W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Gospodarka odpadami

 

Stawka opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi- nieruchomości , na których zamieszkują mieszkańcy.

Na podstawie Uchwały nr L/667/2022 Rady Gminy Siedlce od dnia 1 stycznia 2023r. zmieniły się stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi z nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy:

-  19,00 zł  miesięcznie od jednego mieszkańca;

- 76,00 zł miesięcznie od jednego mieszkańca, w przypadku,  gdy właściciel  nie wypełnia obowiązku zbierania odpadów komunalnych w sposób selektywny. Kontrolę prawidłowości segregacji prowadzić będą pracownicy firmy odbierającej odpady komunalne. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości, na właściciela nieruchomości nałożona zostanie kara w drodze decyzji administracyjnej wydanej przez Wójta;

- zwalnia się z części opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, tj. w wysokości 5,00 zł od osoby miesięcznie, właścicieli nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi kompostującymi bioodpady stanowiące odpady komunalne w kompostowniku przydomowym. Zgłoszone kompostowniki będą ewidencjonowane i będą podlegać kontroli.

Opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi została ustalona jako iloczyn aktualnej stawki opłaty i  danych zawartych w deklaracji złożonej do Wójta Gminy Siedlce.

Opłaty należy wnosić na indywidualnie przydzielony każdemu właścicielowi nieruchomości numer rachunku bankowego, lub u inkasenta bez wezwania, w terminach:

 

  • I kwartał (styczeń, luty, marzec ) do 15 marca,
  • II kwartał (kwiecień, maj, czerwiec) do 15 maja,
  • III kwartał (lipiec, sierpień, wrzesień) do 15 września,
  • IV kwartał (październik, listopad, grudzień) do 15 listopada.

 Obowiązki właścicieli nieruchomości:

- właściciel nieruchomości jest obowiązany złożyć do wójta, burmistrza lub prezydenta miasta deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w terminie 14 dni od dnia zamieszkania na danej nieruchomości pierwszego mieszkańca lub powstania na danej nieruchomości odpadów komunalnych.

- w przypadku zmiany danych będących podstawą ustalenia wysokości należnej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi  właściciel nieruchomości jest obowiązany złożyć nową deklarację w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła zmiana.    ( narodziny dziecka, zgon, przeprowadzka)

- właściciel nieruchomości nie będzie mógł złożyć deklaracji zmniejszającej wysokość zobowiązania z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi za okres wsteczny. Wyjątek stanowi zobowiązanie powstałe w związku ze śmiercią mieszkańca - ustawodawca umożliwił złożenie deklaracji do 6 miesięcy od dnia tego zdarzenia.

Stawka opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi - nieruchomości , na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne

Na podstawie Uchwały nr L/668/2022 Rady Gminy Siedlce od dnia 1 stycznia 2023r. zmieniły się stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi z nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne:

1) za pojemnik o pojemności 120l - w wysokości   20,00 zł,

2) za pojemnik o pojemności 240l - w wysokości   40,00 zł,

3) za pojemnik o pojemności 800l - w wysokości   133,33 zł,

4) za pojemnik o pojemności 1100l - w wysokości 183,33 zł,

5) za pojemnik o pojemności 1500l - w wysokości  250,00 zł,

6) za   worek    o pojemności 120 l  - w wysokości  20,00 zł.

W przypadku, jeżeli właściciel nieruchomości nie wypełnia obowiązku zbierania odpadów w sposób selektywny, ustala się stawkę opłaty podwyższonej:

1) za pojemnik o pojemności 120l - w wysokości   80,00 zł,

2) za pojemnik o pojemności 240l - w wysokości  160,00 zł,

3) za pojemnik o pojemności 800l - w wysokości   533,22 zł,

4) za pojemnik o pojemności 1100l - w wysokości 733,32 zł,

5) za pojemnik o pojemności 1500l - w wysokości 1000,00 zł,

6) za   worek    o pojemności 120 l  - w wysokości 80,00 zł.

Opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi została ustalona jako iloczyn aktualnej stawki opłaty i  danych zawartych w deklaracji złożonej do Wójta Gminy Siedlce.

Opłatę uiszcza się bez wezwania, w łącznej wysokości za trzy miesiące kalendarzowe na wskazany indywidualny nr rachunku bankowego w następujących terminach:

  • I kwartał (styczeń, luty, marzec ) do 15 marca,
  • II kwartał (kwiecień, maj, czerwiec) do 15 maja,
  • III kwartał (lipiec, sierpień, wrzesień) do 15 września,
  • IV kwartał (październik, listopad, grudzień) do 15 listopada.

Stawka opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi- nieruchomości , na których znajdują się domki letniskowe lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno- wypoczynkowe.

Na podstawie Uchwały nr XXVI/325/2020 Rady Gminy Siedlce od dnia 1 stycznia 2021r. ryczałtowa stawka opłaty za odbiór odpadów komunalnych odebranych od właścicieli nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe, zebranymi w sposób selektywny wynosi 180,00 zł za rok od domku letniskowego na nieruchomości albo od innej nieruchomości wykorzystywanej na cele rekreacyjno-wypoczynkowe.

W przypadku, jeżeli właściciel nieruchomości nie wypełnia obowiązku zbierania odpadów w sposób selektywny, ustala się stawkę opłaty podwyższonej, w wysokości 540,00 zł za rok.

Opłatę uiszcza się bez wezwania z góry do 15 czerwca na wskazany indywidualny numer rachunku bankowego.

Materiały

Śmieci palone - zdrowie tracone!
Śmieci​_palone-zdrowie​_tracone!.pdf 2.55MB
Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Siedlce
REGULAMIN​_ODBIORU​_ODPADÓW​_KOMUNALNYCH.pdf 0.08MB
Uchwała w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów
Uchwała​_w​_sprawie​_szczegółowego​_sposobu​_i​_zakresu​_świadczenia​_usług​_w​_zakresie​_odbierania​_odpadów​_komunalnych​_od​_właścicieli​_nieruchomości​_i​_zagospodarowania​_tych​_odpadów.pdf 0.06MB
Harmonogram odbioru- styczeń 2024r.
411816484​_402726622101704​_2838407770925625565​_n.jpg 0.10MB
Harmonogram odbioru - 2024
Harmonogram​_odbioru​_-​_2024.pdf 0.22MB
{"register":{"columns":[]}}