W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Komunikat dla Beneficjentów Programu Priorytetowego Czyste Powietrze dotyczący wydłużonego terminu rozpatrywania i oceny wniosków.

Grafika przedstawiająca informację

Szanowni Państwo!

Zainteresowanie Programem priorytetowym Czyste powietrze wśród mieszkańców naszego województwa jest olbrzymie. Ze względu na to, że liczba składanych do Funduszu wniosków jest bardzo duża (obecnie w ocenie jest ok. 6 tys. wniosków o dofinansowanie i ok. 5 tys. wniosków o płatność). Każdy wniosek wymaga przeprowadzenia weryfikacji przez pracowników, duża część z tych wniosków wymaga poprawy i ponownej oceny. Nie jest więc fizycznie możliwe zachowanie terminów regulaminowych. Informujemy, wskazane terminy określone w PP Czyste Powietrze mają charakter instrukcyjny i ich naruszenie nie stanowi podstawy roszczeń ze strony Beneficjenta.

Zarząd Funduszu podejmuje wszelkie możliwe decyzje i działania, aby rozwiązać problem opóźnień. Informujemy, że wszystkie złożone wnioski zostaną zweryfikowane, a wszystkie należne środki zostaną wypłacone w możliwie najszybszym terminie. Przepraszamy Państwa za zaistniały problem, ale powstał on niezależnie od nas. Ubolewamy, że ta sytuacja wprowadziła u Państwa dyskomfort i trudności. Serdecznie prosimy Państwa cierpliwość i wyrozumiałość.

Najczęściej zadawane pytania wraz z odpowiedziami
Pytanie 1. W jaki sposób beneficjent powinien złożyć w Funduszu Dyspozycję wypłaty zaliczki wraz z kopią faktury? (dotyczy umów dotacji z prefinansowaniem).

Odpowiedź na pytanie 1. Dyspozycję wypłaty zaliczki wraz z kopią faktury należy składać  w następujący sposób:

  1. Jeśli Wniosek o dofinansowanie został złożony wyłącznie w formie elektronicznej (nie był złożonej wersji papierowej) i wniosek ten został podpisany z użyciem podpisu elektronicznego przez Wnioskodawcę (został podpisany profilem zaufanym lub certyfikatem kwalifikowanym Wnioskodawcy), to Dyspozycję wypłaty zaliczki wraz z kopią faktury należy złożyć przez skrzynkę podawczą portalu ePUAP na adres elektronicznej skrzynki podawczej WFOŚiGW w Kielcach: /WFOSIGW/SkrytkaESP z użyciem podpisu elektronicznego Wnioskodawcy. Przypominamy, że Dyspozycja wypłaty zaliczki nie może być podpisana przez Pełnomocnika.
  2. Jeśli Wniosek o dofinansowanie został złożony wyłącznie w formie elektronicznej (nie było złożonej wersji papierowej) i wniosek ten został podpisany z użyciem podpisu elektronicznego Pełnomocnika (został podpisany profilem zaufanym lub certyfikatem kwalifikowanym Pełnomocnika) , wówczas Dyspozycję wypłaty zaliczki wraz z kopią faktury należy złożyć w formie papierowej. Można ją przesłać na adres Funduszu  tradycyjną drogą pocztową lub złożyć bezpośrednio w siedzibie Funduszu, w Biurze Obsługi. Przypominamy, że Dyspozycję wypłaty zaliczki powinna być podpisana własnoręcznie przez Wnioskodawcę.  
  3. Jeśli  Wniosek o dofinansowanie został złożony w wersji elektronicznej przez system GWD (i nie został podpisany przez Wnioskodawcę, ponieważ nie posiadał on podpisu elektronicznego) oraz w wersji papierowej (podpisanej przez Wnioskodawcę bądź Pełnomocnika), wówczas Dyspozycję wypłaty zaliczki wraz z kopią faktury należy złożyć w formie papierowej. Można ją przesłać na adres Funduszu  tradycyjną drogą pocztową lub złożyć bezpośrednio w siedzibie Funduszu, w Biurze Obsługi. Przypominamy, że Dyspozycję wypłaty zaliczki powinna być podpisana własnoręcznie przez Wnioskodawcę. Jeżeli Wnioskodawca złoży Dyspozycję wypłaty zaliczki wraz z kopią faktury w inny sposób niż określone wyżej, wówczas Fundusz uzna złożenie dokumentów za nieskuteczne. Dokumenty takie nie będą przez Fundusz rozpatrywane.  

Pytanie 2. W jakim terminie Beneficjent jest zobowiązany złożyć w Funduszu Wniosek  o płatność, który rozliczy uzyskaną uprzednio zaliczkę? (dotyczy umów dotacji z prefinansowaniem).

Odpowiedź na pytanie 2. Wniosek o płatność rozliczający zaliczkę musi być złożony najpóźniej do upływu 120 dnia od daty wypłaty zaliczki dotyczącej realizacji danej umowy z wykonawcą.

Pytanie 3. W jakim okresie Beneficjent jest zobowiązany zrealizować cały zakres rzeczowy przedsięwzięcia, określony we Wniosku o dofinasowanie i umowie dotacji z prefinansowaniem?

Odpowiedź na pytanie 3. Jeśli Beneficjent realizuje umowę dotacji z prefinansowaniem, to powinien wykonać cały zakres rzeczowy w okresie: do 18 miesięcy od daty złożenia wniosku o dofinansowanie.
 
Pytanie 4. Jeśli Beneficjent realizuje umowę dotacji z prefinansowaniem, w której następuje wypłata zaliczki na rachunek bankowy Wykonawcy, to kto odpowiada za zwrot wypłaconej zaliczki w sytuacji, kiedy zajdzie taka konieczność (np. wystąpią nieprawidłowości w wykonaniu przedsięwzięcia i Fundusz wezwie do zwrotu wypłaconej zaliczki wraz z odsetkami, albo Wykonawca zerwie umowę z Beneficjentem)?
 
Odpowiedź na pytanie nr 4.
Za prawidłowość wykorzystania środków wypłaconych przez Fundusz w ramach umowy o dofinansowanie odpowiada beneficjent. Beneficjent jest stroną umowy o dofinasowanie zawartej z Funduszem, a nie Wykonawca. W sytuacji wystąpienia nieprawidłowości, które będą skutkować koniecznością zwrotu zaliczki wypłaconej Wykonawcy, za zwrot całej kwoty wypłaconej zaliczki wraz z odsetkami odpowiada Beneficjent.

Zwracamy uwagę, że w przypadku realizacji umów dotacji z prefinansowaniem wypłata zaliczki następuje na rachunek bankowy wykonawcy. Wyboru wykonawcy/wykonawców realizującego/realizujących przedsięwzięcie dokonuje Beneficjent - na własne ryzyko.
Należy zatem wybierać sprawdzone firmy oferujące produkty i świadczące usługi, ponieważ zdarzają się na rynku usług nieuczciwi wykonawcy.

Więcej informacji uzyskają Państwo na stronie internetowej:
http://www.wfos.com.pl/feniks/ i http://www.wfos.com.pl/kpo 

{"register":{"columns":[]}}