W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności Strony Internetowej Urzędu Gminy Świerklaniec

Urząd Gminy Świerklaniec zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do Strony Internetowej Urzędu Gminy Świerklaniec.

  • Data publikacji strony internetowej: 2021-02-25
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2024-04-09

Status pod względem zgodności z ustawą

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Treści niedostępne

•    Serwis zawiera dokumenty PDF w formie skanów, których obowiązek publikacji wynika z odrębnych przepisów;
•    dokumenty opublikowane przed 2018-09-23 lub niewykorzystywane do realizacji bieżących zadań;
•    dokumenty w postaci map oraz map interaktywnych, w tym geoportali;
•    dokumenty będące w posiadaniu podmiotu publicznego, które nie zostały przez niego lub na jego rzecz wytworzone albo przez niego nabyte, albo których dostosowanie do wymagań dostępności cyfrowej wymaga modyfikacji, do której ten podmiot publiczny nie jest uprawniony.

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

  • Deklarację sporządzono dnia: 2021-02-25
  • Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2024-03-04

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu;
  • wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej;
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby występującej z żądaniem;
  • wskazanie strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej podmiotu publicznego, które mają być dostępne cyfrowo;
  • wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z żądaniem;
  • wskazanie alternatywnego sposobu dostępu, jeżeli dotyczy.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Osoba występująca z żądaniem zostanie poinformowana o przyczynach opóźnienia oraz o terminie, w którym dostępność cyfrowa będzie zapewniona.

Skargi i odwołania

W przypadku odmowy zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub wskazanego elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej podmiotu publicznego, wskazanych w żądaniu albo w przypadku odmowy skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu przez osobę występującą z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej, osoba ta ma prawo do złożenia do podmiotu publicznego skargi w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Skargę można złożyć do organu nadzorującego:

Dostępność architektoniczna

1.    Dostępność architektoniczna
Komórki organizacyjne Urzędu Gminy Świerklaniec mieszczą się w trzech lokalizacjach: budynek główny Urzędu Gminy przy ul. Młyńskiej 3, budynek przy ul. Młyńskiej 3 (dawna siedziba Zakładu Wodociągów i Kanalizacji), budynek Urzędu Stanu Cywilnego przy ul. Parkowej 32.
We wszystkich budynkach występują bariery architektoniczne utrudniające poruszanie się po nich osobom z niepełnosprawnością.

Budynek główny Urzędu Gminy przy ul. Młyńskiej 3:
1.    Do budynku prowadzi jedno wejście. Przed wejściem, po lewej stronie drzwi, znajduje się dzwonek do przywołania pracownika Urzędu Gminy, który pomoże osobie potrzebującej dostać się do budynku i załatwić sprawę.
2.    Za drzwiami wejściowymi znajdują się dodatkowe drzwi szklane oznaczone pasami kontrastowymi.
3.    Przy wejściu do budynku nie ma podjazdu dla wózków.
4.    W budynku nie ma windy ani innych urządzeń umożliwiających komunikację pionową osobom z ograniczoną mobilnością.
5.    Z parteru na wyższe kondygnacje prowadzą strome schody wyposażone w poręcz.
6.    Dla osób na wózkach dostępny jest tylko korytarz i pomieszczenia biurowe na parterze.
7.    W budynku nie ma toalety przeznaczonej dla osób niepełnosprawnych.
8.    Po prawej stronie wejścia znajduje się tablica informacyjna z nazwami komórek Urzędu Gminy.
9.    Osoba niepełnosprawna może skorzystać z przeznaczonego dla niej miejsca parkingowego znajdującego się po prawej stronie wejścia do budynku.
10.    Nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
11.    Urząd dysponuje przenośną pętlą indukcyjną oraz lupą elektroniczną. Urządzenia są dostępne w kancelarii Urzędu.
12.    Drzwi do pomieszczeń budynku są oznaczone tabliczkami brajlowskimi, klamki oznaczone kontrastowo. Drzwi do pomieszczeń nie są opisane drukiem powiększonym dostosowanym dla osób słabowidzących.
13.    Budynek dysponuje krzesłem ewakuacyjnym ułatwiającym ewakuację osób mających trudności w poruszaniu się.
14.    Urząd umożliwia wejście w towarzystwie psa asystującego w rozumieniu ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
15.    Na parterze budynku znajdują się następujące komórki organizacyjne Urzędu: Referat Gospodarki Komunalnej, Referat Geodezji, Planowania Przestrzennego, Gospodarki Gruntami i Nieruchomościami, Referat Finansowo – Księgowy (podatki), Biuro do spraw Ochrony Informacji Niejawnych, Zarządzania Kryzysowego i BHP.
16.    Na parterze znajduje się również Filia Banku Spółdzielczego w Świerklańcu.
17.    Na pierwszym piętrze znajdują się następujące komórki organizacyjne Urzędu: Sekretariat, Gabinet Wójta Gminy, Gabinet Zastępcy Wójta Gminy, Gabinet Sekretarza Gminy, Biuro do spraw Informatyki, Referat Inwestycji i Zamówień Publicznych, Biuro do spraw Infrastruktury Drogowej.
18.    Na drugim piętrze znajdują się następujące komórki organizacyjne Urzędu: Biuro Rady Gminy, Sala narad, Gabinet Skarbnika Gminy, Referat Finansowo – Księgowy, Referat Organizacyjny i Oświaty.

Budynek przy ul. Młyńskiej 3 (dawna siedziba Zakładu Wodociągów i Kanalizacji):
1.    Do budynku prowadzi jedno wejście.
2.    Do wejścia prowadzą schody niewyposażone w poręcz.
3.    Istnieje możliwość skorzystania z pętli indukcyjnej i lupy elektronicznej, które są dostępne w głównym budynku Urzędu.
4.    W budynku nie ma toalety przeznaczonej dla osób niepełnosprawnych.
5.    Nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
6.    W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Brajla ani oznaczeń kontrastowych lub druku powiększonym dla osób niewidomych lub słabowidzących.
7.    Komórki organizacyjne znajdują się na piętrze, do którego prowadzą schody wyposażone w poręcz. W budynku nie ma windy.
8.    W budynku znajdują się następujące komórki organizacyjne Urzędu: Referat do spraw Kadrowo – Płacowych, Samodzielne Stanowisko ds. Promocji i Współpracy z Mediami, Samodzielne Stanowisko do spraw Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi, Pełnomocnik Wójta do spraw Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii, Samodzielne Stanowisko do spraw Zalewu Nakło - Chechło.

Budynek Urzędu Stanu Cywilnego przy. ul. Parkowej 32:
1.    Do budynku prowadzi jedno wejście.
2.    Do wejścia prowadzą schody bez poręczy. Budynek nie dysponuje dzwonkiem do przywołania pracownika.
3.    Istnieje możliwość skorzystania z pętli indukcyjnej i lupy elektronicznej, które są dostępne w głównym budynku Urzędu. W przypadku chęci skorzystania z pętli albo lupy proszę zgłosić tę potrzebę przed planowanym terminem załatwienia sprawy.
4.    W budynku nie ma toalety przeznaczonej dla osób niepełnosprawnych.
5.    Nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
6.    W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Brajla ani oznaczeń kontrastowych lub druku powiększonym dla osób niewidomych lub słabowidzących.
7.    Na parterze budynku znajdują się następujące komórki organizacyjne: Sala ślubów (po lewej stronie od wejścia), Referat Spraw Obywatelskich.
8.    Na półpiętro prowadzą schody wyposażone w poręcz.
9.    Na półpiętrze znajduje się pokój Referatu Spraw Obywatelskich.
10.    Na piętrze znajduje się Urząd Stanu Cywilnego.

Informacja dla osób niesłyszących

Na mocy ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się osoba doświadczająca trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się zwana dalej „osobą uprawnioną” ma prawo do:

  • Załatwienia sprawy przy pomocy osoby przybranej

Ustawa o języku migowym i innych środkach komunikowania się daje możliwość reprezentowania osoby uprawnionej przez osobę przybraną. Może nią być każda osoba fizyczna, która ukończyła 16 rok życia i została wybrana przez osobę uprawnioną. Zadaniem osoby przybranej jest pomoc w załatwieniu spraw w organach administracji publicznej. Osoba przybrana nie jest zobowiązana do przedstawienia dokumentów potwierdzających znajomość PJM (polski język migowy), SJM (system językowo-migowy) ani SKOGN (sposób komunikowania się osób głuchoniewidomych). Z pomocy osoby przybranej osoba uprawniona nie może skorzystać wyłącznie w sytuacji, gdy wnioskowane dane są prawnie chronione ze względu na ochronę informacji niejawnych, a dostęp do nich przysługuje wyłącznie osobie uprawnionej.

  • Kontaktu z urzędem za pośrednictwem narzędzi współczesnej komunikacji, w szczególności poprzez:

-        korzystanie z poczty elektronicznej – kancelaria@ugswierklaniec.pl,
-        korzystanie z elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP https://epuap.gov.pl/wps/portal/strefa-klienta/katalog-spraw/profil-urzedu/6j5uxhu436

  • Skorzystania z usług tłumacza języka migowego albo przeszkolonego pracownika

Osoba uprawniona, która będzie chciała załatwić sprawę w Urzędzie Gminy Świerklaniec, może skorzystać z pomocy tłumacza systemu językowo – migowego (SJM).
W Urzędzie Gminy Świerklaniec zatrudniona jest osoba przeszkolona w zakresie SJM (kurs elementarny) - kontakt telefoniczny: 32 284 74 54.
Urząd Gminy udostępnia także usługę tłumaczenia polskiego języka migowego online.
Osoba uprawniona powinna zgłosić chęć skorzystania z usług tłumacza albo przeszkolonego pracownika co najmniej na trzy dni robocze przed zdarzeniem z wyłączeniem sytuacji nagłych. Chęć skorzystania z usługi należy zgłosić w formie pisemnej. Można skorzystać z gotowego formularza wniosku dostępnego pod adresem: https://bip.swierklaniec.pl/a,44411,wniosek-o-zapewnienie-uslugi-tlumacza-polskiego-jezyka-migowego-systemu-jezykowo-migowego-lub-sposob.html.
Świadczenie jest bezpłatne dla osoby uprawnionej, będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, która zgłosi chęć skorzystania z tłumacza języka migowego.

Urząd Gminy Świerklaniec udostępnia usługę „Mobilny Urzędnik”
W zakresie usługi mieści się wizyta pracownika Urzędu Gminy Świerklaniec w miejscu świadczenia usługi, podczas której Mobilny Urzędnik:
•    udzieli pomocy w wypełnianiu wniosku, deklaracji lub innego formularza,
•    udzieli wyjaśnień w odniesieniu do procedury administracyjnej związanej z usługą,
•    przyjmie wypełnione i podpisane dokumenty wraz z wymaganymi załącznikami i dostarczy je do kancelarii Urzędu w dniu ich otrzymania,
•    wyda stosowne dokumenty, jeżeli nie mogą być one wysłane pocztą.

Z usługi „Mobilny Urzędnik” mogą skorzystać osoby:
•    Niepełnosprawne;
•    Chore;
•    Zależne powyżej 15 roku życia;
•    Starsze powyżej 65 roku życia;
•    sprawujące faktyczną opiekę nad osobami starszymi, nad osobami zależnymi oraz opiekunowie pieczy zastępczej;
•    będące w sytuacji życiowej lub zdrowotnej która uniemożliwia osobistą obecność w urzędzie.

Usługa świadczona jest wyłącznie w granicach administracyjnych gminy Świerklaniec.
Aby skorzystać z usługi należy dokonać zgłoszenia:
•    telefonicznie pod numerem 32 284 74 00 - zgłoszenia są przyjmowane codziennie od poniedziałku do piątku w godzinach pracy Urzędu
•    lub pocztą elektroniczną na adres kancelaria@ugswierklaniec.pl.

Zgłoszenie może być dokonane przez osobę zainteresowaną lub też za pośrednictwem jej opiekuna.
W zgłoszeniu należy podać:
•    imię i nazwisko Klienta,
•    rodzaj sprawy,
•    adres realizacji usługi,
•    numer telefonu do kontaktu.

Aplikacje mobilne:

{"register":{"columns":[]}}