W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Autobusem zamiast pociągiem z Nakła Śląskiego do Katowic i Tarnowskich Gór

07.03.2022

W niedzielę, 13 marca spółka PKP PLK rozpocznie mające potrwać dwa lata prace modernizacyjne linii kolejowej nr 131 na odcinku z Nakła Śląskiego do Chorzowa Batorego. W tym dniu Koleje Śląskie uruchomią komunikację zastępczą na trasie z Tarnowskich Gór do Katowic.

Dworzec w Nakle Śląskim - część torowiska

Od 13 marca, kiedy PKP PLK rozpocznie modernizację odcinka z Nakła Śląskiego do Chorzowa Batorego, Koleje Śląskie uruchomią komunikację zastępczą. Na odcinku z Lublińca do Tarnowskich Gór (przez Rusinowice, Koszęcin, Kalety i Miasteczko Śląskie) bez zmian będą kursowały składy Kolei Śląskich. Z kolei na odcinku z Tarnowskich Gór do Katowic pasażerowie posiadający ważny bilet kolejowy Kolei Śląskich będą mogli skorzystać nie tylko z zastępczej komunikacji autobusowej (ZKA), ale także z linii autobusowych M3 oraz T40, kursujących w ramach Zarządu Transportu Metropolitarnego (ZTM).
Linia nr 131, po której poruszają się pociągi linii S8 pełni ważną rolę na mapie połączeń kolejowego przewoźnika województwa śląskiego. Na linii S8, z Lublińca do Katowic, w dni robocze kursuje 28 pociągów dziennie. Rocznie Koleje Śląskie przewożą na niej blisko 50 tys. pasażerów.

Lokalizacje komunikacji zastępczej
Na ZKA złożą się dwie linie autobusowe – S8 i S80. Pierwsza – ekspresowa, będzie realizowała bezpośrednie kursy pomiędzy Tarnowskimi Górami (dworzec autobusowy przy ul. Pokoju), a Katowicami (dworzec autobusowy przy ul. Sądowej). Druga – osobowa, będzie się dodatkowo zatrzymywać  na przystankach ulokowanych w Nakle Śląskim (przystanek ZTM Nakło Śląskie przy ul. Głównej), Radzionkowie (przystanek ZTM Radzionków Dworzec PKP przy ul. św. Wojciecha, przystanek ZTM Rojca Centrum Przesiadkowe przy ul. Kużaja), Bytomiu (przystanek ZTM Dąbrowa Miejska przy ul. Celnej, przystanek ZTM Karb przy ul. Miechowickiej, dworzec autobusowy przy pl. Wolskiego) i Chorzowie (przystanki ZTM Chorzów Stabika i ZTM Nowa przy ul. Katowickiej, przystanek ZTM Chorzów Rynek/ZTM Estakada przy ul. Katowickiej). Informacje dotyczące szczegółów funkcjonowania komunikacji zastępczej i lokalizacji przystanków zostały przekazane wszystkim samorządom na trasie z Lublińca do Katowic. Pasażerowie znajdą je również na dworcach i na stronie: www.kolejeslaskie.pl. Informacji udziela również całodobowa infolinia dostępna pod numerem telefonu: 32 428 88 88.

Zakres prac
Jak podają Koleje Śląskie modernizacja linii kolejowej nr 131 to jeden z największych projektów kolejowych realizowanych w kraju. Na odcinku z Nakła Śląskiego do Chorzowa obejmuje wymianę torów i sieci trakcyjnej na odcinku ponad 23 kilometrów, przebudowę pięciu stacji (Chorzów Miasto, Chorzów Stary, Bytom, Bytom Karb, Radzionków) i dwóch przystanków (Bytom Północ i Radzionków Rojca) oraz budowę jednego nowego przystanku (Chorzów Uniwersytet). Dzięki inwestycji wzrośnie komfort podróżowania i dostęp do pociągów: wyższe perony ułatwią wsiadanie i wysiadanie, nowe wiaty będą chronić przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi, jasne, energooszczędne oświetlenie poprawi bezpieczeństwo po zmroku, a ścieżki naprowadzające ułatwią niewidomym i niedowidzącym poruszanie się po peronie. Według deklaracji PKP PLK prace modernizacyjne zakończą się w ciągu dwóch lat.

Materiały

Komunikacja zastępcza - Nakło Śląskie kierunek Katowice
Nakło​_Śląskie​_K​_Katowice.pdf 1.74MB
Komunikacja zastępcza - Nakło Śląskie kierunek Tarnowskie Góry
Nakło​_Śląskie​_K​_Tarnowskie​_Góry.pdf 2.60MB
Organizacja ruchu
PLAKAT​_SCHEMATY.pdf 0.16MB
{"register":{"columns":[]}}