrodami w konkursie „Marka Lokalna”

18.06.2021

W ramach konkursu „Marka Lokalna” wyłoniono 27 laureatów, a wśród nich trzy produkty, które pochodzą z gminy Świerklaniec. W kategorii „produkt spożywczy” Kapituła Ekspertów nagrodziła gymizę, w kategorii „sztuka/rękodzieło” - promocję stroju bytomsko-rozbarskiego poprzez prezentację modelu stroju, a w kategorii „produkt turystyczny/rekreacyjny” - jazdę konną/hipoterapię.

Wójt gminy Świerklaniec Marek Cyl, Anna Rabsztyn, Magdalena Ferdyn

17 czerwca podczas uroczystej gali podsumowującej konkurs, statuetki „Marki Lokalnej” odebrały w imieniu Stowarzyszenia Przyjaciół Kultury i Tradycji Śląskiej z Orzecha jego prezes Anna Rabsztyn (za gymizę i promocję stroju bytomsko-rozbarskiego) i w imieniu Stowarzyszenia Akademia Sportów Konnych ze Świerklańca jego prezes Magdalena Ferdyn (za jazdę konną/ hipoterapię z gminy Świerklaniec).
Gymiza z gminy Świerklaniec to tradycyjna śląska przyprawa, w skład której wchodzą suszone warzywa. Stosowana zazwyczaj do zup – zwłaszcza żuru i innych dań.
- Recepturę gymizy opracowano pokolenia temu, jeszcze za czasów naszych babć. My tą tradycję kultywujemy – powiedziała Anna Rabsztyn.

Ręcznie szyte stroje bytomsko-rozbarskie Stowarzyszenie Przyjaciół Kultury i Tradycji Śląskiej zaprezentowało na niewielkich lalkach. Promocja stroju bytomsko-rozbarskiego została wyróżniona w kategorii sztuka/rękodzieło.

Hipoterapia to jedna z metod rehabilitacji osób niepełnosprawnych, a swoją specyfikację zawdzięcza koniowi biorącemu udział w terapii. Stan dzieci poprawia się podczas jazdy konnej i kontaktu ze zwierzęciem. W kategorii produkt turystyczny/rekreacyjny konkursu „Marka Lokalna” nagrodzono jazdę konną i  hipoterapię z gminy Świerklaniec, zgłoszoną przez Akademię Sportów Konnych.

Celem konkursu „Marka Lokalna” było wyłonienie grupy najlepszych produktów i usług z obszaru trzech Lokalnych Grup Działania: „Leśna Kraina Górnego Śląska”, „Brynica to nie granica” oraz Nadarzyn-Raszyn-Michałowice, które dzięki swoim walorom jakościowym i użytkowym są kreatorem Marki Lokalnej.
Do udziału w konkursie „Marka Lokalna” mogły przystąpić osoby indywidualne, amatorzy, profesjonaliści, grupy formalne i nieformalne oraz podmioty prowadzące działalność gospodarczą lub wytwarzające produkty na terenie organizujących konkurs LGD.

Zdjęcia (6)

{"register":{"columns":[]}}